|
Ikke kjøp lykt hos DX - leveranseproblemer
|
Ikke kjøp lykt hos DX - leveranseproblemer
27/09/2009 12:39
|
FCA
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Ja, skulle nok kjøpt lykt i butikk gitt. I følge DX skal lyktene sendes innen 1-5 dager, men har ventet i over en uke og fremdeles er status - "waiting for supplier". I følge forumet på DX er jeg ikke den eneste med dette problemet. http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-100Har sendt mail til DXs supportavdeling (som lover svar innen 48 timer). Etter fire dager .... ingen svar. Nei, IKKE KJØP HOS DX. Skal du kjøpe lykten så gå inn på www.geomangear.com. Der får du lykten for fem dollar mer, men servicen er visst uovertruffen! Styr unna DX. Jeg ser mørket komme, men uheldigvis uten lykt.
|
|
|
Re: Ikke kjøp lykt hos DX - leveranseproblemer
[Re: FCA]
27/09/2009 12:50
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
jeg har kjøpt fra Geoman. Fin oppfølging og service.
|
|
|
27/09/2009 13:02
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
La inn bestilling den 17, har samme status som deg - men jeg smiler videre. Kan fint vente noen dager ekstra på noe såpass godt & billig. Har handla fra CRC før, og har masse å gå på når det gjelder venting.
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
27/09/2009 13:06
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Holder vel å poste dette ett sted.
DX har såvidt jeg har skjønt intet lager selv, men er avhengige av leveranse fra underleverandør etter at bestillingen er lagt inn. Derfor tar det noen dager å få det til. Hvis da underleverandør har leveringsproblemer, tar det litt tid. I og med at denne lykten har blitt populær ganske over det hele, vil jeg tippe det er vanskelig å få tak i alt med en gang. Jeg bestilte min i den tro de hadde tilgang, men det var ikke tilfellet - so what! Jeg har to nå i posten, og det går greit. Når ting først er sendt fra DX, kommer det i det minste mer eller mindre rett til Norge. Ikke som Parcelforce/GLS som sender Europa rundt bare for å sende over Nordsjøen, lissom...
Ta frem en boks tålmodighet og smør deg godt inn. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, sies det.
|
|
|
[Re: baronKanon]
27/09/2009 14:20
|
jonnykast
Besatt
|
Besatt
Jeg har bestilt fra DX to ganger og har ikke opplevd noen problemer med leveransene Så i Verdal sitter det en fornøyd kunde ihvertfall 
Massevis med smileys i 2012  Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
|
|
|
[Re: jonnykast]
27/09/2009 15:39
|
Superted
Entusiast
|
Entusiast
Dealextreme tar som regel litt tid. Aldri opplevd at noe ikke her kommet fram, men behandlingstiden er som regel litt lang.
Men med så mye lys for så lite penger så klarer man å vente litt ekstra.. Hvis du velger gratis frakt, så går pakka med robåt fra hong-kong og opp. Men som sagt, er det så billig så må man ofre noe..
Med EMS express går ikke behandlingstiden noe ned, men pakka kommer fortere fram når den først er i posten, og til alt overmål gikk den rett gjennom tolla av en eller annen grunn.
Tok vel ca 3 uker fra jeg bestilte til den var framme med EMS express.
Arne
Arne
|
|
|
[Re: Superted]
27/09/2009 16:49
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
De fleste som bestiller en del på internet erfarer at ting tar ofte tid når man ønsker produkter så billige som mulig. Pris går ofte delvis på bekostning av service/hurtighet. Har man hastverk så er det greit å kjøpe i butikk.
Når det gjelder den lykta så har produsenten fått litt større etterspørsel enn de faktisk forventet. Den går visst som het potet pga den lave prisen og at mange ofte bestiller 2 i slengen.
Fra Geoman får du forresten en lykt som de har visstnok smørt bittelitt mer varmepasta på, men dette er visstnok noe produsenten har ordnet opp i selv. Du må også betale mer for lykta og mer i frakt. Mange bedrifter (som f.eks Geoman) spekulerer i folks Kina frykt/misnøye og tjener litt ekstra på å selge samme produkt, bittelitt dyrere.
Btw: jeg fikk svar fra DealXtreme på under 10 timer.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: Andreas83]
27/09/2009 17:39
|
Rolfkr
Entusiast
|
Entusiast
Tok 22 dager for meg, fra bestilling til leveranse på posten. De 10 første stod det "packing". Himla lang tid å pakke ei lykt.
Årsaken er nok at det er høst flere steder enn i norge for tiden, så det er nok høysesong med tilhørende kapasitetsproblemer hos diverse underleverandører. Send dem en mail, de svarer kjapt, på hyggelig chinglish.
|
|
|
[Re: Rolfkr]
27/09/2009 18:28
|
bjornb1
Fersking
|
Fersking
Jeg bestilte min DX lykt 10.9. Fikk mail med sporingsnr den 22.9 og ser på sporingen at den forlot Hong Kong den 25.9 (dvs jeg burde få den i løpet av kommende uke). Jeg har også handlet en del annet fra DX tidligere, leveringstiden er helt akseptabel i mine øyne.
|
|
|
[Re: bjornb1]
27/09/2009 21:30
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Som sagt ovenfor: Deal extreme er vanvittig billig. Prisen du betaler for det er blant annet at du må vente. Det bør du være klar over før du bestiller. Jeg har handlet masse hos DX og 110% fornøyd, jeg har forøvrig aldri tro på at noe skal komme raskt derfra. Jeg kommer til å fortsette å handle hos DX og fortsette å anbefale dem til alle jeg kjenner 
|
|
|
28/09/2009 17:09
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Ja, skulle nok kjøpt lykt i butikk gitt. I følge DX skal lyktene sendes innen 1-5 dager, men har ventet i over en uke og fremdeles er status - "waiting for supplier". Nei, IKKE KJØP HOS DX. Skal du kjøpe lykten så gå inn på www.geomangear.com. Der får du lykten for fem dollar mer, men servicen er visst uovertruffen! Styr unna DX. Jeg ser mørket komme, men uheldigvis uten lykt. •TEMPORARILY OUT OF STOCK
•Our NEXT shipment is due here October 4 - 6 (ETA). This shipment is now sold out.
•9/28/09 Update: Our second shipment is due here October 10 (ETA). This shipment is NOT sold out. We will release this inventory for orders soon. Please check back.
..og forskjellen (bortsett fra de fem dollarene) er at geoman stadig oppdaterer med ny forventet ankomst av varen aka. waiting for supplier? Statusen hos begge forhandlere er den samme. Om en skal kritisere DX for noe i denne sammenheng, så må det være at ikonet for "temporary out of stock" plutselig forsvant fra bestillingsiden deres innen jeg bestilte. Sån sett føler jeg meg smålurt, siden jeg først i ettertid får vite at det er tomt på lager, og at jeg altså la inn bestilling i den tro at de hadde fått påfyll. Tippper statusen hos geoman gir en liten antydning om når vi alle kan forvente lykter, uansett om de kommer flyvende over Stille- eller Atlanterhavet.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
|
|