Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hysefangst i vestmarka

Hysefangst i vestmarka #820191 25/09/2009 17:59
B
biffo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
Hadde en fantastisk stirunde i vestmarka i går, men med noen km igjen hjem begynte sykkelen å bomgire noe fryktelig på baksjalteren. Tenkte først at det var mitt litt dårlige vedlikehod som slo til, men etter litt vasking og mekking i ettermiddag så ble det nok klart at min kjære gode gamle Kona Kula 1998 hadde pådratt seg hyse i girøregangen.

Så, århundrets spørsmål er om noen kjenner til butikker i osloområdet som kan være troendes til å ha et Kona type E girøre liggende...

Det er jo kanskje på tide å bytte hele sykkelen, for nå lekker marzocchien i begge bein også og ikke har den skivefester, men nå er jeg så sykt imponert over hva den sykkelen har tålt i de 10 årene jeg har hatt den at nå skal jeg bare av prinsipp beholde den til ramma knekker! Det hører med til historien at jeg er 187 høy og veier over 100kg. Har bøyd to setepinner på den, men ramma er utrolig sterk :-) (og xtr v-bremsene er utrolig sterke, selv om felgslitasjen er påtagelig, de originale x517 felgene slet jeg tvers gjennom felgsiden...)

biffo

Re: Hysefangst i vestmarka [Re: biffo] #820438 26/09/2009 11:53
L
leffi Offline
Fersking
Fersking
L
Ja, det var en super tur det ICON_SMILE

Du er ikke den eneste som sliter med utstyret. Midtre drev foran hos meg er så godt slitt nå at kjedet drar over selv ved lett belastning.

Men hva med å inkludere 'Kona type E girøre' i trådens emne?
For det er vel lite hysefiske i Vestmarka, til tross for at Sandungen er åpnet for fiske?

Mr. Taco

Moderator  support