Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter?

Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter? #819394 24/09/2009 15:43
B
bartejoker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei,

Har fått et godt tilbud på en Giant Trance X5.
Dette blir min første fulldemper, så det hadde vært greit å høre hva andre mener.
Etter en kjapp prøvetur kan jeg konstatere at det skal mye til for å få sykkelen til å gynge ved tråkking. Likevel kjennes det ut som den demper fint, både foran og bak.
Det er forholdsvis rimelig utstyr på sykkelen, men Recon-gaffelen er vel bra i forhold til prisnivået på sykkelen? (13k veil.) Selgeren kunne også fortelle at det er den samme ramma som på de dyrere syklene i samme serie.

Er dette en sykkel som kan anbefales?
Skal brukes til lek i skogen ICON_SMILE
Link: http://www2.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/mountain/2434/32482/

Re: Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter? [Re: bartejoker] #819562 24/09/2009 19:55
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
JAvisst!!

Sitter med akkurat samme inntrykk av min Anthem X.

Var ute på den en tur i går og hadde litt fokus på tråkkeffektivitet og bruken av bakdemper. Jeg sjekket til stadighet hvor mye av vandringen som var brukt og ble forundret! Mye vandring var brukt, men ingen følelse av gynging i det hele tatt. Hverken når man står å trår eller sitter. Maestro system til Gianten funker knallbra!

har tidligere hatt en NRS (en tidligere versjonav Maestro) og var også veldig fornøyd med den.

X5 er samme ramme som alle andre X men med en billigere bakdemper. Er jo i MBUK kåret som et veldig godt kjøp og bra oppgraderings potensialle.

Ride Life - Ride Giant!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter? [Re: hbakken] #819715 24/09/2009 23:52
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg syklet på en X5 for et par uker siden, og jeg ble overrasket over hvor lik den kjentes min litt eldre Trance med bedre bakdemper.

Som hbakken sier er ramma den samme som på andre Trance-modeller bortsett fra bakdemperen. Gaffelen på sykkelen er bra til å være på en sykkel til den prisen. Alt det andre er tildels slitedeler uansett, så det er ikke noe å bekymre seg over.

Det er så absolutt et bra kjøp, til og med til veiledende pris.

LJ

Re: Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter? [Re: Vanilla Ninja] #820281 25/09/2009 20:18
B
bartejoker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Klart Sykkelsenteret anbefaler sine egne sykler ;-)

Da er første sti-tur unnagjort. Dette er mye sykkel for pengene!
Ingenting å klage på hverken oppover eller nedover. Gleder meg til en skikkelig runde i dagslys i morgen :-)

Re: Giant Trance X5 - Erfaringer/synspunkter? [Re: bartejoker] #820346 26/09/2009 05:11
H
Henning i Re Offline
Avhengig
Avhengig
H
Utstyret har mindre å si for menigmann enn for de som vikelig kan kjenne forskjell på vekta. ekstra glad blir du den gangen du ødlegger et eller annet.... det er ganske kostbart å erstatte en xtr velger.. det er i tillegg ikke kostbart å oppgradere til X9 eller xt. Gartulere med ny sykkel!

20 start, to merke og en brutt!

Moderator  support