Dæven. Jeg kjenner jeg har lyst på en allerede nå, og gjerne bare prototypen... Absolutt alle tenkelige justeringsmuligheter en demper/dempegaffel kan ha, i samme dempegaffel Største ulempen jeg ser er varigheten til batteriet. Og så prisen, men det ser ut til at den ligger såpass langt fram i tid at jeg rekker å få råd til en om jeg begynner å spare nå!
...og etter min mening er dette en langt mer hensiktsmessig bruk av elektronikk på sykler enn Di2
som cannondale fan får vel jeg uttale meg kort jeg og;
det er ingen tvil oom at simon er noe av det mest banebrytende som noen sinne er introdusert i sykkelindustrien. Tenker en at en samtidig får en elektronisk bakdemper har en rett og slett perfekte demperenheter. Nå som frontgiring a la Hammerschmidt kommer en mass vil en og kunne optimere pivotplassering i forhold til drivverk. Ergo vil en kun ha to innstillingsmuligheter utover geometrie; 1) eliminere bremsekrefter fra å gjøre uønskete ting med opphenget og 2) optimere hjulbuen for å best mulig ta store og små slag. MEN, simon er laaaangt frem i tid enda. Hvorfor? Batterier. Batteriene de bruker nå varer fra 2-8 timer alt ettersom hvordan bruken er. Temmelig ubrukelig med andre ord. Men får de til å funke og skaffer/utvikler tilstrekkelig gode batterier - evnt lager noen lette dynamoer i tillegg - er the sky the limit.
mer for langt frem i tid til å egentlig være interessant for meg.
Når fordemperen og bakdemperen kommuniserer elektronisk via Data Bus systemer og tilpasser seg hverandre, da blir det er realt hugg på sparekontoen ihvertfall...
Godt de ikke valgte dem da. Endelig noen som vet hvilke navn som selger! Har hørt at Microsoft har jobber med en bakdemper,eneste kjipe er at den stopper opp for å laste ned den siste oppdateringen.
Dessuten kan den kræsje hele sykkelen hvis man ikke sykler på en kompatibel sti.
Godt de ikke valgte dem da. Endelig noen som vet hvilke navn som selger! Har hørt at Microsoft har jobber med en bakdemper,eneste kjipe er at den stopper opp for å laste ned den siste oppdateringen.
Dessuten kan den kræsje hele sykkelen hvis man ikke sykler på en kompatibel sti.