Alarm!! Stig, det er flere her som har skrevet "pudder" Hvor er du hen for å hindre misbruk av begrepet?
LarsB
Jeg har RESIGNERT, men plutselig en dag kommer de ut av løssnøen og inn i pudder og da forstår man hva begrepet egentlig er.
På 70 tallet sikla vi på videoer fra blant annet Steamboat, nå har så mange vannet ut begrepet så nå kaller de det for "Champagne Powder™ snow" over der så kan alle andre tro at de kjører i pudder eller rettere sagt løs snø.
Å dett var dett herfra.
Flott at det endelig kommer en skitråd, endelig kan en begynne å tenke litt på å stå på ski. Kanskje en skal la de gamle løssnø planken fra Lacroix få en overhaling, 204 er konge når det blir bratt og løst.
Prosjekt vinterferie i Norge er etter litt planlegging i havn for litt siden. Mange flotte steder det er, to år tilbake tilbragte jeg 4 uker i Rauland. Mye snø og mange Danske familier sørget for at det var supert med glissene hellinger i bjørkeskog med jomfrulig løs snø.
Søndag til fredag med full pensjon, heiskort og gratis skibuss til resten av anleggene der oppe for kr. 4760. synes jeg det er vel verdt. Spa, svømmebasseng, badstu, treningsrom, peiskos og sikker masse annet. Supre bortoverski og med en del høye topper rundt sikkert morsomt for den som synes sånt er morsomt.
En deilig bekkedal vi fant som bare var vår, rett under Cucumelle hvis noen er kjente.....ah....minner!
Cucumelle, ja - you bet. Det er mange steder i alpene som blir fantastiske med mye snø, og Serre Chevalier er et av dem. Var der i jula i....2000...tror jeg det var. Utrolig mye snø på skikkelig solid base. Kjørte haugevis av turer fra Cucumelle.
- ikke helt urørt snø, men likevel fantastiske forhold i Chamonix (dette er i Brevent) i april 2008.
Registrerte meg for lenge siden, og har lest her med jevne mellomrom, mer og mer den siste tiden, men ikke skrevet noe før nå.
Godt å se at det ikke bare er jeg som sitter og drømmer om vinteren. Det har gått en del timer til titting på skifilmer o.l. den siste tiden. Gleder meg like mye til langrenn som litt kraftigere utstyr både oppover, nedover og hengende etter kite.
Jeg har ett stort ønske for denne sesongen, og det er å holde meg smerte-/skadefri. Forrige sesong ble betydelig dempet av irriterte plicae i knærne (medial plica syndrome).
Candide-filmen er nydelig! Har sett den noen ganger.
Jeg kjøpte pent brukte på forumet her. Legges titt og ofte ut et og annet. Ellers ville jeg fulgt med på fri-flyt forumet. 1-2 år pent brukt er latterlig billig!
Eller ännu billigare på freeride.se. Jag tror du kan spara in på den dyrare frakten. Dessutom brukar det ligga ute mer än på friflyt, och är bättre layout och upplägg så det är lättare att hitta det man söker efter.
Sitat: ToHee
Ser flott ut i Werfenweng, men nå som du har lagt ut info her i tråden er det garantert 500 svensker der samtidig med deg i uke 10. Den svenske stat har peileteknologi som avslører hemmelige pudderperler som formidles kryptert til de ca 4 millionene svensker som står på ski og brett.
Det tror jag inte på. Svenskar måste läsa om det i Åka Skidor för att åka dit, eller så måste det vara med i en skidfilm från Swedish Posse eller Freeradicals
Det ligger tips om pärlor ute på freeride.se, och där är det många fler svenska skidåkare som hänger på än på det här forumet. Och dem blir knappast översvenskade av den anledningen.
Delvis avsporing, men likte denne siden her: 333skis. Blir spennede å se om det lar seg gjøre å ha skifabrikk i en hjemmelagd campingvogn. Bonuspoeng for oppfinnsomhet og åpenhet om hvordan han har planlagt det hele.
Presenterer herved Oksen i Hardanger. Forøvrig bilde fra denne toppen i "Mest sceniske sti"-tråden. Tilfeldig YT-film, men har selv vært der et par ganger. Den utsikten...
Nettopp lest nyeste "Powder". 32 sider er tilegnet Shane McConkeys liv og død. Sterk lesning. De kaller ham "the most influental skier ever". Vanskelig å argumentere mot det.
Bra tråd! Mellom all godsyklingen på tørre høststier går tankene oftere og oftere på... - trenger jeg nye ski ? - Skal jeg stå mer på TM i vinter ? - hvor blir det best i alpene og når ? Følger innstinktet det funker alltid, så det meste er avklart, men ikke bestillt fly enda, men blir fly+leiebil en uke i starten av februar, østlige alper, + store muligheter for Haute Raute i mid april, hell yeah, klar som et egg for Haute Raute. - og mye mer......
Jeg lurer på når høstdumpet kommer på Bjorli.... kanskje i starten av november? Mener å huske at de åpnet i slutten av oktober i for i fjor med en meter snø....
Jeg har stått på brett i både Gaustablikk og Dombås i siste halvdel av oktober (tror sesongstart på Gaustablikk var 16. eller 17. oktober for noen år tilbake ihvertfall), så det trenger ikke være lenge igjen.
På Finse er det snø nå: [obs! webcam, så snø er ihvertfall gyldig 24.sept når denne posten ble skrevet]
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han