Gjetter at du ca 15 sek senere var kommet ned hit:
Fy rakkern, nå må vi få et skikkelig dump, snart!
Spot on, Peder. Jeg tror det er de beste forholdene jeg har hatt i Norge. Vi teltet der veien var stengt opp mot Trollstigen fra onsdag til lørdag. Siden det var ned mot -25 om natta ble vi sett på som litt rare og ble intervjuet av lokalavisen.
Lyn og Roger: hvilket fjell i Romsdalen er det der?
Jeg var så euforisk de fem dagene der at navn på steder gikk litt i surr. Men jeg tror det bildet er fra Finnan. Lyn-Peder kan sikkert korrigere meg hvis jeg husker feil.
Nå som jeg har kastet bort over en time på å se på skibilder kan jeg like godt ta med et par bilder til fra pudder-o-rama fra Sveits i fjor:
[Jeg kan lage engler i sneen modus på] Ferdig med julehandelen,og en liten skitur ble det også. Blir vel en liten topptur om ikke lenge,dette ser bra ut..
Sykkelsesongen er ikke over, ikke i det hele tatt, men siden jeg så nysnø på de høyeste fjelltoppene i Hemsedal i helgen ble jeg litt inspirert. Dessuten har jeg ikke oppsummert sesongen 09/10 enda. Så........
Sesongen startet knalltidlig, var vel rundt 7.november med kun off pistekjøring i Hemsedal. Topptur ble gått rett før julen, på helt sykt lumsk bråneføre. Vi skvatt som harer hele tiden og holdt oss i rimlig safe omgivelser!
Helt i begynnelsen av desember gikk turen til Zermatt, som hadde hatt et dump på 80 cm et par dager før
Sent i januar opplevde vi en lodden familieforøkelse, en pudderhund!
Sprengkulde! Heldigvis var det ofte mer levelig i høyden. Vi tilbragte noen fine dager i Solheisen, uten vind og uten stolheis som dreper ansiktshuden Meg Torstein Tallak
I februar så begynner sola og varme bittelitt
Toppturer ble gått Kira elsker nedkjøringen (se til høyre i bildet)
Sitter og ser på Burton sine 2011 modeller, og du hildrande... Burton Method, et brett til 16.000! Brettet ble vel lansert for første gang i fjor, men da gikk det meg hus forbi.
Skal ikke bruke så mye penger på et nytt brett, men litt vinteropphisselse klarte det å fremskaffe i det minste :-)
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
In search of the next level in weightlessness and performance, we gave our R&D team free reign to explore exotic materials and constructions never before considered for snowboarding. When the smoke cleared, the Method™ was born and introduced our lightest composite board matrix to date. Pushing the envelope even further, this year’s addition of Flying V™ means the best of rocker and camber combined for a ride that’s unlike anything you’ve felt before it.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Begynner å bli gira på å dra fram igjen brettet i år. Har ikke kjørt på 5 sesonger tror jeg. Såfremt skoa fortsatt passer trenger jeg bare ny plate, noen som kan anbefale meg et rimelig allround/pudderbrett Og hvor langt skal det egentelig være? Husker det var mye synsing rundt det blandt gutta på ungdomsskolen.
Ifjor på denne tiden (13. oktober) hadde vi det slik: I år er det sykling som gjelder ennå. Og meteorologen bedriver bare erting framover - alt vi trenger er ei skikkelig kule nordvest og nedbør!
Her oppe har jeg fått rapport om at enkelte i byens freeridemiljø er på vei mot ett par fjelltopper etter arbeidstid,godt bevæpnet med kraftig hodelykt,nypreppa ski og rusten teknikk.. Utsikt fra stuevinduet akkurat nå...
Men det gjelder ikke meg,ligger hjemme med omgangssjuke,feber er fin fine greier...
Redigert av snikkarboa; 11/10/201014:14. Rediger grunn: snufs...:-(
Ser ikke ut som om noen har linket til denne filmsnutten før:
Fantastiske bilder og skikjøring! Gir en stakkars jævel av en nordlending hjemlengsel. Savner fjellene hjemme i Ofoten.
Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.
Endelig kommet vinter i høyden her i nordvest, Jørgen koste seg fælt i trekvart meter med dunlett igår:
(Kan noen forresten fortelle meg hvorfor bildene blir MYE mørkere på fjasbok/picasa etter opplasting enn før? Noen trix?)
Ellers er vel dette en passende tråd å dele en liten filmsnutt jeg (endelig) har fått laget ferdig - i både gledesegtilvintern- og gledesegtilsommern-øyemed Vimeo