Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Opptur .... med solid baksmell

Opptur .... med solid baksmell #813728 16/09/2009 18:27
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Har ventet og ventet litt til, men i dag kom pakkelappen og min nye Specialized Roubaix Expert ble hentet på postkontoret.
Lett og fin eske og været var fint så jeg gledet meg og tenkte at det burde være mulig med en prøvetur i løpet av kvelden.

Pakket ut og monterte Styre, setepinne/sete, snudde sykkelen og tenkte jeg skulle snurre bakhjulet og høre den fantastiske lyden fra bosset til en ny sykkel. MEN hjulet ville jo ikke snurre thinking Javel, da henger nok bremsen litt, rask vridning på bremsen slik at den har klaring på begge sider av felgen. Ny fart på hjulet og det går en halv omdreining.. Arrgghh....

Litt nøyere inspeksjon og resultatet følger her:

Da slipper jeg vel ikke unna litt mer skade:

Så da er spørsmålet, hva gjør jeg, hvilke problemer kan jeg få?

Sykkelen var nok uskadet ved forsendelse. Kjøpt ny av en sykkelbutikk og sendt i oppkrav med posten.
Skadene på esken (orginal spesialized) var så små at jeg ikke reagerte på postkontoret, men tydelige nok i etterpåklokskapens lys.

Hvem klager til posten, selger eller jeg?? Risikerer jeg å havne med svarteper??

Uansett så kommer det til å ta tid fiolin

Litt frustrert akkurat nå lightning men håper jo at det ordner seg raskt

nmk

Redigert av nmk; 16/09/2009 19:01.
Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #813733 16/09/2009 18:34
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Det er nok posten som er "de ansvarlige"

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: K1neth] #813806 16/09/2009 19:44
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Sitat: K1neth
Det er nok posten som er "de ansvarlige"

Posten har erstatningsansvar på inntil kr 10 000 for en oppkravspakke....

Er litt spent på morgendagen crying2

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #814354 17/09/2009 13:36
xscream Offline
Entusiast
Entusiast
Auda.....

Det er viktig å melde skaden til posten og selger så raskt som mulig. (hør med posten om det er mulig å stoppe overføring av penger ?)

Be selger om å bli enig med posten om hvordan de løser problemet.

Vær tydelig overfor selger at du forholder deg til selger...ikke befrakter valgt av selger....

(utrolig viktig at du er positiv og grei, men er tydelig på at ansvaret for løsning ligger hos selger, som har brukt posten som befrakter....du er bare en kunde som har kjøpt sykkel - ikke et vrak)

Jeg tror dette løser seg.

ståle ICON_SMILE

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: xscream] #814468 17/09/2009 16:56
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Sitat: xscream
Auda.....

Det er viktig å melde skaden til posten og selger så raskt som mulig. (hør med posten om det er mulig å stoppe overføring av penger ?)

Be selger om å bli enig med posten om hvordan de løser problemet.

Vær tydelig overfor selger at du forholder deg til selger...ikke befrakter valgt av selger....

(utrolig viktig at du er positiv og grei, men er tydelig på at ansvaret for løsning ligger hos selger, som har brukt posten som befrakter....du er bare en kunde som har kjøpt sykkel - ikke et vrak)

Jeg tror dette løser seg.

ståle ICON_SMILE

Selger har fått beskjed og har gitt beskjed om at han vil ta tak i det, men har ellers vært utilgjengelig i dag.

Var på posten og viste frem pakken og fikk erklæring på det.
(men de mumlet noe om at en vanlig oppkravspakke måtte regne med litt røff behandling, og at det var valgt feil pakketype)

Men jeg ville ikke levere den inn med skademelding før selger har gitt instruksjoner.

Er heller ikke så greit å levere fra seg paken med "verdi" på 20-30 lapper når maksimal erstatning fra posten er 10.

Men jeg får nok bare roe meg helt ned og overlate dette til selger. Men tålmodighet er ikke såå enkelt da..

Og så nå som det er så flott vær for sykling crying2

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #814518 17/09/2009 18:19
bstein Offline
Ringrev
Ringrev
Vel, jeg kom ut for det samme for ikke så lenge siden. Jeg leverte skademelding på postkontoret og ble oppringt av en konsulent hos bring. Sente over bilder og historie. Fikk svar idag om at posten tok på seg ansvaret for skaden bare jeg kunne dokumentere verdi.

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: bstein] #814549 17/09/2009 19:00
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Sitat: bstein
Vel, jeg kom ut for det samme for ikke så lenge siden. Jeg leverte skademelding på postkontoret og ble oppringt av en konsulent hos bring. Sente over bilder og historie. Fikk svar idag om at posten tok på seg ansvaret for skaden bare jeg kunne dokumentere verdi.

Høres veldig bra ut, men da regner jeg med at verdien ligger under den verdien som posten har som makserstatning i henhold til type pakke som var sendt?

Er stadig optimist :-)

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #814631 17/09/2009 20:40
bstein Offline
Ringrev
Ringrev
Stemmer, en får ikke mer en det som posten garanterer for pakketypen.

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: bstein] #815576 18/09/2009 22:58
xscream Offline
Entusiast
Entusiast

Det er derfor det er så viktig å styre unna alle diskusjoner med posten...
forhold deg til selger som har valgt befrakter - ikke befrakter.(og gjør dette klart for selger)

Det selger og befrakter har å snakke om får de ordne seg imellom, du er bare en kunde som har kjøpt sykkel....av selger.

lykke til ICON_SMILE

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: xscream] #816146 20/09/2009 12:05
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Sitat: xscream

Det er derfor det er så viktig å styre unna alle diskusjoner med posten...
forhold deg til selger som har valgt befrakter - ikke befrakter.(og gjør dette klart for selger)

Det selger og befrakter har å snakke om får de ordne seg imellom, du er bare en kunde som har kjøpt sykkel....av selger.

lykke til ICON_SMILE

Skulle gjerne diskutert bare med selger jeg.

Men etter at jeg sendte mail samme kveld som pakken kom, med dokumentasjon i form av bilder. Så fikk jeg et kort svar på mail hvor selger sier at dette var trist og at han skulle ta tak i dette umiddelbart neste morgen (Torsdag forrige uke).

Etter dette har jeg ikke hørt NOE fra selger. Jeg har ringt, sendt SMS, sendt mail og lagt igjen beskjed på mobilsvar. Men det virker ikke som selger ønsker å snakke med meg.
Har snakket med personale i butikken som gir beskjed til selger (butikksjef) om å ringe tilbake, men ingenting skjer.

Mulig det finnes gode grunner for ikke å svare/ringe tilbake, men jeg føler at jeg uansett hadde fortjent en forklaring/beskjed om hvordan selger ønsket å håndtere dette og hvor lang tid jeg må forvente å vente...

Så da er spørsmålet, hva gjør jeg da videre????

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #816963 21/09/2009 14:26
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Etter mange telefoner idag, så fikk jeg omsider kontakt med selger!
Forklaringen på manglende kontakt ble fremført sammen med lovnad om at jeg ikke skulle være skadelidende sun
Sier at ny sykkel er bestillt og at den burde være like rundt hjørnet.

Jeg har derfor bestemt meg for å være positiv optimist og håpe alt ordner seg.

Oppdateringer vil følge.

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #818358 23/09/2009 09:33
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Posten sier de vil sende tilbud om erstatning men maks kr. 10000.
Dette går til sender (selger)

Så da gjenstår det å se hva som dukker opp i min postkasse thinking

nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #824700 03/10/2009 11:53
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Ingenting i postkassen!
Selgers opplysning om at ny sykkel var bestilt, tror jeg ikke lenger på.
Fikk kontakt med en ansatt i butikken som prøvde å ta litt ansvar.
Han kontaktet stians og sier han fikk mast seg til en ramme som en ansatt hadde holdt av til seg selv. Denne skulle sendes tirsdag (29/9) og jeg skulle få beskjed ved ankomst slik at vi kunne avtale hvordan det praktiske rundt bytte/skifte skulle foregå.
Sist sjekket med (enda en ny butikkansatt) på fredag ettermiddag. Ingen ramme ankommet! (Hadde tenkt å bruke lørdagen på å kjøre de 35 milene+retur og få skiftet rammen og hjul, men den muligheten er borte og det blir ikke mulig på 5-6 uker heller)

Så nå er vi nede på at de vil bytte ramme og hjul og ikke ny sykkel (greit nok siden ny sykkel vel er vanskelig å oppdrive).

Tror (håper) fremdeles at det ordner seg, men nå er jeg lei og frustrert over tidsbruken og den TOTALE mangel på informasjon til kunde.

Nmk

Re: Opptur .... med solid baksmell [Re: nmk] #824706 03/10/2009 12:08
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Hoeres ikke heldig ut, samt daarlig service. De burde kanskje hatt en annen sykkel aa laane bort eller lignende

Re: Opptur .... med solid baksmell - FIXET [Re: nmk] #830006 12/10/2009 11:20
N
nmk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Og så var det sykdom i butikken crying2
Ringte Stians som sier sykkelen(?) var sendt til forhandler.
Hører jeg noe?? Nei ingenting. Venter litt til og ringer på nytt. Da var de tilbake etter sykdom men butikksjef vil fremdeles ikke snakke med meg.
Butikkansatt (samme som fikk ordnet med sykkel fra Stians) synes dette er ille og avtaler å sette seg i bilen å levere sykkelen personlig.
Så etter over 4 timers kjøring en vei. Ankom sykkelen i dag og jeg er veldig fornøyd sun sun sun

Så jeg oppsummerer med å dele ut rose rose til butikansatt med samvittighet og kaktus lightning til butikksjef med for mye å gjøre til å følge opp kunder.

Hilsen
Nils-Magne (endelig på egen sykkel igjen)

Moderator  support, Valentino