Har tenkt meg på en lang stitur til helgen. Har ikke helt bestemt om det blir lørdag eller søndag enda, ser an responsen her først.
Turen jeg har tenkt er en reprise av en tur jeg tok i våres. Start ved Nittedal Kirke og fortsetter på blåsti mot nord i følgende rute
Nittedal kirke - Busterudvangen - Spikertjernhytta - Årstadvangen - Smalgjermeningen - nedkjøringa til Glitre (den er gull verdt!) Hvis folk parkerer ved Nittedal krike så blir det 45 minutter tilbake igjen på asfalt/grus(Raumerritt løypa)
Regner med at turen tar ca 4 timer. Vansklighetsgraden er middels, og tempoet blir rolig, men ikke stopp hvert 10 minutt.
Hvis noen fra Gjerderum siden vil være med, men ikke vil starte ved Nittedal kirke så kan dere jo henge dere på ved en av hyttene, og ta av igjen ved Smalgjermeningen.
Skal prøve å få postet noen bilder fra turen i våres.
Re: Romeriksåsen til helgen (19/20 sept)
[Re: Dr.Gonzo]
#81252115/09/200910:14
Dette er helt klart en åpen tur, det er bare å bli med
Når det gjelder nivået så tror jeg spennet er ganske stort med tanke på at norgescup vinneren i rundbane (olechr) har tenkt til å være med.
MEN, de fleste andre er nok milevis etter han, og dette er en TUR hvor vi selvsagt venter på alle og tar pause når vi føler for det. Du var jo med på Lilloturen 5. september, og kom deg jo fint igjennom den. Denne turen blir ganske lik hva terreng og tempo angår tror jeg. Men siden vi er under halvparten så mange så kommer det nok til å gå litt raskere.
Det er også mulig å hoppe av turen og ta en raskere vei tilbake til Nittedal kirke hvis noen føler for det. Dette blir ved Busterudvangen eller Spikertjernshytta.
Redigert av Dr.Gonzo; 18/09/200909:55.
#81514018/09/200912:41
flottings! regner med at jeg får ryddet plass i timeplanen til dette og blir med. melder evt hvis ikke. og hopper av hvis jeg blir en sinke. (ser jo forrsten at du svarte på spørsmålet allerede i første posten din)
kjetil
[Re: kalf]
#81532718/09/200917:17
Hvordan kommer dere fra Oslo øst-ish dit? Om der er noen som har plass i bilen til en billøs type som mig + sykkel så si gjerne fra, ellers må jeg nok melde pass :/
[Re: jsdk]
#81535518/09/200917:51
Meldt bra vær. Dette blir en knallers tur så jo flere jo bedre. Jeg har vunnet ritt før i år og har ingen plan om å vinne noe trening, nå er sesongen ferdig så jeg skal bare kose sykle så jeg venter jeg. :-) Jo flere som kommer jo bedre.
Redigert av olechr; 18/09/200918:45. Rediger grunn: Glemte en hel setning.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
#81535918/09/200917:58
Jeg tar 301 eller 321 bussen fra Sinsen til Gjelleråsen og sykler derifra til Nittedal kirke. Bussen går langs RV4 (trondheimsveien) hele veien. Jeg drar hjem til Rotnes etter turen, men holdeplasser som går tilbake til byen ligger rett ved der vi kommer ut i Hakadal.
Siden det er en søndag så regner jeg med at sykkel på buss burde gå greit.
Redigert av Dr.Gonzo; 18/09/200918:00.
#81579319/09/200916:22
Grunnet kombinasjonen treg søndagsmorn, kaliber-problem vid bytte av bremsebelegg og banning rakk jeg ikke dette. Håper dere ikke ventet og dere ikke minst fikk en god tur!
#81625820/09/200915:16
jep. takk for turen! jeg har aldri vært på noe sti der jeg kunne sitte så lenge å sykle av gangen før. vanligvis er det mye mer av og på og bæring og mas. her var det jo bare å kjøre på! stas. mesteparten av tiden hadde jeg min fulle hyre med å prøve å hold følge med oldboys'en foran meg. imponert! av og til hadde jeg tid til å se opp; vakkert både her og der; veldig flott ås dere romerikere har!