|
|
|
SatMap GPS + tracklogs
|
SatMap GPS + tracklogs
13/09/2009 17:54
|
supermario
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Tenkte jeg kunne spørre her, siden det sikkert er noen som har hatt samme problem:
Jeg har gpx filer fra min SatMap Active 10. Vil gjerne se disse på et kart (på PC'n). Hvordan?
Og hvorfor i all verden finnes ikke satmap's "route planner" med de norske kartene? Har spør Ugland, men der ble det merkelig stille.... Noen som har et godt alternativ (av lovlig type helst..)?
Fredrik.
|
|
|
Re: SatMap GPS + tracklogs
[Re: supermario]
13/09/2009 19:46
|
Dan
More than words
|
More than words
Jeg har gpx filer fra min SatMap Active 10. Vil gjerne se disse på et kart (på PC'n). Hvordan? Uten å vite noen spesifikke adresser så tipper jeg det finnes ørten karttjenester på nett som lar deg laste opp dine gpx-filer med et mer eller mindre pent kart som bakgrunn. Og hvorfor i all verden finnes ikke satmap's "route planner" med de norske kartene? Har spør Ugland, men der ble det merkelig stille.... Hei, Ugland her!  Nå drar jeg på ferie i morgen, men skal prøve etter hvert å få tak i rette vedkommende som kan svare på spørsmålet.
|
|
|
[Re: Dan]
14/09/2009 10:23
|
Rolfkr
Entusiast
|
Entusiast
Har du prøvd å importere til google earth? Funker fint fra min Garmin oregon. (ikke helt kart, men fine satelittbilder) www.godtur.no skryter av at det går helt fin der. Ikke prøvd, men sett andre logger der. http://www.gpsies.com skal også funke På disse kan du dele trackene dine med andre navigører
|
|
|
[Re: Rolfkr]
14/09/2009 10:32
|
Rolfkr
Entusiast
|
Entusiast
planlegger neste års sommerferie allerede og da ser gpsies ut som et zuupert sted å finne tracks
|
|
|
14/09/2009 10:35
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har gpx filer fra min SatMap Active 10. Vil gjerne se disse på et kart (på PC'n). Hvordan?
Vilken type kart vil du se dem på, google earth, google maps, vanlig kart etc? Finnes ialle fall en masse gratis program på nettet som kan lage kmz, kml filer som kan brukes i google earth og google maps. Sen hvis det ju også som han øver skrev en masse steder der du kan legga in en spårlogg og se den jemført med diverse kart.
|
|
|
14/09/2009 15:39
|
supermario
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Flott at vi har noen fra Ugland her da Fint om du graver litt i planene for en ruteplanlegger for PC med de norske kartene. Det finnes en del karttjenester ja, men de er enten basert på dårlige kart, eller utenlandske kart. Jeg kan sikkert hente ut rasterkart som et ukomprimert bilde, angi noen koordinater og så få overlagt sporet på det. Men jeg er ikke så interessert i å bruke en hel helg for ETT spor... 
|
|
|
[Re: fredriks]
14/09/2009 15:42
|
supermario
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Vilken type kart vil du se dem på, google earth, google maps, vanlig kart etc? Finnes ialle fall en masse gratis program på nettet som kan lage kmz, kml filer som kan brukes i google earth og google maps. Sen hvis det ju også som han øver skrev en masse steder der du kan legga in en spårlogg og se den jemført med diverse kart. Vil se de på skikkelige kart. Type topografiske rasterkart f.eks. fra www.gislink.no - som er mitt favorittnettsted for kart per idag. Google maps eller earth er for meg helt ubrukelig til slikt. Funker kanksje i by... Men ikke i skauen 
|
|
|
[Re: Rolfkr]
14/09/2009 15:44
|
supermario
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Har du prøvd å importere til google earth? Funker fint fra min Garmin oregon. (ikke helt kart, men fine satelittbilder) www.godtur.no skryter av at det går helt fin der. Ikke prøvd, men sett andre logger der. http://www.gpsies.com skal også funke På disse kan du dele trackene dine med andre navigører hmm, mulig jeg er blind, men jeg ser ingen importmulighet (eller andre interaktive muligheter enn pan & zoom) på www.godtur.no .? Har du et eksempel på der dette er gjort? For det hadde langt på vei løst problemet mitt! F.
|
|
|
14/09/2009 19:36
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vil se de på skikkelige kart. Type topografiske rasterkart f.eks. fra www.gislink.no - som er mitt favorittnettsted for kart per idag. Google maps eller earth er for meg helt ubrukelig til slikt. Funker kanksje i by... Men ikke i skauen  Fine kart på den siden. Tror jeg har sett den tidligare men ikke brukt noen gang. Mye betre en google map hvis det handler om sykling i marka. Google earth synes jeg er bra ibland også før sykling i marka. Problemet med disse karterna er dokk at langt i fra alle stier er med. Fremdeles bra med topo kart. Jeg lagrade karten øver et område og kalibrerte den med koordinaterna man kan få frem via siden og brukte den kalibrerte karten som bakgrund før en trakk logg, blev helt ok men ikke perfekt.
|
|
|
25/09/2009 10:51
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Jeg har gpx filer fra min SatMap Active 10. Vil gjerne se disse på et kart (på PC'n). Hvordan? Uten å vite noen spesifikke adresser så tipper jeg det finnes ørten karttjenester på nett som lar deg laste opp dine gpx-filer med et mer eller mindre pent kart som bakgrunn. Og hvorfor i all verden finnes ikke satmap's "route planner" med de norske kartene? Har spør Ugland, men der ble det merkelig stille.... Hei, Ugland her!  Nå drar jeg på ferie i morgen, men skal prøve etter hvert å få tak i rette vedkommende som kan svare på spørsmålet. Dan; kan du høre med han norleningen om NÅR det kommer en norsk versjon? Hvis jeg skjønte han rett lovet han dette rett før jeg kjøpte min Satmap. Medio juli.
|
|
|
[Re: jan erik]
01/10/2009 09:09
|
Dan
More than words
|
More than words
Dan; kan du høre med han norleningen om NÅR det kommer en norsk versjon? Hvis jeg skjønte han rett lovet han dette rett før jeg kjøpte min Satmap. Medio juli. Nå har jeg hørt med han nordlendingen og har gode nyheter. Dette er rett rundt hjørnet. Det som har holdt imot litt har vært å få på plass rettighetene til å vise kartene på nett. Det skal være i boks de nærmeste dagene og da er det for oss bare å skru på en bryter så skal det være oppe og gå. Stay tuned!
|
|
|
03/10/2009 01:43
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Dyktig og serviceminded han der forresten.Et kupp vil jeg kalle det!
|
|
|
|
|
|
|