Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slark i Fox Float 130 R gaffel

Slark i Fox Float 130 R gaffel #810853 12/09/2009 18:59
emja Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Noen måneder har jeg hatt noe jeg trodde var slitte hjullager men nå har jeg lokalisert at det er litt slark i venstre indre gaffelbein når jeg holder frambremsen inne og rugger sykkelen fram og tilbake. Og det er tydelig slark når jeg vrir hjulet fra side til side når sykkelen står på hodet. Ikke mye, men merkbart.
I terrenget merkes det som litt "vibrasjon" når framhjulet letter ved bremsing og jeg lurer på om den kanskje er litt mindre "smooth" i dempingen enn før.
Jeg hadde gaffelen på vanlig service i våres og undres nå om det kan ha vært slik siden servicen, uten at jeg vet det sikkert.

Hva kan være feil? Er dette feil som servicen skulle ha fikset eller er dette en mer "alvorlig" slitasje? Gaffel er '06 modell.

Er det bare å sende gaffel på nytt til Cyclon? Hva koster kalaset?
Er dette noe som kan forverres raskt ved bruk og gi ytterligere skade?
Takker for alle tilbakemeldinger.

Re: Slark i Fox Float 130 R gaffel [Re: emja] #810858 12/09/2009 19:08
skibum Offline
Besatt
Besatt
Send gaffel til Cyklon og beskriv problemet. Det kan være at pakningene begynner å bli slitne og at en vanlig service vil fikse problemet.

Service på gaffelen vil vel koste ca 900 kroner inkl. frakt ned og tilbake igjen. Om det viser seg å være noe annet, så er det vanskelig å forutsi noen pris. Ring de og spørre er vel det greieste rådet. Hyggelige folk med god peil ICON_SMILE

Espen

NOTS!

Moderator  support