Jeg er ute etter ei ny vinterbukse, som jeg gjerne kan begynne å bruke nå på høsten (fryser jeg lett?)
Har før brukt Swix sine skibukser utapå vanlig kort sykkelbukse (slik med seler). Men de er ikke alltid 100% gode å bruke, de sklir ned og jeg kunne gjerne trengt en som er litt mer vanntett. Men god-gammel-regnbukse-med-goretex-vanntetthet er ikke helt det jeg er ute etter heller...
Noen gode tips? Hva bruker dere?
Bj
Re: Vinterbukse - som kan brukes nå på høsten
[Re: BjornS]
#81017011/09/200913:26
Craft Storm BIB pants. Knallgod bukse som er vindtett, tåler en del reng, har smale ben, pute og seler. Litt mye reklame for Craft her nå, men shit happens.
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
[Re: Fossi]
#81017711/09/200913:31
Tja, reklame? Skulle vi unnlatt å nevne merkenavn her inne hadde det fort utviklet seg et eget stammespråk for hvert enkelt merke og leverandør, så at du nevner craft er greit det. Lettere for meg!
Bj
#81021111/09/200914:31
Assos Winter LL er beste jeg har hatt. Har også hatt craft buksa. I en vinterbukse mener jeg det er stor fordel at man ikke har puta i vinterbuksa: -Mye bedre å vaske en vanlig bukse enn hele vinterbuksa hver gang. -Mye bedre passform i en vanlig bukse med pad. -Er det skikkelig kaldt kan man bare ta en lang super mellom den vanlige buksa og vinterbuksa. Har man pad i vinterbuksen blir det da superbukse som skruker og lager sittesår.
Ser faktisk ingen fordeler med pad i vinterbuksen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
[Re: olechr]
#81023111/09/200915:05
Sjekk også XXL, de hadde/har noen skibukser av Mammut, med Dry-tech, siden du ikke ville ha Gore-tex. De buksene har lufting på yttersiden av låret. Greit for de lange oppoverbakkene både på sykkel og på ski...
Don't leave me here to crawl through the mire...
#81025211/09/200915:56
Jeg kjøpte Enduro-buksa som Øyvind refererte til over. Godt fornøyd - kan fint brukes høst, vinter og vår.
Valgte å kjøpe den uten pute + boxer med pute i tillegg, sånn at buksa også kan brukes til annet enn sykling.
Jeg brukte Enduroen i Birken, og holdt meg varm og forholdsvis tørr. Den funker bra om vinteren også, eventuelt med stillongs under hvis det er ordentlig kaldt.
[Re: pjokkis]
#81027311/09/200916:44
har også kjøpt EndurA-buksa og er veldig fornøyd med den. Men må brukes når der er mindre enn +5 for den er relativt varm. Har brukt den til -15 med ekstra bavac-stilongs og var varm og fin(selv om jeg ikke skjønner de som kan bruke buksen flere ganger uten å vaske mellom - sykler man ikke hardt nok til å svette?)
Assos er selvsagt i en klasse for seg, men billig er det jo ikke. Selv har jeg falt for Giordana. Jeg har ei vinterbukse derfra som jeg er veldig fornøyd med. Slitestyrke, passform og isolasjon er bra. 10 - 12 minus går som en drøm. Pass bare på å kjøpe stor nok størrelse.
Og som andre er inne på: Det er ingen grunn til å kjøpe vinterbukse med pute.
[Re: Lektoren]
#81072112/09/200915:47
Er det noen som har kjennskap til Fjora Flex-buksene fra Norrøna?
Fjørå Flex er ikke en vinterbukse, den er for tynn til det. Det er en godværsbukse, jeg syklet i 5 minutter i normalt høstregn her i Bodø og ble våt igjennom, ellers er den veldig myk, behagelig og har god passform. I mine øyne er det en sein vår, sommer og tidlig høst bukse.
[Re: Ederkoppen]
#83669923/10/200920:19
Ser jeg nok burde forhørt meg om denne buksen i en annen tråd, men heldigvis gir du den nøyaktige beskrivelse jeg ser etter. Dette høres perfekt ut - mange takk.
HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"