Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rammestørrelse?

Rammestørrelse? #808943 09/09/2009 21:25
arni@stinky Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hallo.

Vurderer å kjøpe en Singular Swift ramme. Og lurer på hvilken rammestørrelse jeg trenger. Er 182cm og har normale proporsjoner på armer og ben. Har selv kommet frem til medium. Se denne linken. Takker for svar!

Jens-Arne

Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst,
interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro.
Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.

Petter Gottschalk
Re: Rammestørrelse? [Re: arni@stinky] #809072 10/09/2009 07:49
A
alfegutt Offline
Medlem
Medlem
A
Heisann

Vet ikke om dette hjelper; men jeg er selv 180 cm og svært standard proposjonert. Jeg har lenge syklet på sykkel som er 61 cm overrør og det er ok på grus. Jeg har den siste tiden lånt sykkel som er ca 59 cm i overrør, og da ble stisyklingen mye greiere. Det føles lettere å bevege seg riktig på sykkelen for å finne riktig tyngdepunkt ved teknisk sykling. Jeg ser at 59 cm tilsvarer M og 61 cm tilsvarer L for din sykkel. Så jeg vil si at det kommer vel litt an på bruken hva du skal velge.

Lykke til med valget.

Re: Rammestørrelse? [Re: arni@stinky] #809201 10/09/2009 09:54
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Hei!

Jeg er 188, og har lang rygg. Jeg endte opp på en Large Singular Swift. Den passer meg fint. Dette er den eneste sykkelen jeg har/har hatt i moderne tid som ikke er i XL størrelse. Jeg bruker en 105 stem og får en passelig utstrakt sittestilling med Eriksen pinne med setback og Brookssete. Jeg sitter noe kortere på denne enn på rittsykkelen, men det matcher bra med den stive gaffelen og det ene giret.

Jeg tror medium er fint til en på 182. Du vil i tillegg få litt mer frihet med hvor du vil ha styret hen med det kortere styrerøret. Dette var en viktig faktor for meg.

Her er min omfangsrike Singular Swift synse, bygge og sykletråd.

Lykke til med lekker sykkel.

LarsB

Redigert av larsb; 10/09/2009 09:57. Rediger grunn: link ja

Moderator  support