Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum?

Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? #807403 08/09/2009 06:26
C
Christian_83 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Hei,

Trenger å sette meg opp en treningsrunde og en testrunde for Birken. Slik at jeg har mulighet til å teste min egen form mot neste års Birk.

Neste år blir forhåpentligvis førstegangen jeg sykler, og kan jo være greit å teste seg litt i forhold til form etc.

Sykler i dag, Røa-Vika og tilbake Vika-Røa 3-5 ganger per uke. Men dette er bare 8km hver vei... Så trenger en litt lengre rute som jeg kan gjøre 1-2 ganger per uke eller noe.

Alt av tips mottas med takk!

Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: Christian_83] #807413 08/09/2009 06:37
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
En god treningsrunde som brukes til testing bør starte ett stykke inn i Marka for å unngå fotgjengere og sikre god oppvarmin.

Det er vel både bedre og enklere med litt kortere strekninger. Som for eksempel bakken fra Bogstad til Tryvann - Helt opp til Tårnet gir over 20 minutter med kjør.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: sykkeloyvind] #807720 08/09/2009 12:27
Rockefoten Offline
Ivrig
Ivrig
Røa-Vika ber jo bare om en tur om Kikut da. Via Hammern og til Sørkedalen.

I've got a bike, you can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings
And things to make it look good.
I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: Rockefoten] #807753 08/09/2009 13:00
C
Christian_83 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Jeg syklet meg en tur fra Røa, rundt og bak sørkedalen skole. Opp til Kobberhaughytta, og videre inn til Kikut. Etter en kort spisepause der, syklet jeg videre til Ullevålseter og til Holmenkollen hoppbakke. Før jeg syklet veien ned til Røa igjen.

Dette var en fin tur, er vel på ca 3-4 mil eller noe.

Jeg hadde håpet det var en runde lignende den over, hvor andre har tatt en del tider. Slik at man har mulighet til å sammenligne seg med noen som har syklet Birken før... ICON_SMILE

hva burde jeg sykle den runden på forresten? Uten pause?

Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: Christian_83] #807766 08/09/2009 13:14
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Vi har jo noen klatringer hvor folk melder inn tider. Kunne vært morsomt med en slik runde, vi kunne sammenligne. Bør være en runde, som ikke blir for påvirket av andre trafikanter.

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: GardS] #807833 08/09/2009 15:03
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Bli også med på noen andre ritt til neste år om du kan. Store eller små. Bedre trening får du ikke om rittsykling er nytt for deg.

Treningsrunde: hvorfor binde seg til en runde. Variasjon er halve gleden. Prøv ut noe veier og stier du finner. Det må jo være veldig lett tilgjengelig fra Røa.

Testrunde: enig med Øyvind og Gard. Finn en løype som har relativt stabile forhold og med en varighet på en +/- 20 minutter. Den klassiske Tryvannsrute må jo være ideell med Røa som base.

Redigert av Zoidberg; 08/09/2009 15:04.

Del stien, skru av Strava
Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: GardS] #807836 08/09/2009 15:10
A
amm84 Offline
Medlem
Medlem
A
Jeg har brukt Bislett-Ullevål sykehus, Tåsen, Brekke, Hammern, Kikut, Sørkedalen, Røa, Majorstuen - Bislett som testrunde før Birken i fjor og i år. Jeg har tatt tiden fra Tåsen senter til Røa og logget dette en gang per mnd i fjor og i år. Da får jeg varmet opp først og kjørt ned kroppen etterpå.

Intervaller er stort sett kjørt i Olaf Bulls vei eller opp til Tryvann.

Forbedret tiden på Birken med 20 minutter fra 2008 til 2009, men har ikke blitt mye bedre i Olaf Bullsvei eller opp til Tryvann. I fjor var jeg 25 min bak merket og 20 min forann i år) Det må vel være bedre å velge en variert løype for testing da Birken består av mye annet enn hvor god du er opp bakkene? Han ene jeg har syklet med i klubben griser meg i bakkedrag, men kjører mye saktere i Raumern og Birken.

Re: Beste treningsrunde for Birken: fra Oslo sentrum? [Re: amm84] #807895 08/09/2009 17:11
C
Christian_83 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Jeg er helt enig her med at varierte ruter er en del av gleden. Så til vanlig så er det greit å sykle der man føler for. Men tenkte jeg skulle finne med en rute som sammenligningsgrunnlag. En jeg kan sykle av og til.

Jeg flytter snart til Sorgenfrigata. Så tenkte jeg skulle finne meg en rute der i fra. Men kan jo være greit å varme opp, så likte amm84 sin rute. Den passer meg utmerket med tanke på hvor jeg bor.

@amm84:

Ønsker du å oppgi tidene du har klokket fra Tåsen senteret til Røa eller ICON_SMILE?
(Sykler du Kikut, Kobberhaughytta, Sørkedalen skole... eller sykler du Kikut til innerst i Sørkedalen på runden din?

Moderator  support