Møjlig men første siden i google når jeg søker på mitt namn er en av mine sider og den validerar med 8 fel. Virker vare noe fel i nestingen i et par tabeller.
Søkealgoritmen til Google tar hensyn til en lang rekke ting, og det er derfor mye forskjellig du kan gjøre for å generere treff. Validering er én sånn ting, At Google finner sida di til tross for 8 feil viser at det også er andre ting som har betydning. hvis Google skulle utelatt alle sider som ikke validerer iht W3C-standarden, ville det blitt få treff...
EDIT:
Det er som nevnt mange ting som har betydning for om Google skal vise nettopp din side tidlig i trefflista (eller i det hele tatt). Tror Google har ca 260 kriterier som sjekkes, og det er en robot/script som gjør dette, hele tiden. Det finnes programmer på nett som man kan laste ned og sjekke egne sider med; da ser man hva Google-roboten kan se, og det er i noen tilfeller veldig lett å se hva som er galt. F.eks. vil en side der tekst/linker er en del av en flash-animasjon være usynlig for roboten, og det liker den ikke. Altså null treff. Denne roboten forstår
ren HTML; derfor er validering etter W3C-standarden så viktig.
I tillegg kan man jo tenke på følgende:
* Google kjører hovedindeksering på søndager. Masse nedetid søndag er derfor veeeeldig dumt. Du kan jo sjekke med diverse IT-avdelinger når DE synes det er lurt å ha nedetid, for ikke å ødelegge for brukerne... Nettopp; søndag

* Lange, grisete URLer er en uting.
* Brutte lenker = No good.
* Bruk h1-taggen flittig! h1 forteller Google at her er det noe viktig. Se på Aftenposten; de er flinke!
* Vær flink til å bruke lenker. Interne lenker er like viktige som eksterne lenker pekende inn til egne sider.
* En lenke som heter "les mer" eller "se her" er dumt. Bruk hele overskrifter som klikkbar lenke.
* Titletag og overskrift BØR være den samme. Dette liker Googleroboten...
* Metatags vektes med 0,01 % av Googles algoritme. Bortkastet å jobbe med metatagging, altså.