Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp

Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp #806956 07/09/2009 13:55
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Da er årets eventyr i Valldalen over, og det er på tide å slikke sine sår. Om gjennomsnittet har gått på tap liknende mine, er det blitt en dyr helg i sum!

Fredag regna det (ssch ikke si det til noen) og vrenging av jakke etter åtte timer på tur åpenbarte gullfiskdam i jakkelomma, og jaggu lå det ikke en telefon å svømte i bånn. Batteriet er øket til dobbel tykkelse, og telefonen er død.
Jaja, telefon kan erstattes. frown

Lørdag gikk det med diverse girører, skiftere og kjeder i løpet av dagen, tross godt vær. Setet mitt knakk tvert mens vi ennå var godt over tregrensen. frown Jaja, sete kan gaffateipes og nytt lånes til søndag. Videre var bakbremsebelegget utslitt på Syltefjellet (og nye belegg lå igjen nede i hytta fishwhack ) - 800 meter av Verdens Beste Nedkjøring(veil) går jo jaffal fort uten bakbrems, om enn følelsen er noe suboptimal.
Hjertet konstant i halsen.
Moro lell.
Tilbake ved hytta konstateres at mitt flotte, om enn ikke helt stabile videokamera nå er i tre deler, istedenfor to. Utfellbar skjerm brukket tvert av. frown
Jaja, funker jo ennå, men ingen mulighet til å se levende bilder på kamera lenger frown

Søndag ble bremsebelegg og sete skifta - meneh - hva er den sprekken i overrøret?? RAMMA MI ER KNEKT FOR F@@@N!
Tur til Høgsvora (800 høydemeter) tilbakelegges tilfots. Kamera lånes, da eget forble i bilen i forfjamselsen. Takk til KG for lån! Ingen sykling men mange bilder.

Altså:
Rask hoderegning gir TS med følgende innhold for min del, ordnet kronologisk:

Telefon
Sete
Videokamera
Sykkelramme

Har ikke orka å regne sammen kostnadene for dette ennå - i går kveld var det som sagt slikking av sår og søking av trøst på programmet.

Håvard

Disclaimer: Ingenting av dette kan rokke ved at Fjørå Singletrack Camp ble den uforglemmelige opplevelsen det ble - tusen takk til alle gjester og medarrangører! ICON_LAUGH

...vil gjøre sine feil selv!
Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #806975 07/09/2009 14:11
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Huff huff det var lei lesing..

Selv slapp jeg unna ganske billig:

• Må ha ny bakbrems etter mekkeidioti i forkant av Campen
  • Må ha nytt hjulsett etter å ha gitt framhjulet en nokså unormal form etter en otb ned fra Mefjellet.

Det som er verst er at jeg gikk glipp av turen ned Ansok på fredag og istenden måtte knote med ødelagt bakbrems.

Vi sees neste år. Få spikra den datoen fort som f..

Hvis noen har et bombesikkert 29erhjulsett til overs. Ta kontakt.

Ola.

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Bigboned] #806981 07/09/2009 14:19
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Sitat: Bigboned
Huff huff det var lei lesing..

Selv slapp jeg unna ganske billig:

• Må ha ny bakbrems etter mekkeidioti i forkant av Campen
  • Må ha nytt hjulsett etter å ha gitt framhjulet en nokså unormal form etter en otb ned fra Mefjellet.

Det er det jeg sier - blir dyr helg dette her ICON_WINK

Quote:

Det som er verst er at jeg gikk glipp av turen ned Ansok på fredag og istenden måtte knote med ødelagt bakbrems.

Vi sees neste år. Få spikra den datoen fort som f..

Ansok er der heldigvis nesteår og - med litt flaks er vi her og... ICON_WINK

Datoen ble vel i plenum på lørdag fastslått til Birkenhelga, altså 27-29 august 2010.

gruer meg allerede... ICON_WINK

Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #807224 07/09/2009 19:56
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Huff, kjedelig å lese!

På den annen side så kan alt sammen ordnes for penger og alt som ikke dreper deg gjør det visst sterkere ICON_WINK

Du skal ha full uttelling for godt humør!

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Bigboned] #807232 07/09/2009 20:03
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Bigboned

Noe her? http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=807019

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Loki] #807246 07/09/2009 20:14
heinrich Offline
Besatt
Besatt
å, mye som ble ødelagt i en fei der gitt. Jeg klarte meg med ingen.... vent litt, bakdekket ble temmelig fucket med stort hull gjennom det etter dobbelt (fremme og bk) etter litt overambisiøs sykling på alltid gullende fine Mefjellet. Jaja, dekkene skal byttes med muddy mary uansett.

Rammebrudd går vel muligens på garanti, og om ikke er det en utmerket om noe dyr og uventet mulighet til å prøve noe nytt. Jeg ville hørt meg hansib eller hvem det nå var som egentlig skulle ha med seg lapierre til helgens fortreffelige arrangement og spurt om jeg kunne få kjøpe demo spicyen av han. ICON_WINK Eventuelt en brukt turner rfx kanskje? Nei, skulle jeg ikke hatt en moto eller ransom hadde jeg gått for lapierre ass ICON_WINK Eller kanskje du kan høre med Caroline om billig Mondraker kan skaffes. Stisykkelen deres ser litt alternativ ut, men bakhjulsopphenget skal visstnok fungere gullende fint.

uansett, familien twins takker likefullt for nok en fortreffelig toppturhelg! ICON_SMILE

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: heinrich] #809157 10/09/2009 09:15
T
tausa Offline
Fersking
Fersking
T
Hei!

Der fins nokre Mondraker sykla att veit ej.. Kan gjere gode kjøp her! Hammersmith'n fungerer strålande..
Viss der er interesse, kan ej finne ut ka han har ståande...Berre gi mej en lyd i tilfelle!
caroline c, )

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: tausa] #809177 10/09/2009 09:34
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Ble dyr helg for meg også.. men på en litt annen måte.. Må jo nesten ha Hammerschmidt.. også kanskje et Industry Nine hjulsett også også også kanskje en ny vidvinkellinse etter bildebonanzaen.. også. Stopp for faen!

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: heinrich] #809188 10/09/2009 09:43
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: heinrich
å, mye som ble ødelagt i en fei der gitt. Jeg klarte meg med ingen.... vent litt, bakdekket ble temmelig fucket med stort hull gjennom det etter dobbelt (fremme og bk) etter litt overambisiøs sykling på alltid gullende fine Mefjellet. Jaja, dekkene skal byttes med muddy mary uansett.

Rammebrudd går vel muligens på garanti, og om ikke er det en utmerket om noe dyr og uventet mulighet til å prøve noe nytt. Jeg ville hørt meg hansib eller hvem det nå var som egentlig skulle ha med seg lapierre til helgens fortreffelige arrangement og spurt om jeg kunne få kjøpe demo spicyen av han. ICON_WINK Eventuelt en brukt turner rfx kanskje? Nei, skulle jeg ikke hatt en moto eller ransom hadde jeg gått for lapierre ass ICON_WINK Eller kanskje du kan høre med Caroline om billig Mondraker kan skaffes. Stisykkelen deres ser litt alternativ ut, men bakhjulsopphenget skal visstnok fungere gullende fint.

uansett, familien twins takker likefullt for nok en fortreffelig toppturhelg! ICON_SMILE

Larsf skulle ha med LaPierre. Jeg hadde med 2 Transition Covert.. De kan jo alltids skaffes ICON_SMILE

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: hansib] #809204 10/09/2009 09:59
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Sitat: hansib
Ble dyr helg for meg også.. men på en litt annen måte.. Må jo nesten ha Hammerschmidt.. også kanskje et Industry Nine hjulsett også også også kanskje en ny vidvinkellinse etter bildebonanzaen.. også. Stopp for faen!

Haha, utstyrshorer i alle land: Forén eder! ICON_LAUGH

Finnes mye fint der ute, ja! HS er jo fint, I9 hjul hadde jo vært noe (kul lyd!) en 10-20f3,5 hadde gjort seg, eller hva med en 7D?
Bil som starter hver gang, hadde jo vært gøy også - også så mange fine forslag til ny sykkel!
Har nå kikka på Knolly, LaPierre, Mondraker, Transition - fy flate å mye fint som finnes derute!
(Om noen har en billig Knolly Delirium ramme så gi lyd!)

Nærmere realitetssjekk avdekker derimot huslån, sfo, skolemelk, forsikring, strøm, diesel, for å nevne noe ICON_TONGUE

Venter nå på svar fra tyskerne - frykter det blir en tur inn til Strømmen hjul&ramme - for sveising av overrør... blir sikkert bra det og! ICON_LAUGH

Takk for alle vakre innspill og tilbud om hjelp!

To be continued...

Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #809239 10/09/2009 10:33
Arne_And Offline
More than words
More than words
Aiai, trist med alt det ødelagte stæsjet. Selv unnslapp jeg med en ødelagt hjelm (og en litt rufsete nakke).

Du bør jo få ny ramme på garanti. Jeg krysser fingrene!
Og så bør du seriøst spørre hva det koster å oppgradere til Torque.

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: hansib] #809711 10/09/2009 21:14
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: hansib
også kanskje et Industry Nine hjulsett også også også kanskje en ny vidvinkellinse etter bildebonanzaen.. også. Stopp for faen!

Kjenner det kribler etter et IndustryNine sett her også. men det koster.. jaja vi kan kanskje vente litt med huskjøp å bo på loftet til svigers fram til jula??

Ola.

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Bigboned] #812461 15/09/2009 09:09
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Liten statusrapport fra en utålmodig sjel:

Har ikke hørt annet fra tyskerne enn at detta kommer til å ta tid. Og når frøken Nerve er quiver-of-one kan vi ikke la sånt sommel ødelegge resten av sesongen, så da er ramma strippa og overlatt til Bjørnars kyndige hender for sveising.
Tenker den blir ennå finere enn før, jeg! ICON_LAUGH

Til helgen står nedoversykling i Dombåstraktene på programmet, kan jo ikke drive bare å løpe etter, heller! ICON_WINK

H

Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #812753 15/09/2009 14:27
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Sitat: Lyn-Peder

Tenker den blir ennå finere enn før, jeg! ICON_LAUGH

Skulle du ha sett på makan! Da er ramma lappa og høstesyklinga kan bare komme - halleluja!
(Nei forresten - hallejula skal vi ikke ha noe av, det får holde med halvt sete!)

Stor takk til Bjørnar som har satt meg i kjørbar stand!!

H

Vedlegg Rammelask.jpg
Redigert av Lyn-Peder; 15/09/2009 14:27. Rediger grunn: Skitur nå!

Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #812884 15/09/2009 18:48
josse Offline
Hurra. Dette ser jo "bra" ut. ICON_WINK

Hva har han egentlig gjort? Sveiset ett nytt rør rundt det gamle?

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #813015 15/09/2009 20:45
kg Online
Entusiast
Entusiast
Stas med alt som kan repareres! Men har HMS-ansvarlig godkjent detta? Du kjører med helhjelm til enhver tid, ikke sant? ICON_SMILE

Sa tyskerne noe om hvorfor de skulle bruke så lang tid? At ting går i stykker er jo sånt som skjer, men at sånne forespørsler skal "bero i Departementet" i ukes- og månedsvis før man får svar er ikke kjempegod reklame.

Kr.

(Memo to self: Bruke "liksom" og "..." mindre.)

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: kg] #813024 15/09/2009 20:57
T
t-man Offline
Fersking
Fersking
T
Kanskje vurdere susp, tenk hvis den knekker i skjøten a? au au au

T.

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #813028 15/09/2009 21:00
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Til helgen står nedoversykling i Dombåstraktene på programmet, kan jo ikke drive bare å løpe etter, heller! ICON_WINK

Fikk du med deg denne rapporten fra den raskeste og en av de morsomste stiene på Dombås?:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=71481&Number=793975#Post793975

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: runermm] #813167 16/09/2009 07:40
Lyn-Peder Offline OP
Toppturist
OP Offline
Toppturist
Skavise - her var det skjedd ting, ja.

Josse: Jepp, ei rørstump ble splitta og tredd over bruddet, og sveisa fast i alle bauerogkanter.

kg: Fra tyskerne har jeg bare fått et automatsvar om at de trenger "several work days" på å svare på innkommende epost. De har nå hatt seks, arbeidsdager altså ICON_WINK .
Den som sover hopper vi over!

t-man: Er det ett sted ramma virkelig ikke knekker nå, så er det i skjøten!

runermm: Takk for den påminnelsen! Den skal vi prøve til helga. Oppdaterte forresten Slådalsveitråden med en godbit til!

Forøvrig kan jeg melde om at at ski er gøy, etter gårsdagens ski-og-steinrøysbonanza med Team Desperados ICON_LAUGH

Fjørå Singletrack Camp
Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Lyn-Peder] #813252 16/09/2009 08:57
Arne_And Offline
More than words
More than words
t-man: Er det ett sted ramma virkelig ikke knekker nå, så er det i skjøten!

Nå er jeg overhode ingen metallekspert, men vil du ikke få en bruddanvisning mellom det forholdsvis tynne overrøret og det sannsynligvis langt tykkere reparasjonsrøret? Før skade og sveis så ville påkjenninger fordele seg ganske jevnt, mens nå som du har noe jeg gjetter er et dønn stivt rør på deler av overrøret så tror jeg det vil bli en høyere belastning på overrøret i denne overgangen.

Noen med mer materialkunnskap får korrigere eller støtte meg. ICON_SMILE

Re: Dyr helg - Fjørå Singlecrack Camp [Re: Arne_And] #813260 16/09/2009 09:01
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Antar at deler av dette dekkes på reiseforsikring? ICON_WINK

Moderator  support