jeg kom over en gammel dbs, og fikk muligheten til proff sandblåsing og lakkering av denne.
hjulene er derimot i temmelig dårlig stand, så jeg vurderer å kjøpe et nytt hjulsett og dermed får et forhåpentligvis bedre resultat.
jeg har kikket litt rundt, men synes majoriteten av fastnavhjulene er i bane-stil heller enn retro-stil.. også funderer jeg litt på hvor mye jeg bør legge i ett hjulsett og om det er noen plasser det er enklere å kjøpe fra (frakt mva-unndragelse osv..)
og, bør jeg lakkere gaffelen eller beholde den i (litt sliten) forkrommet stålutførelse?
Jeg regner med at sykkelen har quill-stem , dette er sannsynligvis fastrustet. I så fall sparer du deg mye svette og bannskap ved å la gafflen være på.
Det spørs. Det finnes egnede verktøy, men en stang med rett dimmensjon kan gjøre jobben også. Verktøyet er i bunn og grunn en stang som er splitet på enden (omtrent som frynsene på en smellbonbon). Det ser slik ut, fullt mulig å lage. Men en lang skrutrekker og en hammer gjør også nytten hvis du er forsiktig og ikke alt for redd for rammen.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
250 er per hjul, ja. Men det vil kanskje ikke ta seg så veldig bra ut med 20" hjul på en racer Jeg foreslår at du kikker på hjul som er merket 28", 622 eller 700C.
- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg. (Byggmester Harald Langemyhr)
betaler faktisk ingenting, så jeg aner egentlig ikke hva det ville kostet. de blåser og lakkerer primært for industrien, så jeg tror ikke jeg får noe fornuftig overslag fra dem om jeg spør heller, desverre =)
Har to rammer som skal blåses, fikk oppgitt pris på 400 kr. totalt (har skaffet meg en ramme til så det blir vel ca. 600) Ingen aning hva lakkeringen koster, den skal jeg gjøre selv. Trur ikke at 1500 er ille mye, men det kommer vel an på type lakkering/lakk,
Er ikke mer for sandblåsingen altså.. Kanskje jeg skal se om de ikke er villige til å gjøre det og.. Litt bekymret for hvordan kromdelene vil takle det da, men her kan en vel bare maskere i vei :-)
Lovte å komme nedom med rammen uansett, de ville ikke love noe før de har sett den..