Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen

Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen #803239 02/09/2009 10:03
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg har lurt litt på å prøve stien som går fra Eknessetra ned til Lampetjern og stien på vestsida av Lampetjern ned til Årbogen. I og med at det er ganske mange Eikerværinger på forumet så regner jeg med at noen har prøvd før meg. Er det mulig for en fersking med begrensa teknikk og komme seg ned her?

Woman: "Sir, if you were my husband I would poison your drink"
W. Churchill: "Madam, if you were my wife I would drink it."
Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: temte'n] #803247 02/09/2009 10:14
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Denne du mener?

Hvis det er den så er strekningen fra setra og ned til lampetjern litt knotete.
Stien fra Lampe og ned til årbogen er bare fryd og gammen.
et par små partier med steinrøyser men disse er sykkelbare både opp og ned.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: Fjeldheim] #803333 02/09/2009 11:26
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Det er den stien der jeg tenkte på ja. Hadde i utgangspunktet tenkt meg ned på vestsida av Lampetjern, men stien på østsida gir jo en lengre tur. Har hørt at den er steinete som du nevner.

Så er spørsmålet om det du kaller "litt knotete" er det jeg vil kalle "javælig knotete". Sykkel-skilsa våre er jo ikke akkurat sammenlignbare. Jeg må vel rett og slett ut og prøve.

Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: temte'n] #803338 02/09/2009 11:29
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sant det....
Ta bilder og vis fram ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: temte'n] #807346 07/09/2009 21:50
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis man er uerfaren på teknisk sti, men vil ha med seg litt flyt og fart og få følelsen av å kjøre i litt bratt og småheftig landskap, er den stien fin, spørrumeg. Det vanskeligste partiet på den stien er noen få meter der stien bikker over kanten akkurat der bekken renner ut i sørenden av Lampetjenn. Der er det litt grov stein, men det er snakk om fem-ti meter, bare. Etter det er det finfint, og slett ikke så steinete, men innimellom litt bratt. Brattest er det forresten ned i bekkedalen like ved siden av stien, men det gjør bare sykkelopplevelsen litt heftigere.

Prøv! I verste fall hopper du av sykkelen i visse partier, men kanskje det går en liten f* i deg, som får deg til å prøve på nytt en annen gang.

Jeg kjørte forresten på smale langrennski ned samme løypa i vinter, det var artig, det også.

Gaute
Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: gauter] #810706 12/09/2009 15:10
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Tur'n er nå kjørt. Knota en del i starten ved Eknessetra. Har vel sett mer tydelig sti enn akkurat der. Men når det først åpna seg litt så var det noen artige partier. Gikk litt i sur med alle stiane sør for Lampetjern. Satser på bedre flyt på neste tur.

Bilder kommer...

Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: temte'n] #811015 13/09/2009 08:26
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Detta bildegreiene var'kke så lett.

Har prøvd å legge ut som vedlegg, men da er bidene for store. Har også lest under FAQ at bildene må være tilgjengelig på nett. Noen tips?

Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: temte'n] #811102 13/09/2009 11:15
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ikke vanskelig å forminske bildene.
Eksempel hvis du skal legge opp bilde som vedlegg: hvis du har windows kan du åpne bildet i paint,endre størrelse og lagre.
Så er det bare å trykke Fil manager,bla seg frem til bildet,trykk på Bla igjennom deretter velger du bildet Så trykker du add file og deretter done adding files når du har lagt til de filene du vil ha.Det går visstnok ikke å laste opp mer enn 4 eller 5 bilder om gangen per post.

Så har du den andre metoden,men da må du ha lastet opp bildet på for eks.photobucket,bildr.no eller noe lignende.

Da har du denne metoden her er Opera nettleser og photobucket.com benyttet,men er det samme med andre nettlesere:

Vedlegg photobucket eksempel.jpg
Redigert av snikkarboa; 13/09/2009 11:17.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Sti Eknessetra - Lampetjern - Årbogen [Re: SimonS] #811231 13/09/2009 15:20
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Ser at innlegget mitt etter tur'n virker litt negativt. Det var egentlig ikke meninga. Stien var veldig artig, særlig siste delen fra Eknessetra og ned til Lampetjern.

Da prøver vi bildene igjen:

1 Starten av ved Eknessetra
2 Litt vanskelig å finne stien i begynnelsen
3 Det åpna seg opp etter hvert
4 Artig del av stien

Vedlegg CIMG3456.jpgCIMG3457.jpgCIMG3458.jpgCIMG3460.jpg

Moderator  support