Trur du vil få bedre tips her på forumet enn du vil lese deg til i de bøkene, men det er min mening da. Da får du diverse bra tips og så syr du sammen et program som vil passe din tid og form best.
Det må jeg si meg uenig i. På dette forumet finnes det folk med peiling og som gir gode svar men meste av det jeg ser er ikke helt korrekt, synsinger og enkelte ting blir overanalysert slik at det blir veldig komplisert. Å skille gode, korrekte svar fra andre som ikke er like gode kan være vanskelig hvis en mangler en del forkunnskaper.
Jeg har ikke lest noen av disse bøkene selv da jeg studerer idrett og får mye bra litteratur gjennom studiene men vil helt klart anbefale å lese bøker om grunnleggende treningsprinsipp, treningsformer og treningsplanlegging. Hvis du har slike basickunnskaper kan f.eks dette forumet være en god kilde men da er det viktig å være kritisk til det man leser.
Men det som er viktig å huske på at omtrent alt om trening er individuelt. Noe som står i ei bok eller på nettet er ikke sikkert passer best for deg. Trening er som alt annet, learn by doing.