Hei,
har feriert et par uker i Alpe d'Huez 2 år på rad. 1. året med base i Bourg d'Oisans ( ca 1 km fra der bakken starter) og 2. gang på toppen av fjellet. Det ble _noen_ turer opp det året, både fra den vanlige siden og fra baksiden ettersom vi jo måtte opp igjen på slutten av hver tur

. Kan absolutt anbefale det. Baksiden av fjellet er en undervurdert stigning.
I området er det, Col de Croix de Fer, Telegraph, Galiber, Deus Alpes + et par andre jeg ikke kommer på i farten. Det går fint å finne et nytt fjell mer eller mindre hver dag i 2 uker, men husk at dersom du bor på toppen så må du alltid opp igjen på vei hjem

Syklet begge gangene på vanlig krank og 12-25 bak mener jeg, og det var i overkant tungt. Compact krank og evt mtb skifter bak er absolutt å anbefale.
Husk at de færreste prater engelsk og at æuf på pizzaen ikke betyr biffkjøtt, men egg..(fant vel det ut etter en uke

)
Folka er imidlertid utrolig vennlige der nede.
Ta med en ekstra bag/koffert, for du kommer garantert til å kjøpe et lass med sykkeldrakter/sko/hjelm/utstyr.
Dersom du vil kan jeg prøve å finne frem til de to steden vi bodde. Tror vi betalte rundt 50 euro pr. pers, pr natt på toppen av fjellet. Nede i byen det første året bodde vi i en leilighet for 70 euro pr natt for hele leiligheten (3 senger)
Lykke til. det må bare bli utrolig bra.
Mvh
Rusle