Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling!

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Simen85] #806903 07/09/2009 13:06
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Simen85

Vår første MTB karbonramme veide under 1000 gram, men denne var for skjør.

Ikke for å disse noens brand her, men hva skjedde med dem som kjøpte denne rammen/sykkelen?

The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Zwartander] #806930 07/09/2009 13:34
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg synes Hard Rocx får ufortjent mye tyn her, selv om jeg personlig ikke har noe forhold til merket.

Men burde man ikke heller komme med innspill,hint og vink til gutta på HR istedenfor å hate?

Kontaktinfo er oppført på hjemmesiden dems, jeg tipper alle som driver med produktutvikling er takknemlig for alle innspill,på både godt og vondt.

Redigert av thewizard; 07/09/2009 13:35.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Zwartander] #806941 07/09/2009 13:41
Simen85 Offline
Avhengig
Avhengig
De fikk ny ramme året etter.

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Espen] #806952 07/09/2009 13:51
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen
Ett meget godt sammenliknbart eksempel er jo Diamant.

De gjør som noen andre litt mer interessante merker gjør.
Nemlig å plukke ut delene fra ulike produsenter. Delene som til en hver tid har litt mer å by på enn feks en Richey WCS, ren XTR-pakke og de dyreste mavichjulene.

Diamant er jo heller intet entusiastmerke, men de fortjener mer cred.

Markedet består av utrolig mange merker nå. Scott og Giant er på ingen måte "alle de andre", men selv de er jo noe helt annet enn HR.
Giant er noe i nærheten av verdens største sykkelprodusent. De produserer for mange andre merker. De driver med produktutvikling innen geometri, innen karbonfiber, innen demperoppheng og mye annet.
Etterhvert som Giant og Kinesis finner opp nye ting, kommer det feks HR tilgode året etter. (i beste fall)

HR har jo aldri vært i føringen på noen som helst måte. Aldri de første til å utfordre markedet eller proffsyklister.

Bredere styrer, opgradert geometri med mer vandring (100mm) på rittsykler, dedikerte egenkonstruerte stisykler, 29" eller noe annet.

HR har fokusert på en ting, og det er lav rammevekt, som om det viktig å skrelle av 100g for mye på en hartail.

Sist jeg testet en superlett HR, må jeg si jeg ble overasket over hvor hjennomsnittlig denne sykkelen var. Myk i fronten og ikke stivere i bakramma enn en Jamisramme jeg kjøpe til kona for 2000 spenn.

Før jeg kan svare på hvilken sykkel jeg mener er råere enn HR, må du fortelle hva du legger i begrepet.

HR er et økonomisk eventyr, og det er morsomt, men som sykkelmerke har det aldri vært spennende.

Canarinilsen, Haugseth og Bjerkseth stiller jo bare nye spørsmål tilbake. Kan dere ikke fortelle hva dere mener gjør HR til entusiastmat, fordi jeg forstår det ikke.

E

Jeg har litt inntrykket av at du er mot alt som ikke er håndlaget. Jeg skjønner godt at folk liker hard rocx jeg. Ser man på neste års sykler er det få sykler som kan matche prisene deres. Rammene funker og de er flinke på design. Er vel få merker i Norge (om noen) som har vært så flinke til å bygge en merkevare mot de som kjøper dyre sykler.

Er du en vanlig person som ikke følger med på alt av deler og muligheter er det veldig trygt å kjøpe Hard Rocx mener jeg. Samme som jeg syntes om scott. De har sykler i hele linja som har bra komponenter til det de fleste bruker sykkel til her hjemme.

Så kan du og de andre som er mere opptatt av at ting er håndlaget eller super spesiellt få lov til det.

Men er enig i det med fulldempet. Å kjøpe en fulldempet før den er testet bare fordi det er et merke syntes jeg er rart. Fulldempere er det vesentlig større forskjell på enn HT. Så akkurat her ville jeg nok absolutt ha testet det før jeg handlet.

:-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: olechr] #806957 07/09/2009 13:55
haugseth Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Tusen takk for innspill, Simen og Ole ICON_SMILE

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Simen85] #807005 07/09/2009 15:00
Espen Offline
More than words
More than words
Hei Simen!

Det dreier seg ikke om hat. Hvem har sagt det?
For meg personlig er det mer skuffelse og likegyldighet.

Det at fremtidige HR-sykler følger resten av bransjens utvikling er flott, sikkert nødvendig for dere som merke, og ikke minst bra for kundene deres.

Dette bekrefter jo langt på vei mine påstander om at HR ikke er nytenkende, men heller forsiktig tilpasser seg resten av bransjen. Ikke galt fra et forretingsståsted, ikke nødvendigvis dårlig, men ikke spennende heller.

Jeg tror dere undervurderer deres egen posisjon og påvirkingskraft. (20% av alle som sykler birken?)

Hvis de dyreste HR-syklene, med tilhørende sponsede ryttere har maks fokus på lav vekt, 50cm styrer, 1.9"dekk med 60psi, og XC-racing-kamikaze geometri, er det mange som tror at det er dette som skal til for å komme først til Lillehammer.

Jeg skulle gjerne sett HR lagde en dyr grom Birkensykkel hvor feks komfort var høyeste priorotet! En sykkel spesiellt tilpasset den jevne gode birkensylist. En sykkel som kanskje tilogmed ville vekket interesse i andre turritt i anrde land.
Hvis det var dette dere hadde jobbet med i 10 år, kunne dere hatt det nå. Noe spesiellt, noe unikt, noe vi kunne være stolte av.

Det tror jeg mange Birkensyklister ville satt stor pris på. Så utrolig mange jeg har snakket med som er redde i nedoverbakker på XC sykler. De ER redde med god grunn. Jeg testet nylig en annen superlett rittsykkel (ikke HR) og jeg ble faktisk litt usikker selv. Det var ikke når jeg var dritsliten etter 3 timer på setet eller i hårete nedoverbakker.

...mer seinere i kveld.

Ole Cristian:

Jeg har aldri sagt at håndlagde syker er det eneste sailiggjørende. Hvor har du dette fra?

Riktignok har jeg et par slike sykler, som det var utrolig lærerikt og spesifisere, og utforme. Mye nyttig lærdom om stuyregeometri, rørdimensjoner og passform.
Resultatetene er dessuten meget tilfredstillende, og det er morsomt for en gammel utsyrsgjøk å ha unike, spesiellt tilpassede sykler.

Min beste sykkel noen sinne er forøvrig en TW-produsert alusykkel fra en liten produsent. Niner.
Skulle vi tro Simen ville aldri en slik produsent ha noen betydning, men det har de. Det er fordi de er dedikerte og satser hardt på noe de virkelig tror på.

Selv om veien er lang for å overbevise et konservativt publikum, vil det gi resultater på lengre sikt.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Espen] #807402 08/09/2009 06:25
R
Ruslebiffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Hola

Ettersom det er HR vi diskuterer er det en ting jeg lurer på. Jeg har blitt frarådet å kjøpe HR sykkel fordi jeg visstnok er for tung ( føler meg ganske lett med 186cm og 83 kg men,men).

Er det noe i det, eller er det bare tull ? Er det rett og slett basert på 10 år gammel historie ( siden 1.års rammer var skjøre ) ?

Rusle

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Ruslebiffen] #807428 08/09/2009 06:54
T
thorgeir Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hei Ruslebiffen.
Med din vekt i forhold til høyde, vil jeg først påpeke at jeg synes du gjør narr av begrepet "ruslebiffen". Dette kan da ikke være mye til biff :-D

Selv har jeg i en litt for lang periode hatt en vekt som har medført at den totale ekvipasjens belastning på underlaget har overskredet 1/8 dels tonn (altså samlet vekt av sykkel og syklist).

Ekvipasjens totale vekt har da bestått av meg selv og, de siste tre årene, HardRocxsykler med karbonramme.

Jeg har nå min tredje HR med karbonramme. Årets har per dags dato rullet 2892 km, de to foregående har fått i underkant av 3000 mil langs ulike veier og på sti (96% vei 4% sti).

Jeg har ikke hatt noen problemer med rammene på noen av disse HardRocxene. Før dette hadde jeg derimot to Merida Team Carbon og en Magnesium Elite. Sistnevnte var problemfri og samtidig en fantastisk god sykkel, de to førstnevnte Meridaene var det derimot mye strul med. Både rammene og de fabrikkmonterte komponentene.

Med min sykling har det ikke vært noe problem med rammene til HR.

Hilsen Thorgeir (som i sommer har solgt Nakamura og Specialized, men syklet Hard Rocx Helium Carbonium)

Redigert av thorgeir; 08/09/2009 06:55.
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Simen85] #807501 08/09/2009 08:15
Foxhill Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Simen85
...Vi selger ca 10 000 sykler i året, og er fornøyd med det...

Hvorfor det?

Lurer på en ting til:
Hvordan vet dere at ca 20% av de som sykler Birken har HR sykler?

Forøvrig så synes jeg utstyrsmixen isolert sett som tilbys på HR sykler er på høyden med mer anerkjente merker.

"It never gets easier, you just go faster."
Greg LeMond
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: thorgeir] #807509 08/09/2009 08:23
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Jeg har hatt en HR Cambrium sl i snart fire sesonger og brukt den til alt fra grussykling til småbratt stisykling
Jeg har variert i vekt mellom 75-80kg + sekk
Det har ikke vært noen problemer med denne sykkelen utenom et par girører som har blitt bøyd
Jeg har tatt kontakt med HR om kjøp av nye girører og fått svar nesten umiddelbart
Så vidt jeg kan huske har jeg ikke betalt så mye som en krone for hverken girører eller porto
Så hvis god service,holdbarhet og nærhet til produsent betyr noe,kan du ikke gå feil med å kjøpe HR

Og hvis en vil gjøre en HR sykkel mer stivennlig,er det det ikke rare jobben å sette på et bredere styre og grovere dekk...

Dette er bare mine personlige meninger om saken

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: jonnykast] #807539 08/09/2009 09:10
Scale 10 Offline
Avhengig
Avhengig
[/quote=Foxhill]
Lurer på en ting til:
Hvordan vet dere at ca 20% av de som sykler Birken har HR sykler?
[/quote]

Det ble det gjort telling på i år, Scott var størst foran HR

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Scale 10] #807556 08/09/2009 09:49
b00ster Offline
Fersking
Fersking
Det er denne tellinga det refereres til?
Litt rart at Diamant har kun 2% ?

Selgeren sa noe om 7,9 og karbon, men hva "RSL" egentlig betyr vet jeg ikke...
Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: b00ster] #807560 08/09/2009 09:55
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: b00ster

Det er fordi de som sykler Diamant er i mål leeenge før kl 12, og således ikke fikk anledning til å bli telt... ICON_WINK

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Espen] #807907 08/09/2009 17:28
T
toratle25 Offline
Fersking
Fersking
T
Det er moro å se at sykkel engasjerer så mye som det tydeligvis gjør. Slik jeg opplever det er det like mange som interesserer seg for selve sykkelen, enn for sykkelsporten generelt. Og det er jo nesten like mange meninger som det er ryttere, og slik skal det vel også være.

Men blir litt forundret over et så sterkt elsk- og hat forhold som da mange tydeligvis har til HR. Før jeg gikk over til å kjøre for HR kjørte jeg både på TREK, SCOTT og Gary Fischer. Alle disse tre merkene var bra sykler, men ingen av dem var noe mer banebrytende enn Hard Rocx. Det er nå 5 sesongen jeg kjører for HR, og de har hatt en utrolig god utvikling på sine sykler. Man kan selvsagt ikke sammenligne HR med de store som TREK og SCOTT, da dette er store internasjonale bedrifter med en enorm kapital til å drive med utvikling. Jeg synes HR fortjener stor ros for sin iver etter å utvikle sine sykler. De er meget lydhøre på hva vi ryttere mener og opplever med deres sykler.Ut ifra dette prøver de å utvikle syklene etter våre og markedets ønsker. I forhold til mange andre sykler på markedet har HR investert i sine egne former. Dette for at de kan få den geometrien de ønsker, nemlig etter våre rytteres ønsker. Den nye fulldemperen får jeg nå om noen få uker, nemlig for å teste den ut for evnt for neste års assortiment. Etter min mening er HR på full høyde med de aller beste, og vel så det, og det er imponerende av et norsk selskap med bare en brøkdel av den kapitalen som de store internasjonale merkene innehar.

Det er bra sykkel engasjerer, men husk også på at det til syvende og sist er rytteren oppå det kommer an på. Ha mange fine høstturer, og kos dere på sykkelen, enten det er en HR eller et annet merke.

Sykkelhilsen

Tor-Atle Fuglerud Team Helium KF
www.teamhelium.no

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: Espen] #807913 08/09/2009 17:40
Fast gjest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Espen

Mulig du føler deg tråkket på tærne, men HR er virkelig en av de merkene på markdeet som IKKE har noe ekstraordinært ved seg.

Espen

Slutt å tull'a Eppa.....

Ingen andre kan vel ha slike veiledende priser og fremdeles ha
en sterk posisjon i markedet. Av komponenter og rammevalg må
de jo ha et dekningsbidrag selv ikke tekstilindustrien kan sko seg med

Jeg er helt enig i at selve syklene ikke har noe ekstraordinært,
men den sinsyke prisingen og løfte om noe unikt....Det kan ingen ta fra dem
....De har jo egen lakk & logo ICON_WINK

Re: HardRocx fulldemper 2010 - forhåndsbestilling! [Re: b00ster] #807963 08/09/2009 18:44
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: b00ster

De dyrere Diamant modellene har modellnavnet på underrøret, og mange av dem har nok havnet i "andre merker" kategorien. (hvis tellingen er gjort av observatør langs løypa)

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support