Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 63 1 2 3 4 62 63

Birken MTB maraton

Re: Birken MTB maraton [Re: JOF] #803988 03/09/2009 09:40
Juffe Offline
Besatt
Besatt
De hadde stand på Rena og jeg pratet med de. Det blir billigere, 5.950,- før 31.12.2009 (tror jeg). Maks tak på 250 og ikke soloryttere.

Det blir og tatt endelig avgjørelse om gjennomføring i mars basert på så langt antall påmeldte.

'...once more, and more intensity!'
Re: Birken MTB maraton [Re: wheel69] #803991 03/09/2009 09:42
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Uansett hva som gjøres tror jeg de må sikre at merkekravet ikke blir lettere enn i dag.
Den dagen "alle" klarer merket mister det fullstendig sin verdi.

Tror også de skal tenke seg nøye om før de legger et konkurrerende ritt til samme helg.
En klasseseier i Birken er tross alt det beste en terrengsyklist kan oppnå her hjemme (den er i alle fall verdt mye mer enn NM-gull og NC-seier), så det er tvilsomt om de som i dag kjører for klasseseier i aldersklassene tar sjansen på å stille i et terrengritt og komme på en anonym plass

Re: Birken MTB maraton [Re: Juffe] #803995 03/09/2009 09:45
JOF Offline
Entusiast
Entusiast
Takk for det! Får håpe de legger ut info slik at man kan melde seg på da.

Jan Ove
--
Re: Birken MTB maraton [Re: losen] #804001 03/09/2009 09:53
W
wheel69 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
W
Er det galt å vinne noe også nå'a?!? ICON_SMILE
Jeg hadde def ikke blitt mindre gira på å prestere hvis jeg hadde muligheten til å vinne klassen, fordi de (norges) beste tar en annen variant.
Om jeg var nærme nok eliteklassen til akkurat delta der ville jeg allikevel startet i vanlig seedet pulje, det er jo der jeg ville oppnå best matching.

It's not you, it's my bike.
Re: Birken MTB maraton [Re: wheel69] #804013 03/09/2009 10:07
krok Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg mener, om noen bryr seg, at skal man først gjøre endringer så må man endre løypa for både fredagsbirken og lørdagsbirken.

Har ikke trua på tre forskjellige ritt. Det er nok "klasseskille" med fredag og lørdag slik det er i dag.

Turbirken / Fredag
Racerbirken / Lørdag
Skogsbirken /

Litt av moroa er jo at man kan sammenlikne resultat. "Hva syklet du birken på?" "Nja... syklet på fire timer! MEN!!!! da var den nye supertekniske og grisevanskelige nye terreng MTB birken og ikke den derre nedoverbakkebirken som dere andre vanlige sykler"

Re: Birken MTB maraton [Re: krok] #804021 03/09/2009 10:13
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Ikke dumt! "Fredagsbirken" som i dag, og "Lørdagsbirken" som MTB-Birken. Så kan man snakke om tider på hhv fredags- eller lørdagsbirken.

Synd for dem som må ta seg fri fra jobb bare.

Re: Birken MTB maraton [Re: Øyvind V] #804027 03/09/2009 10:23
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg håper veldig på et MTB ritt for eliten. Trur ikke det gjør at vanlige folk strømmer over da det vel var sagt at det skulle være vinner tid på 4 timer.

Da hadde birken vært en utfordring og et gøyalt ritt for alle. Det vil være plenti av nok syklister dere kan sammenligne dere med uansett.

I området rittet går har man så ufatlig mye fine stier og løyper. Man kunne laget et ritt av internasjonal klasse. Og da har vanlige folk fortsatt det vanlige rittet å strekke seg mot.

Håper håper håper at elite klassen er i en skikkelig løype neste år, noe annet blir egentlig bare teit og dustete. Selv ga jeg meg på Skramstad men trillet videre til Kvarstad i år. å kjøre Birken i elite når man ikke kjemper om toppplass er noe av det tregeste jeg har gjort. Blir som en kollektiv langtur over fjellet hvor man er avhengig av grupper. Lager man et skikkelig ritt kan det derimot være gøy å sykle uansett. Som feks terrengsykkelrittet.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804031 03/09/2009 10:25
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
Folk er vel forskjelliga men på mig virker det vare många som er interessert i merket og då handler det om at jemføre sig med de beste i klassen.

Slik sett blir det vel ingen foranrdinger i forhold til i dag hvis eliten starter i terreng-Birken. Det er slik allerede nå at merketiden beregnes kun ut fra de 5 beste i TUR-klassen (hvis jeg ikke tar helt feil).

Jeg tror "folk flest" kun i begrenset grad bryr seg om å sammenligne seg med eliten. Klart det vil ikke være noe stas om alle tar merket, men som denne diskusjonen viser har et vært gjort endringer som har medført endinger i merkekravet tidligere, uten at det virker som at Birken har blitt mindre populær for det.

Redigert av EgilS; 03/09/2009 10:28. Rediger grunn: mer -> mindre
Re: Birken MTB maraton [Re: olechr] #804037 03/09/2009 10:35
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: olechr

Trur ikke det gjør at vanlige folk strømmer over da det vel var sagt at det skulle være vinner tid på 4 timer.

Vilke er det du menar med vanliga folk i det øver? Klart at ikke alle er interessert av et lengre ritt men min gjetning er i alle fall at et par tusen er interessert.

Jeg ser ikke som en vinnertid på 4 timmer som et problem då tex vasaloppet har en vinnertid på 4 timmer og det er vel ca 20000 som går det varje år og sjelva konkurransen er oftast fulltegnad. Finnmarks turen er også 4 timmer og hade mer en 2000 deltagare (og var størst) når mtb långlopp var som mest populært i Sverige.

Re: Birken MTB maraton [Re: EgilS] #804044 03/09/2009 10:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: EgilS

Slik sett blir det vel ingen foranrdinger i forhold til i dag hvis eliten starter i terreng-Birken. Det er slik allerede nå at merketiden beregnes kun ut fra de 5 beste i TUR-klassen (hvis jeg ikke tar helt feil).

Hvis 500 får starte i terreng birken gjettar jeg at mange av de som er i topp i tur-klasserna starter i terreng birken og det blir derfør en endring i merke kravet. Nu er ikke endring merke kravet noe som jeg bryr mig så mye om førøvrig. Det jeg tror kan vare relevant er at det kommer finnes folk som varken får vare med på den morsomma birken og ikke heller kommer kunne få et veldig relevant resultat på hur flinke de var det året.

Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804051 03/09/2009 10:47
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Gjettar at jeg sjelv er en syklist noenstans i det intervallet og jeg vil i alle fall sykla samme løpe og jemføre mig med de 500 beste syklisterna.

Du må ikke glemme at f.eks. i år var det godt over halvparten som brukte mer enn fire og en halv time. Altså vi snakker om en og en halv time bak eliten. Tror neppe den store majoriteten har veldig stor interesse av å sammenligne seg med de aller beste.

Tror det er greit å stikke fingeren i jorda og se at Birken er et ritt som for det meste består på grunn av vanlige folk, ikke de som er 30 til 60 minutter bak vinneren.

Redigert av Rønnern; 03/09/2009 10:51. Rediger grunn: skriveleif

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804069 03/09/2009 11:06
EgilS Offline
More than words
More than words

Hvis 500 får starte i terreng birken gjettar jeg at mange av de som er i topp i tur-klasserna starter i terreng birken og det blir derfør en endring i merke kravet.

1. At det blir noen tror jeg nok, men at det blir så mange at merkekravet endres nevneverdig tviler jeg på. Det er ganske tett i toppen i turklassene og selv om du tar bort 20 stykk utgjør det ikke sååå mange minuttene fra eller til på merkekravet.

2. Det er slik med Birken i dag at det nok er svært mange som ikke får deltatt fordi det fylles opp i løpet av få sekunder. Jeg tror Birken fremdeles vil bli fullt og det er kanskje ikke unaturlig at noen av de nye som dukker opp vil erstatte de i toppen som velger terrengvarianten.

3. Du skal ikke se bort fra at mange av de som kan tenke seg å delta er slike som ikke gidder å bruke hele helga på å kjøre i kø i et "landeveisritt" (slike som meg ICON_SMILE ).

Alt i alt tror jeg grus-Birken vil bestå uten nevneverdige negativ påvirkning uansett når terreng-Birken kjøres.

Re: Birken MTB maraton [Re: EgilS] #804109 03/09/2009 11:39
L
losen Offline
Fersking
Fersking
L
Har gjennomført en liten uhøytidlig undersøkelse blant venner og kjente. Ingen av de kjører i eliten, men ligger innenfor de 700-3500 beste. Av 9 spurte var det bare en som mente at det ikke kom til å påvirke noe særlig. De andre har hatt en reaksjon i samme gate som meg selv.

Opplevelsen av å kjøre mot noen som er (vesentlig) bedre enn en selv skal ikke undervurderes. Virker som mange av innleggene over er fra folk som kunne tenke seg en mer spennende løype for egen del. Ikke noe galt i det forsåvidt, men det kan bli det hvis gamle birken mister mye av den glansen den har i dag.

Jeg tror som flere andre at birken uansett kommer til å bli utsolgt de nærmeste årene, men minner om at Grete Waitz hadde 40000 på det meste, likevel la de ned i 2004. Det å gjennomføre birken er ikke en så forbanna stor prestasjon, utvikling kan fort gå i retningen av det sirkuset Grete Waitz løpet etterhvert ble.

Redigert av losen; 03/09/2009 11:40.
Re: Birken MTB maraton [Re: losen] #804133 03/09/2009 12:03
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: losen
Har gjennomført en liten uhøytidlig undersøkelse blant venner og kjente. Ingen av de kjører i eliten, men ligger innenfor de 700-3500 beste. Av 9 spurte var det bare en som mente at det ikke kom til å påvirke noe særlig. De andre har hatt en reaksjon i samme gate som meg selv.

Kommer noen av de til å slutte å sykle Birken på grunn av en slik endring?

Quote:
Opplevelsen av å kjøre mot noen som er (vesentlig) bedre enn en selv skal ikke undervurderes.

Det er da ikke det som i realiteten skjer i dag er det? Eliten starter til slutt og har også i dag en anne n avslutning enn resten. Det er til og med slik at svært mange ikke er interesserte i at eliten skal være med på å danne grunnlag for merkekravet, dvs. de vil ikke sammenlignes med eliten.

Quote:
...men det kan bli det hvis gamle birken mister mye av den glansen den har i dag.

Noe som neppe vil skje om 500 personer får lov til å sykle en annen løype enn resten.

Opprett gjerne to eliteklaser, én i hver løype. Jeg tipper at mange vil velge terrengvarianten. Det vil være der NC og NM (og kanskje også WC) arrangeres.

Re: Birken MTB maraton [Re: losen] #804141 03/09/2009 12:07
W
wheel69 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
W
Hvis du hadde spurt folk/deltagere for 10 år siden hva de synes om å forlenge Birken med 10-12 km i tillegg til å fjerne stort sett alt terreng av 'terrengsykkelkarakter' ville du nok fått mye negativ tilbakemelding. Men jammen er det ny tids-rekord på salg av plasser og deltager-rekord hvert år. Om birken begynner å miste deltagere tror jeg det er del av en naturlig utvikling årsaket av at helsebølgen som rir landet svekkes, og at folk blir lei logistikk-styr og merkekrav.

Jeg må le litt av holdningen her, det blir litt som at det ikke er noen vits i å være med i Ringerike Grand Prix, for Hushovd, Arvesen og Edvald er jo ikke med lenger...

It's not you, it's my bike.
Re: Birken MTB maraton [Re: wheel69] #804159 03/09/2009 12:21
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Om sommeren har vi både løpet og rittet, hva med å arrangere Birkebeinerakeren på vinteren i tillegg til rennet?

Ja til Birken på akebrett! (eller sparkstøtting)

'...once more, and more intensity!'
Re: Birken MTB maraton [Re: Juffe] #804182 03/09/2009 12:47
L
losen Offline
Fersking
Fersking
L
Må presisere at jeg ikke er motstander av et birkebeinerritt med større innslag av terreng, det jeg er motstander av er å legge det til samme dag. Eller er det så viktig å bli "hyllet" over fjellet at en annen dag ikke blir det samme?

Hvem har sagt at dette blir for eliten forresten? Startet rundt 200 i eliten i år. For å fylle de siste 300 vil nødvendigvis også mange av de beste i aldersklassene forsvinne. Mener også jeg har lest et annet sted her inne at Tone Lien hadde sagt i HA at dette ikke var tenkt for eliten (mulig jeg husker feil her).

Redigert av losen; 03/09/2009 12:49.
Re: Birken MTB maraton [Re: losen] #804202 03/09/2009 13:12
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: losen
Eller er det så viktig å bli "hyllet" over fjellet at en annen dag ikke blir det samme?

For meg personlig spiller ikke det noen rolle akkurat, men skal det ha noen hensikt med terreng-Birken så må det jo være slik mener jeg. Det som skiller Birken fra andre ritt er da nettopp folkefesten. Får man ikke dette kan man like gjerne stille i hvilket som helst annet maratonritt med terrenginnslag.

Quote:
Hvem har sagt at dette blir for eliten forresten? Startet rundt 200 i eliten i år. For å fylle de siste 300 vil nødvendigvis også mange av de beste i aldersklassene forsvinne.

De vil nok ganske sikkert stort sett bli erstattet med mange nye som i dag ikke har fått plass.

Quote:
Mener også jeg har lest et annet sted her inne at Tone Lien hadde sagt i HA at dette ikke var tenkt for eliten (mulig jeg husker feil her).

Skal Birken-organisasjoen arrangere NC/NM/WC/VM må det bli slik. Om ikke hvert år, så ganske ofte tenker jeg. Om de ønsker å gjøre noe slikt er en annen sak...

Re: Birken MTB maraton [Re: EgilS] #804216 03/09/2009 13:32
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Alt i alt tror jeg grus-Birken vil bestå uten nevneverdige negativ påvirkning uansett når terreng-Birken kjøres.

Virker som vi snakker rundt varandra. Når jeg ser på det her med min egen egoistiska synsvinkel så har jeg definitivt inget interesse av at sykle grus birken hvis 500 av de beste sykler terreng birken og jeg ikke får plass i terreng birken.

Min gjetning er at mange fler en 500 vil sykle terreng birken og at de må/bør få til noe slags seedning før at bestemme vilka som får vare med.

Jeg tror også at det er ganska mange flinke mosjionister som ikke er top 500 men som har liknande tanker som mig. Hvorfor sykle kjedelig grusvei når du endå ikke konkurerar mot dem som normalt er lite betre en dig?

Jeg betvivlar ikke at Birken også neste år kommer bli fullt også hvis de beste 500 sykler terreng birken men at det er møjlig at det er færre som deltar av de som nu plasserar sig på plass ca 500-2000/3000 (de som ikke får vare med i terreng birken). Statusen på birken før dem tror jeg går ner.

Som det er nu er det ju også bare at delta hvis du virkligen vil. Var ju bare at kjøpe biljett de siste ukerna.

Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804223 03/09/2009 13:45
olechr Offline
More than words
More than words

Trur ikke det gjør at vanlige folk strømmer over da det vel var sagt at det skulle være vinner tid på 4 timer.

Vilke er det du menar med vanliga folk i det øver? Klart at ikke alle er interessert av et lengre ritt men min gjetning er i alle fall at et par tusen er interessert.

Hva er isåfall problemet om 2000 vil kjøre det? Er fortsatt bortimot 20000 som kjører vanlig løype.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804230 03/09/2009 13:47
EgilS Offline
More than words
More than words
Når jeg ser på det her med min egen egoistiska synsvinkel så har jeg definitivt inget interesse av at sykle grus birken hvis 500 av de beste sykler terreng birken og jeg ikke får plass i terreng birken.

Jeg tipper du er ganske unik her. Jeg tviler på at mange lar være å sykle et ritt kun fordi de aller beste ikke er med.

Quote:
Min gjetning er at mange fler en 500 vil sykle terreng birken og at de må/bør få til noe slags seedning før at bestemme vilka som får vare med.

Jeg håper flest mulig vil prøve noe slikt. Man trenger ingen seeding, kun først-til-mølla slik det alltid har vært.

Quote:
Jeg tror også at det er ganska mange flinke mosjionister som ikke er top 500 men som har liknande tanker som mig. Hvorfor sykle kjedelig grusvei når du endå ikke konkurerar mot dem som normalt er lite betre en dig?

Statusen på birken før dem tror jeg går ner.

Da skulle man kanskje tro at Fredagsbirken ville hatt problemer, men det ser da ikke slik ut?

Quote:
Som det er nu er det ju også bare at delta hvis du virkligen vil. Var ju bare at kjøpe biljett de siste ukerna.

Jeg tipper fremdeles det er svært mange som likevel ikke blir med fordi de enten ikke rakk å melde på på 90 sekunder, eller fordi de ikke gidder alt styret rundt påmeldingen og å skaffe plass senere. Det at FredagsBirken har så mange deltakere kan kanskje være en indikasjon på det?

Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804232 03/09/2009 13:49
A
amm84 Offline
Medlem
Medlem
A
De som står langs løypa er jo stort sett familie, venner eller bekj. av folk som sykler. I tillegg er det hyttefolket. De gidder vel neppe å stå i den andre løypa for å få se to puljer med syklister når de kan stå i den vanlige løypa, se sine egne og 15000 andre syklister.

Det blir trolig ikke noen folkefest i den nye løypa, så da kunne de vel hatt to ritt på to forskjellige helger, så det var mulig å kjøre begge rittene for de som ønsker det.

Re: Birken MTB maraton [Re: amm84] #804233 03/09/2009 13:51
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: amm84
De som står langs løypa er jo stort sett familie, venner eller bekj. av folk som sykler. I tillegg er det hyttefolket. De gidder vel neppe å stå i den andre løypa for å få se to puljer med syklister når de kan stå i den vanlige løypa, se sine egne og 15000 andre syklister.

Det blir trolig ikke noen folkefest i den nye løypa, så da kunne de vel hatt to ritt på to forskjellige helger, så det var mulig å kjøre begge rittene for de som ønsker det.

Det blir kanskje ikke to heeeelt forskjellige løyper, em en løsning hvor de som sykler "terreng-Birken" sykler deler av vanlig løype og deler av ny? I tillegg har du folkefesten på Rena og Lillehammer som vil være lik uansett hvilken løype du sykler.

Re: Birken MTB maraton [Re: olechr] #804240 03/09/2009 14:10
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Hva er isåfall problemet om 2000 vil kjøre det? Er fortsatt bortimot 20000 som kjører vanlig løype.

At det bare er 500 st som får kjøre det.

Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804251 03/09/2009 14:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: "EgilS"

Da skulle man kanskje tro at Fredagsbirken ville hatt problemer, men det ser da ikke slik ut?

Det kanskje sier sitt at tex 21 plass på fredags birken hade en tid på 3.49. Klassen på deltagarna på fredagsbirken var generellt mye lægre en de på lørdags birken.

Jeg snakker ikke om den store massen som ikke er så interessert av sjelva konkurransen utan de som vil ha en bra tid og plassering trots at de kanske kommer på plass 690.

Quote:

Jeg tipper du er ganske unik her. Jeg tviler på at mange lar være å sykle et ritt kun fordi de aller beste ikke er med.

De 500 beste er vel lite mer en de allra flesta?

Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804263 03/09/2009 14:44
olechr Offline
More than words
More than words

At det bare er 500 st som får kjøre det.

Men det vil garantert bli flere etter første året. Greit at de tester det ut for så og slippe til flere.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken MTB maraton [Re: fredriks] #804286 03/09/2009 15:22
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: "EgilS"

Det kanskje sier sitt at tex 21 plass på fredags birken hade en tid på 3.49. Klassen på deltagarna på fredagsbirken var generellt mye lægre en de på lørdags birken.

Jeg snakker ikke om den store massen som ikke er så interessert av sjelva konkurransen utan de som vil ha en bra tid og plassering trots at de kanske kommer på plass 690.

Quote:

De 500 beste er vel lite mer en de allra flesta?

Det blir neppe slik at man tar de 500 beste etter årets ritt og plasserer de i et eget ritt. Det vil være 500 som har lyst til å starte i et ritt med terreng, hvorav en god del neppe kjørte Birken i år.

Dette er et kjempetiltak, både for alle de som synes "landeveis-Birken" blir for kjedelig og for terrengsyklingen i Norge. Jeg tror dette kan være et fint tiltak for å rekruttere folk til mange av de andre terrengrittene rundt om kring som sliter med deltakelsen. At dette på noen måte skal ødelegge det andre rittet har jeg ingen som helst tro på.

Det å si at 500 som har lyst til å sykle terreng ikke skal få lov til det fordi det finnes noen få andre som da føler de ikke får "konkurranse" blir latterlig synes jeg.

Re: Birken MTB maraton [Re: EgilS] #804287 03/09/2009 15:29
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Det vil være 500 som har lyst til å starte i et ritt med terreng, hvorav en god del neppe kjørte Birken i år.

Er det mange gode terrengsyklister som ikke sykler Birken? Jeg vil vel anta at dersom man lager et skikkelig terrengritt hvor kanskje eliten skal være med, så er det vel ikke ønskelig fra arrangøren om resterende plasser skal fylles opp av kreti og pleti?

Dette er spekulasjoner fra min side, men det kan jo være slik at man jobber opp ett ritt samme dag hvor man faktisk må kvalifisere seg på en eller annen måte for å være med.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Birken MTB maraton [Re: Rønnern] #804289 03/09/2009 15:37
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Rønnern
Det vil være 500 som har lyst til å starte i et ritt med terreng, hvorav en god del neppe kjørte Birken i år.

Er det mange gode terrengsyklister som ikke sykler Birken?

En forholdsvis stor andel (alt er relativt da) av det jeg regner som brukbare TERRENG-syklister her omkring har jeg ikke funnet på noen resultatliste, så noen er det vel.

Re: Birken MTB maraton [Re: EgilS] #804300 03/09/2009 16:02
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg mener at de 500 som har lyst til å sykle terreng selvsagt skal få lov til det, og hilser derfor den nye ordningen velkommen. Som EgilS skrev tidligere, hva er vel bedre for sporten enn at x antall folk ønsker å kjøre mer teknisk krevende terrengritt.

Men jeg tror også at Birken (lørdagsbirken) vil bli påvirket av dette. Ikke nødvendigvis "ødelagt", men jeg tror at det å lage et nytt ritt som er tøffere vil bidra til å senke statusen til lørdagsbirken. Ikke dermed sagt at det er noen færre som vil være med der, men jeg tror det blir færre mosjonister+ som ønsker å være med. Dermed blir det plass til flere mosjonister og mosjonister-. Ikke noe som helst galt i dette, for all del.

For egen del vil en slik utvikling bety at lørdagsbirken blir mindre aktuell. Hvis jeg vet at de 500/1000/1500 beste kjører et ritt som er tøffere, så vil jeg selvsagt heller være med der. Og jeg tror dette gjelder ganske mange. Se bare på diskusjonen om mengden terreng i Birken her inne; er veldig mange som klager på at det bare er grus og asfalt. Tror dere de vil sykle MTB Birken eller Vanlig-Birken? Selvsagt vil de helst sykle MTB Birken (hvorfor skulle de ellers klage på manglende terreng?!?).

Side 2 av 63 1 2 3 4 62 63

Moderator  support