Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 58 av 63 1 2 56 57 58 59 60 62 63

Birken MTB maraton

Re: Birken MTB maraton [Re: Oddefa] #1018001 31/08/2010 08:42
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Først og fremst: gratulerer til alle som fullførte!
I dette skikkelige terrengrittet er det å fullføre viktigst, tiden kommer i andre rekke. Du vet at du har klart noe som er ekstraordinært og som du kan huske lenge og være stolt av. Dette er det hardeste rittet jeg har syklet – desidert. Og hyggeligste. Jeg syklet så fort jeg klarte uten store problemer så greit nok at det var flere som syklet dobbelen på kortere tid enn det tok meg å komme gjennom UB pig

Stipartiet til Vesle Moste: Turmarsj er best uten sykkel! Første gang jeg har rykket til fots i et sykkelritt, og det uten å egentlig gå inn for det!

Gruspartiene etter Bjønnåsbrua og opp til Sjusjøen var tunge. Planen var å holde igjen litt til Sjusjøen, men det gikk mer krefter enn beregnet. Ventet på Jostein for å ha noen å sykle sammen med fra matstasjonen, og vi fikk 3 graders styrtregn i hodet i første harde kneik etter grusen, og alt ble plutselig veldig tungt og kaldt. Fant ikke flyten helt før det begynte å peke litt nedover igjen. Jostein ropte et eller annet om ”fy faen som du kjører i utfor-partiene” og da kom gnisten tilbake. Takk! Det må nevnes at jeg sjelden har sett noen som klatrer like godt som ham.

Fikk først futten skikkelig tilbake etter seks-syv timer, dvs rundt Hitfjell. Derfra tok vi igjen ryttere hele tiden. Turen opp til Nevelfjell var jævlig tung, men vi fikk sol på toppen og da var det bare å slippe seg løs nedover. På asfalten ned fra Nordseter rykket noen Norcem-karer fra Front Biker og meg selv. Fikk kontakt igjen på stadion og tok dem igjen ned Gamle Nordsetervei, og parkerte vedkommende med mine siste krefter i siste gressbakken. Føltes veldig bra!

Høydepunkter: stipartiet mot den første setra/vadebekken og selvfølgelig ned Nevelfjell. Å ta igjen de som rykket på oss. Aldri har Djuposet, Ballettbakken og Gamle Nordsetervei føltes så enkle etter alle fjellstiene!
Lavmål: å miste alle futten etter gå-partiet ved Vesle Moste.

Ritt-timingen står for meg som et stort spørsmål: på min egen klokke som ble startet da startskuddet gikk og stoppet ved sykkelparkeringen etter målgang, viste omtrent 20 sekunder MINDRE enn offisiell ritt-tid. Hvordan er det mulig? Det tok i alle fall 30 sek fra skuddet gikk til vi var over matta, men på resultatlisten står alle med starttid 0815. Hva er da poenget med mattestart?

Takk til Aselm for løypa og Zoidberg, Jostein og Front Biker for inspirasjon og felles lidelse. Front Biker hadde utrolig jevnt tempo og ingen dødsangst på den våte asfalten inn mot stadion i alle fall! HiFi-en fungerte 100% hele veien og hadde fortjent litt mindre luft i bakdekket. Å snu Crossmark bak ville kanskje gi enda bedre grep i gjørma. Et utstyrsmessig sjakktrekk var de lange og vanntette shortsene. De sparte meg for mye kulde og sand i baken. Derfor igjen unnskyldninger for å ikke sykle raskere. Og for de som lurte: de organiske skotrekkene (les: raggsokkene) gjorde nettopp det de skulle: holdt bena varme og løste seg opp etter hvert yes

Zoidberg hadde fortjent å lykkes denne gangen – han lå an til en god tid før det nye bakgiret tok kvelden igjen (for andre ritt på rad). Synd! Om noen mangler et par klare briller som jeg fant i andre stiparti, ta kontakt og fortell meg fargen på rammen.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Birken MTB maraton [Re: simenf] #1018033 31/08/2010 09:05
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: simenf

Ritt-timingen står for meg som et stort spørsmål: på min egen klokke som ble startet da startskuddet gikk og stoppet ved sykkelparkeringen etter målgang, viste omtrent 20 sekunder MINDRE enn offisiell ritt-tid. Hvordan er det mulig? Det tok i alle fall 30 sek fra skuddet gikk til vi var over matta, men på resultatlisten står alle med starttid 0815. Hva er da poenget med mattestart?

I Ultrabirken var det startskudd - ikke mattestart. Det forklarer kanskje saken? Jeg fikk tre sekunder lengre ritt-tid enn min Polar viste (startet den da startskuddet gikk (så fort mine fingre hang med) og stoppet ved passering matte i Lillehammer). Det er grei nok nøyaktighet, tror jeg.

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Birken MTB maraton [Re: simenf] #1018042 31/08/2010 09:10
K
kalo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Dette var morsomt! Og noe jeg absolutt kommer tilbake til neste år!

Takk til Aksel for en fantastisk løype, spesielt fra Sjusjøen til mål! Jeg hadde bestemt meg for å kose meg hele dagen, og det lange "sykle 20 meter - løpe 50 meter" partiet klarte ikke ta fra meg humøret! Hadde vært bra å prøvd dette partiet (og hele løypa) i tørre forhold!

For min egen del gjorde en punktering opp til Nevefjell det mer spennende enn jeg egentlig setter pris på. Først trodde jeg guffa hadde tettet den, så jeg kjørte inn en patron. Det varte ikke lenge, dermed måtte jeg stoppe å legge inn slange. Enda en patron ble brukt, og da jeg kom til toppen skjønte jeg at med så lite luft som det var i bakhjulet ville jeg punktere nok en gang i den deilige siste utforkjøringa! Dermed måtte jeg knote bak i sekken for å få ut enda en patron som ble brukt til å pumpe bakhjulet knallhardt!

Deretter spratt jeg hit og dit i kontrollert tempo ned til grusen og asfalten, før det ble full gass til mål. Ultradeilig å ha en knalldag og være i mål før tidsestimeringen!

Jeg kjørte hardtail med Crossmark 2.1 Exception med 1.9-2.0 bar på Zaskar Carbon Team hardtail.

Gleder meg til neste år!

Re: Birken MTB maraton [Re: TFN] #1018083 31/08/2010 10:10
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: TFN
I Ultrabirken var det startskudd - ikke mattestart. Det forklarer kanskje saken? ..

Tja, det var nå i alle fall en matte på startstreken. Meningsløst å ha "fellesstart" om det er så smalt at det tar et halvt minutt før de bakerste er over startstreken....

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Birken MTB maraton [Re: simenf] #1018152 31/08/2010 11:06
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor blir det av de andre mellomtidene tro?

Re: Birken MTB maraton [Re: simenf] #1018160 31/08/2010 11:11
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Grattis, Ola. Utrolig imponert.
..men pass deg. Til neste år håper jeg å ta inn en time eller halvannen. Da har du bare et par-tre timers margin igjen ICON_WINK

Takk for vennlige ord, Simen. Og motivasjon underveis. Vi får legge opp til fellestur i Finnmark om noen år. Starte mykt med 300km varianten. Der må jo store hjul være gull!

Utrolig glad for at Birken og Tone Lien valgte å realisere dette. Og at Aksel ble mannen som tok oppdraget. For hver dag som går så blir jeg mer tilfreds med å ha gjennomført tidenes første UB.

Del stien, skru av Strava
Re: Birken MTB maraton [Re: simenf] #1018204 31/08/2010 11:55
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: simenf
Tja, det var nå i alle fall en matte på startstreken. Meningsløst å ha "fellesstart" om det er så smalt at det tar et halvt minutt før de bakerste er over startstreken....

Meningen med matta er å ha oversikt over hvem som startet og hvem som gjemte seg på hytta på Skramstad og hoppet inn i rittet der. Det er ingen nyhet at det tar litt tid å komme i gang på maratonritt. Er du i eliten står du i første pulje likevel. Er du full av ambisjoner har du sikkert plass i i pulje to, og er ambisjonene høye nok kommer du tidlig og står først. Er du ikke elite elle ambisiøs nok får du godta 30 sekunder ekstra. For mitt vedkommende utgjør dette 0,10% av konkurransetida.

Jeg foretrekker heller at rekkefølgen i mål avgjør enn "matterettferdighet" på det nivået.

LarsB

Redigert av larsb; 31/08/2010 11:57.
Re: Birken MTB maraton [Re: Klaus A.] #1018343 31/08/2010 14:47
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
opplevde en mild depressiv følelse søndag formiddag (var ruset på meg selv i ca 24 timer etter målgang fredag-etterfulgtav en slags sykdomsfølelse). Hva skal en sette seg for mål nå ? Lufta gikk litt ut. Men nå har jeg tittet på ny sykkel, og kjente gleden komme tilbake. Ritt til helga og...

Re: Birken MTB maraton [Re: Gynter] #1018386 31/08/2010 15:43
TerjeAa Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Gynter
Det var 417 som startet ved start skudd. Pluss en som forsov seg en drøy times tid!

Med 366 fullførende (muligens noen færre når resultatene blir offisielle), betyr det at vel 10% brøt av en eller annen årsak. Det er vel noenlunde som man kan regne med på et ritt som dette.

Men hva kan være årsaken til at flere enn 100 (ca. 20%) ikke stiller til start? Har løypebeskrivelsene i Terrengsykkel og Birken-bladet allikevel klart å avskrekke mange? Værmeldingen var jo helt ok, selv om den svingte en del i løpet av uka.

Og når kun ca 400 av vel 500 påmeldte stilte, og arrangøren allikevel gikk tom for sportsdrikk og boller på Sjusjøen, må de ha gjort en solid feilberegning av behovet for etterfylling og matbehov på Sjusjøen.

Etter min mening burde det ha vært en matstasjon til mellom Bringbu og Sjusjøen. Vanlig-Birken har Kvarstad i passe avstand fra Bringbu, så det er litt merkelig at det ikke var tiltenkt oss en stasjon til.

Re: Birken MTB maraton [Re: Kristian S] #1018520 31/08/2010 18:13
ChrVage Offline
Fersking
Fersking
Hmmmmm....

Hva skal man si? - Og hvorfor si noe i det hele tatt når det er sagt så mye?

... drit i:

Jeg hadde et mål om å ta det med ro (check!), og å ha en finfin sykkeltur (check!). Hurra for Ultra.

Turen svarte ikke til forventningene, men den var DEFINITIVT finfin for meg. Selv om jeg tok høyde for aselm's tidligere noe unøyaktige (i forhold til mitt begrepsregister) løypebeskrivelser så var dette ikke helt etter min plan. Heldigvis.

For det første er rittet nå realisert.
- Slutt på syting fra dem som vil ha mer terreng i Birken (jeg liker ikke syting - det avslører så mye. Har man tid til å syte, så hadde man hatt tid til å gjøre noe med det - om man hadde hatt evner).
- Vi har nå noe å evaluere og å bygge videre på. (Debatten er har jo allerede 116 knagger å henge på, i følge min Edge)

For det andre var løypen utrolig bra! (Og ja, jeg spaserte sikkert 3 mil i sykkelsko - og syntes det var litt drøyt der jeg vandret ...)
- Forholdene tatt i betraktning så er det gjort en kjempejobb med løypefinning, tilrettelegging og grunneiermassasje. (Dét er vanskelig det!)
- Selvfølgelig ble det ikke perfekt, selvfølgelig må det inngås kompromisser som gjør at et parti ikke blir bra. Selvfølgelig må det regne 2 år på rad! Skulle en tatt høyde for denslags småplukk, så hadde vi ikke syklet noen UltraBirk på fredag.

For det tredje var merkingen fantastisk! Dette vitner om mennesker bak verket med sans for kvalitet og en dedikasjon som vi må glede oss over! (Det må da ta evig lang tid å merke alt det der??)

For det fjerde var denne perlen av et annerledesritt vakkert tråklet inn i det nærmest feilfrie logistikkmaskineriet til verdens største terrengsykkelritt - Jeg var i stand til å ta kone og unger med, alle syklet, alle ble ønsket god tur, alle fikk hjelp med sykkel og sekk, og alle fikk klem i mål. Samme helgen som jeg kunne være kjempeegoist på sykkelritt i 10 timer! Hurra for Ultra.

Håper vi får masse mer kritikk her, men bare av den typen som kan brukes konstruktivt for å utvikle denne starten videre til noe som av og til er bedre, av og til verre - men som fortsetter.

Takk til Aksel og Birkebeineradministrasjonen!

mvh Chr

Re: Birken MTB maraton [Re: TerjeAa] #1018574 31/08/2010 19:08
jorn Offline
Avhengig
Avhengig
Det var 417 som startet ved start skudd. Pluss en som forsov seg en drøy times tid!

hehe. jeg våkna på elverum ca. 0815 med et rungende FAEN! men kom meg til rena og fikk stressa meg gjennom start rett etter ei fredagsbirkenpulje litt over kl.0900. fant avkjøringa til ultrabirkenløypa og begynte en ensom etappe opp til skramstad der jeg sykla om kapp med løypemannskap som var i full gang med å plukke ned skilt... Noe stresset start mao.

Etter skramstad møtte jeg en som hadde brutt og etterhvert en buss med flere. Etter et par timer begynte jeg heldigvis å ta igjen andre med ultra-merke på sekken, noe som var svært motiverende. Desverre var det ingen som ville henge på så det ble solokjøring nesten hele veien. Var i mål litt over 1800 med en offisiell tid på 9.53. reell tid på ca 9 timer syns jeg slettes ikke var helt håpløst for en rittdebut.

Som andre har nevnt var løypa ULTRA så det holdt, og neppe mindre gjørmete for de som kom bakerst i løypa, men det må en vel regne med når en ikke kommer seg opp i tide. Bedre klopping i de bløteste områdene, og litt rydding av kvist der man krysset hogstfelt hadde likevel gjort løypa mye morsommere, selv under slike forhold.

med untak av en noe tunge lår og et bakgir som nektet å skifte de siste 2 milene, noe som førte til mer gåing enn nødvendig i klatringene til kriksfjell og nevelfjell, var det en uansettt en knalltur. Stien over lunkefjell og nedkjøringene fra kriksfjell og nevelfjell reddet helt klart dagen.

Re: Birken MTB maraton [Re: jorn] #1018601 31/08/2010 19:35
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jorn

hehe. jeg våkna på elverum ca. 0815 med et rungende FAEN! men kom meg til rena og fikk stressa meg gjennom start rett etter ei fredagsbirkenpulje litt over kl.0900. fant avkjøringa til ultrabirkenløypa og begynte en ensom etappe opp til skramstad der jeg sykla om kapp med løypemannskap som var i full gang med å plukke ned skilt... Noe stresset start mao.

Etter skramstad møtte jeg en som hadde brutt og etterhvert en buss med flere. Etter et par timer begynte jeg heldigvis å ta igjen andre med ultra-merke på sekken, noe som var svært motiverende. Desverre var det ingen som ville henge på så det ble solokjøring nesten hele veien. Var i mål litt over 1800 med en offisiell tid på 9.53. reell tid på ca 9 timer syns jeg slettes ikke var helt håpløst for en rittdebut.

Som andre har nevnt var løypa ULTRA så det holdt, og neppe mindre gjørmete for de som kom bakerst i løypa, men det må en vel regne med når en ikke kommer seg opp i tide. Bedre klopping i de bløteste områdene, og litt rydding av kvist der man krysset hogstfelt hadde likevel gjort løypa mye morsommere, selv under slike forhold.

med untak av en noe tunge lår og et bakgir som nektet å skifte de siste 2 milene, noe som førte til mer gåing enn nødvendig i klatringene til kriksfjell og nevelfjell, var det en uansettt en knalltur. Stien over lunkefjell og nedkjøringene fra kriksfjell og nevelfjell reddet helt klart dagen.

Du er fort Ultras største helt med dette hehe. Knallbra, de fleste hadde sikkert gitt opp når de hadde forsovet seg, men er jo godt gjort å forsove seg til birken også da hehe.

Re: Birken MTB maraton [Re: Oddefa] #1018785 31/08/2010 21:47
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Nå er res.lista med alle mellomtidene på plass

Bekrefter mistankene mine; starten suger, bra på fellesstrekket med Fredagsbirken, veldig bra på "hatstien til Moste", næringssprekken rundt Hitfjell kostet minutter, men klarte å få til en brukbar avslutning.

Re: Birken MTB maraton [Re: kao] #1018873 01/09/2010 07:07
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Så deg forresten i gåpartiet som er felles med grusbirken, kao. Du imponerte med å sykle opp de første bakkene i venstre gåparti.

Kred! ICON_SMILE

Re: Birken MTB maraton [Re: Joar71] #1019214 01/09/2010 12:50
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Artig med mellomtider. Ser at jeg på stykket inn fra Pellestova- mål brukte 2.23. Det er rundt om regnet timen etter det andre stort sett har brukt på samme strekning. Forbannet være et ødelagt boss.

Re: Birken MTB maraton - kjedelig avslutning [Re: wammer] #1019280 01/09/2010 14:01
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Frastjålet sykler.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Christen] #1019290 01/09/2010 14:26
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Siden FS skal være bedre enn HT på det meste i følge mange er det ikke rart at hvertfall de 5 beste i mål kjørte HT? (Hvis Ekberg kjørte HT så ble det de 7 beste).
Av de 8 i tet etter 2 timer så holdt vel de 6 som kjørte HT koken når "FS terrenget" startet også. De to siste av de 8 kjørte FS, men kom ikke til mål så da var vel Ekberg eller Reiten bestemann på FS?

Redigert av Kriss; 01/09/2010 14:27.
Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019306 01/09/2010 14:45
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Oi! Får enda mere lyst til å prøve helstiv sykkel neste år......

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019430 01/09/2010 17:20
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Kriss
Siden FS skal være bedre enn HT på det meste i følge mange er det ikke rart at hvertfall de 5 beste i mål kjørte HT? (Hvis Ekberg kjørte HT så ble det de 7 beste).
Av de 8 i tet etter 2 timer så holdt vel de 6 som kjørte HT koken når "FS terrenget" startet også. De to siste av de 8 kjørte FS, men kom ikke til mål så da var vel Ekberg eller Reiten bestemann på FS?

What!?! Er det sant?

Pokker og - jeg som overfor meg selv har gitt HT'en skylda for at jeg ble frakjørt på hver eneste nedoversti (og de mest tekniske oppover). Og den stive DT-gaffelen har også kostet masse minutter ICON_SMILE

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019441 01/09/2010 17:36
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: Kriss
Ikke rart i det hele tatt spørrumeg. Når det skiller mer enn 25 min blant topp 10 blr ikke valg av sykkel så avgjørende. Dessuten kommer ikke en fulldemper til sin rett når det er knotete og løping, hadde det vært tørt og raskt hadde det vært større fordel med fullsus.

Uten å ha syklet selv kan det nesten hende HT var fordel siden den er lettere å bære og det heller ikke fester seg så mye gjørme til den.

Det forandrer likevel ikke på det faktum at FS er bedre enn HT på det meste.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Mmar] #1019462 01/09/2010 18:00
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: marley
Uten å ha syklet selv kan det nesten hende HT var fordel siden den er lettere å bære og det heller ikke fester seg så mye gjørme til den.

Det forandrer likevel ikke på det faktum at FS er bedre enn HT på det meste.

Jeg er enig jeg i at det ikke er så rart.. De beste er best uansett. Litt kvervuleringsmodus da jeg synes fordelene med FS er noe overdrevet..
Men hvis du mener HT er best på et sånt ritt og man er enige om at HT er best på grusritt med få tekniske partier så står man kanskje ikke igjen med at FS er bedre enn HT på det meste.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019483 01/09/2010 18:27
O
Ocoee Offline
Entusiast
Entusiast
O
Personlig blåser jeg i om det var HT eller FS som var det raskeste valget på ultrabirken. Reglene endrer seg litt etter fylte 40, og personlig er jeg ikke i tvil om at jeg ikke ville kommet til mål på en HT, kroppen min tåler rett å slett ikke så mye juling lenger.

Kjørte mye HT tidligere i sommer og ryggen slo seg vrang og etter 2-3 timer på en kombinasjon av sti og grus var det bare å gi seg og sette kursen hjemover...

Jeg er jo ikke lenger blant de raskeste, så jeg brukte jo litt lenger tid enn Ola over fjellet, men bank i bordet, etter 8.37 på en FS har jeg ikke en gang antydning til ryggsmerter, til tross for sekk og det hele. Så når valget skal taes neste år er jeg ikke i tvil, det blir FSda også.

For ikke å nevne hvor utrolig mye tryggere det er nedover steinete utforkjøringer...

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019536 01/09/2010 19:09
janek Offline
Avhengig
Avhengig
De beste er sikkert best alltid, men jeg synes likevel det høres rart ut at man ikke velger FS til dette rittet engang. Skulle tro at sammen med Terrengsykkel-rittet så er det dette av maratonrittene hvor FS burde være valget. TS-rittet ble vel vunnet på FS.

Det kan ha sammenheng med at heller ikke alle i eliten visste hva de gikk til. Rune Høydahl ble intervjuet på startstrek og på spørsmål om hva han mente om løypa så svarte han noe sånt som: ’har ikke sjekka så nøye, men det er vel mye som vanlig Birken til Storåsen og deretter mange stier på fjellet’.

For meg så er det litt viktig hva som er raskest. Syklet lørdagsbirken for første gang i 2008 på en 13kg tung HardRocx. Har siden kjøpt dyr HT og Racer, og kommer til å slite hjemme med å få kjøpt dyr FS også ICON_SMILE Syklet derfor TS-rittet, Nissan Cup og UltraBirken på HT.

For meg ser det i hvert fall ut som Ekberg har FS; http://www.birkebeiner.no/Birkebeinerrittet/Finn-ditt-bilde/ , velg FredagsBirken2010, søk på startnr 42816, så er BIE på bildene før.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Ocoee] #1019543 01/09/2010 19:13
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For de som ikke har ambisjoner om å bli klassevinner er jeg helt sikker på at full bedøvelse er det riktige. I løpet av et slikt ritt blir det veldig mange slag. Med fulldemper sparer du kroppen og kjører både sikrere og raskere linjer, oppover og nedover.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: runermm] #1019545 01/09/2010 19:14
charliew Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Noen som vet hva Drammensrittet har blitt vunnet på de siste årene?

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: janek] #1019547 01/09/2010 19:15
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
En av grunnene til at Ola ikke kjørte Fs kan jo være at GT ikke har en ritt Fs som duger/er lett nok...

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: charliew] #1019553 01/09/2010 19:21
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: charliew
Noen som vet hva Drammensrittet har blitt vunnet på de siste årene?

Tror Greg Saw vant på KTM hardtail i fjor, mens Håkon Austad vant årets utgave på Merida 0.Nine, altså hardtail. Men Drammensrittets stier er generelt veldig snille og med lite stein og røtter.

Gaute
Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Lars K] #1019554 01/09/2010 19:22
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Ola og Kipp har i realiteten ikke noe valg nei, men de to fra ktm og Beitmyren kunne vel kjørt på fulldemper hadde de villet..
Tidligere i sesongen har vel hverken olechr eller lrm slitt ut fulldemperne sine i ritt heller selv om de har valget.
Frem til Sjusjøen var bakdemperen mest i veien når man skulle bære sykkel, men derfra og inn er det vel fordel FS.

Re: Birken MTB maraton - FS vs. HT [Re: Kriss] #1019562 01/09/2010 19:30
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Det var fra Sjusjøen og inn jeg ble frakjørt på ordentlig også.

Jeg lå rett bak gauter (fant jeg ut etter rittet) på småstiene rett før Sjusjøen. Måten han danset seg frem på i forhold til min kaving skyldtes teknikk og ikke FS<->HT.

Men jeg liker å tro at FS var en fordel da jeg ble parkert over Lunkefjell og videre.

Re: Birken MTB maraton [Re: Joar71] #1019636 01/09/2010 20:28
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Joar71
Så deg forresten i gåpartiet som er felles med grusbirken, kao. Du imponerte med å sykle opp de første bakkene i venstre gåparti.

Kred! ICON_SMILE

Hva er egentlig forskjell på høyre og venstre gåparti?

(Jeg har bare syklet birken en gang før, i 99, og kan ikke huske om det var høyre/venstre-mulighet da. Når jeg kom dit på fredag rakk jeg ikke å dvele over det før jeg havnet i venstresporet.)

The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Side 58 av 63 1 2 56 57 58 59 60 62 63

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå