Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Førjulstrening

Førjulstrening #800401 29/08/2009 20:56
H
Hsk Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Er relativt fersk som syklist, men føler at dette er noe for meg. Har syklet "aktivt" (ritt) i 2 sesonger etter konvertering fra ballspill + slaraffenliv i 7 år. I fjor trente jeg kun fra juni til august, mens 08-09 ble det mer systematisk trening. Dette har ført til (etter egen oppfatning) stor fremgang. Derfor ønsker jeg feedback på treningsopplegg før jul.

Min tanke er:
Styrketrening 2 x pr uke, med bein og armer i hver økt.
1 joggetur, for å kunne avveksle litt.
2 langturer veksle mellom rulle og ski.
1 økt "valgfri" trening, pluss en fridag.
Hva er deres opplegg?

Re: Førjulstrening [Re: Hsk] #800575 30/08/2009 10:09
Laban Offline
Veteran
Veteran
Har aldri trent til ritt før, men skal prøve meg på noen neste sessong. For min del bir det tekniske ritt, bl.a Terrengsykkelrittet. Blir uansett ikke noe alvorlig trening før desember. Jeg kommer til å styre trening etter lyst og humør. Blir en fin blanding av stiturer, topptur, landevei, fjellturer til fots og litt styrke. Utover vinteren blir det nok også mye alpint og snowboard.

Kommer nok til å hovedsaklig gjøre dette vårparten også, blandet med litt intervall og bakketrening. Har troen på å trene variert og morsomt for å slippe skader og motivasjonssvikt. Så får jeg se om jeg klarer gjennomføre noen ritt uten å komme sist.

Redigert av Laban; 30/08/2009 10:11.

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: Førjulstrening [Re: Laban] #801525 31/08/2009 14:46
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg ville kuttet ut den ene styrkeøkta å tatt minst 1 spinning økt i tillegg. Styrke økten fokuserer ihvertfall jeg på overkropp, men tar knebøy og markløft på slutten av økta for å få litt styrke på føttene. Ellers så er det bra med alternativ trening, slik som jogging og ski. Men spesielt joggingen ville jeg hatt litt mer spesifisert, del den opp i intervaller.
Men jeg ville fått litt mer trening på sykkel, er jo det du skal bli bedre på, derfor må du trene på det.

Min treningsplan for før-vinteren blir noe slik:
Mandag: Jogge 4x4 med 2 bakkedrag og lyktestolpe intervaller i slutten. 1-1,5t
Tirdag: Spinning, styketråkk, 1t
Onsdag: styrke med vekter, 1,5t
Torsdag: spinning, stryketråkk, 1t
Fredag: Fri
Lørdag: Skitur/terrengøkt/fri
Søndag: Skitur/terrengøkt/fri

Eneste som gjenstår er å finne ut hvordan jeg skal trene på terrengøktene.

Moderator  support