Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: sykkelfantometJF] #800627 30/08/2009 11:21
DagK Offline
Medlem
Medlem
Speaker knakk en allerede tvilende motivasjon når jeg hentet startnr på Lillehammer under fredagsbirken målgang, og speaker uttrykte at de var heldige for lørdag kom til å bli jævlig. Været lørdag morgen hjalp heller ikke på, men som alltid hjelper det å få på seg startnr og komme seg av gårde. På 4:30 ble tiden 30-45 min dårligere enn jeg hadde håpet på med gode forhold.

Kjørte forbi i oppoverbakker men ble hentet inn igjen nedover - ble pysete både ned bob-banen til Djuposet og de siste milene fra Sjusjøen etter å ha sett mange som fikk medic hjelp etter fall - har flere ribbeins brud og en knust/metall operert skulder bak meg de siste årene så en ny skade fristet ikke.

Morro var det likevel og utrolig at så mange hadde kommet seg ut i skogen for å lage liv i det været. Tar av meg hatten for både de som syklet på mindre enn 4 timer og de som brukte betydelig lengre tid - godt jobba alle som fullførte, uansett grunnlag!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Heggern] #800629 30/08/2009 11:22
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Heggern

Hva skjer med merkekravet i 35-39 på 4,11? 4,06 for 30-34 og 40-44, litt bismak med merke på tider over 4,06 eller?

Enig, jeg syns nesten det er litt flaut at jeg tok merket på 4.09 i M35.
Min klubbkompis i M40 slo meg med 3 minutter og klarte ikke merket (mangla 17 sekunder, det er litt kjipt...)

Men, reglene er vel like for alle, uheldige utslag får det visst innimellom.
Liten bismak, men merket er jo tross alt merket, ingen som spør om hva kravet var i andre klasser om noen år ICON_SMILE

Re Sykkelklubb
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800644 30/08/2009 12:03
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
4:10. 15 min treigere enn i fjor, men i år holdt det iallefall til merket i M25, og 110 plasser opp. I fjor ville en tilsvarende plassering vært farlig nær måltiden på 3:30 yes Må jo leve i håpet ICON_WINK

Mye som gikk galt kvelden før og før start, men turen over gikk likevel fint til tross for uvanlig tunge - forfryste bein (4 timer søvn i halvblaut sovepose hjalp vel ikke akkurat), morsomt vær, og spennende føre (bring it on!!!)

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800645 30/08/2009 12:04
Marius Jørgensen Offline
Medlem
Medlem
Sitat: NilsRegin

Enig, jeg syns nesten det er litt flaut at jeg tok merket på 4.09 i M35.

Jah.. Syklet i samme klasse. Etter en influensa hele forrige uke, møtte jeg veggen allerede etter 15 kilomter. Resten av turen ble blytung og jeg kom inn på like over 4 timer, sånn ca. tre kvarter etter målet frown Gadd ikke engang å sjekke om jeg klarte merket, men ser til min overraskelse i dag at jeg klarte det med grei margin. Må ha vært flere med en tung dag på lørdag gitt...

Sykling, løping, meg og mitt: mkj.no
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: perchr] #800646 30/08/2009 12:15
bigbigbig Offline
Medlem
Medlem
Sitat: perchr
Dette ble den lengste sykkelturen i mitt liv.....

4t35min med forkjølelse, bihulebetennelse og feber. Kan vel trygt si jeg ikke hadde dagen. Og ja, jeg vet, jeg burde kanskje ikke starten med den helsa, men dere vet hvordan det er.... Ble livredd hver gang jeg så et skilt som viste avstand igjen til mål....var så redd for å bli skuffet over at jeg ikke hadde kommet lenger siden forrige skilt.....hehe, sykt, men sant.

Ville jeg gjort det samme igjen? Selvfølgelig ICON_SMILE

Deler din oppfatning av turen :-) Hadde også en dårlig dag på jobben. Skulle liksom klare merket, men havnet 30 min bak kravet. Det var tøft igår. Glad jeg fullførte:-)

YNWA
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800647 30/08/2009 12:16
G
Glenn_M Offline
Avhengig
Avhengig
G
4.29 fra pulje 36. Ikke heeelt som forventet, men kjørte meg opp 227 plasser ifht 2008. I motsetning til tidligere år, følte jeg meg pigg helt til mål, ingen antydning til kramper heller. Hadde nok mer å gå på, men tror underlaget og omstendighetene tok litt av piffen.

Hadde kun midt-klinga tilgjengelig fra mellom Bringbu og Kvarstad, så det ble mye tråkking på forholdshvis høy frekvens. Særlig ned bakkene mot Øyungen og fra Sjusjøen gikk det unna.
Dekk: RR 2.25 foran/bak. Helt optimalt for slikt føre, tror jeg.

Vått og klinete som for alle andre, men frøs ikke et sekund. Kjørte med superundertrøye med vindtett front pluss sykkeltrøye og løse ermer. 3/4 lang knickers og ullsokker/skotrekk. I tillegg brukte jeg Buff i halsen. Ble veldig varm opp til Skramstad, men beholdt den på - og var glad for det i motvinden mot Storåsen.

Rullekjøringen fungerte dårlig. På flatene fungerte de forsåvidt, men så fort det kom en motbakke eller forbikjøring av andre grupper, gikk rullene i oppløsning. Mulig dette fungerer bedre i tidligere puljer?

Synes omleggingen av løypa i starten var en forbedring. Godt å starte med med noen flate metre for å få kroppen i gang før man tar fatt på motbakkene mot Skramstad.

If it's not broken, fix it until it is
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Glenn_M] #800650 30/08/2009 12:31
P
Palm Offline
Medlem
Medlem
P
4.33 i pulje 41 her, dvs. samme tid som i fjor. Har trent mye mer og ikke minst mer systematisk i år, og hadde ambisjoner om å komme meg under 4 timer. Så er en smule skuffet! Var også klar for litt rullekjøring som alle her i forumet skriver så mye om, men har fortsatt til gode å oppleve det i noe ritt. Hang meg på flere tog som gikk, men ingen som ville jobbe, ble bare en gjeng med freeriders som hang på han i tet. Er det kanskje fordi rullene stort sett oppstår i teten av gruppa, og at jeg sjelden er kjapp nok til å henge med der? En fyr foran meg fikk tverrstilt forhulet i en av de lange og sporete nedkjøringene etter Skramstad og spratt rett inn i skogen. Jeg heiv meg instinktivt på bremsene for å hjelpe, så stakkaren bak meg gikk rett i bakhjulet mitt uten sjanse til å stoppe. Beklager så mye til deg! Dermed var det tre som plutselig lå der istedetfor bare en. Heldigvis bra med alle tre og syklene. Som flere andre her på forumet opplevde jeg også at mine SRAM XO funket 100 %, overhodet ikke noe problemer.

Til slutt et muligens dustete spørsmål: hva betyr plasseringen man får? Det er vel i klassen, antar jeg, og ikke totalt?

P.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Palm] #800653 30/08/2009 12:42
andregja Offline
Medlem
Medlem
Første gang over for meg og kom inn på 3.58 på fredag. Målet var under 4 timer, så jeg er svært fornøyd! Stor-koste meg hele veien og digga de små stipartiene ICON_SMILE

Til alle gærninger som mener at birkensykkel koster fra 15000 og opp: Jeg syklet på en Nakamura Nitro (Hybrid, stiv gaffel og 28" hjul) med Racing Ralph. Listepris 5990,- Det funket brillefint!

/Andreas

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Palm] #800654 30/08/2009 12:45
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Plasseringen er i klassen, ja.

Rullekjøring i terrengritt funker ofte ikke som "normalt".
Mye mer bakker og ryttere som ikke kjenner hverandre er forklaringen trur jeg.

Jeg kjørte inn ei diger gruppe på Sjøseterveien. Syns den gikk i sakteste laget, og så når jeg kom fram at 3-4 mann kjørte ei grei rulle.
Tenkte at jeg skulle bidra litt, la meg fram i rulla og presterte å ødelegge hele opplegget...
Skjønte aldri helt hva som skjedde, men de kjente hverandre tydeligvis, og så kom jeg som ukjent med deres metode inn og skulle blande meg. Det var ikke så lurt, selvom intensjonen var god.

Re Sykkelklubb
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: erling] #800663 30/08/2009 13:09
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erling
Ellers synes jeg logistikken i år ikke var så veldig imponerende. Veldig mye kø og kaos ved baggasjeutleveringa.

Været må nok ta skylda her også. Tror det var vanskelig å lese nummerlappene på bagasjen gjennom duggete plastposer...

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Tgabriel] #800666 30/08/2009 13:16
Z
zabel Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
4.40 fra pulje 33 her. hele 50 min dårlige enn i fjor. med chainsuck fra skramstad til rosinbakken ble det hele en kjedelig affære. satser på godvær neste år ICON_SMILE

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: zabel] #800676 30/08/2009 13:54
MadsL Offline
Veteran
Veteran
Startet i pulje 45 og kom inn til 5.10, nesten 45 minutter seinere enn tiden i fjor. Skjønte fort at dette ikke var dagen for å perse, så da ble det mer om å gjøre å få det til å bli en fin tur over fjellet, og det var ingen enkel sak.:)
Men gleder meg til neste år!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800680 30/08/2009 14:01
T
Torlog Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: NilsRegin
Glemte å fortelle at jeg presterte det som sannsynligvis blei årets tryn i gjørmehavet rett før mål.

Fikk beskjed om at vi burde holde til venstre, men alle kjørte jo så forbanna sakte.

Etter "kongetrynet" ditt så tok jeg en liten filmsnutt av forholdene. Kanskje du drar kjensel på åstedet. Som nevnt, du burde holdt til venstre ICON_SMILE

http://www.youtube.com/watch?v=b0uvs_Vu4kw

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Elgvenn2] #800722 30/08/2009 16:00
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Elgvenn2
Hadde også mitt første skikkelige tryn i birken sammenheng. På to-spor traktorveien v/Tyria skulle jeg bytte spor grunnet trege ryttere i begge spor. Det som skjer er at jeg sklir på gresset i mellom og går rett i grøfta. Drar også med meg en annen stakar.. beklager! frown

He, he, tryna der jeg også. Lå i en fin pulje med noen ræsere fra pulje 34, skulle bytte spor på grunn av treg rytter og gikk i bakken så det sang. Begynner å bli en vane for meg det å tryne i ritt.

Etter det sa bakgiret takk for seg. Lå på den minste klinga bak og varierte med den største og mellomste foran. Men da var det jo bare asfalten igjen og jeg hadde faktisk ok trøkk i beina de siste milene. Forbremsen sa også takk for seg etter det trynet og hadde da minimalt med bremser ned ballettbakken, da var jeg redd...

Ellers ble det løping det siste stykket ettersom jeg prøvde å gire ned til minste klinga foran i det siste gjørmepartiet, med det resultatet at kjedet kilte seg fast mellom klinge og ramme.

OK fornøyd med 4.21, 10 minutter bak merketiden, det er en forbedring fra en halvtime sist gang. Neste gang tar jeg merket. Og som vanlig plukket jeg masse løpere utover i rittet:-)

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: frodegutt] #800727 30/08/2009 16:07
Flash Offline
Medlem
Medlem
Dette skulle være dagen da all trening skulle krystalisere seg i en knalltid.
Nesten 3 ganger så mange mil på sykkel, 4 ganger så dyr sykkel og allt utstyr i orden.
Her skulle ikke noe gå galt.

På mandag begynte ting å tyde på at allt ikke var som det skulle. For å si det på en forsiktig måte, alt som kom ut av kroppen var av typen " lett flytende". Var ikke så veldig bekymret, dette går sikkert bra. Problemet var at etter 3-4 dager av en slik tilstand så begynner kroppen å bli relativt tom for energi.
På Torsdag var jeg skikkelig bekymret, kroppen var helt tom og avstanden til potta burde ikke være veldig stor.
Fredagen var det bare å ringe lege, fikk en pille som stoppet systemet og prosjekt "spis som faen" startet.
Fikk i meg noe grusom væske som skulle blandes 1/3.

Pilla virket ( og virker enda) og jeg bestemte meg for å forsøke,

Opp til Sktramstad virket det faktisk greit, kom dit på ca 45 min, ganske fornøyd, men da jeg skulle øke farten etter toppen, skjedde ingen ting. Det var helt tomt, en ganske snål følelse, det var omtrent som noen hadde skrudd beina ned på halv effekt. Da innså jeg at dette kom til å bli en lang dag.

Inn i gåpartiet var jeg så smart å velge det høyre sporet. Gjørmehelvete startet, og jeg HATER gjørme. Jeg brukte faktisk 27 minutter på gåpartiet$ i følge GPS en min. helt sikker på at jeg tapte 10 min ut fra hva som er normalt.

Brungebu tiden beviste med all mulig sikkerhet at jeg lå laaangt etter selv det meste pessemistiske skjema jeg har sett på.
Derfra handlet det egentlig mest om å komme i mål. Med unntak av 20 min etter en godt voksen fyr syklet jeg alene og brøytet det som var av vind på egenhånd.
Alle tog syklet fortere enn meg og jeg hadde ikke energi til å følge noe som helst.
Aner ikke hvor mye gel jeg har dytta i meg, men det burde holde til en trippel maraton.

Passerte Storåsen på over 4 timer, derfra og ned kvikna beina til til og jeg fikk faktisk opp tempo, og fullførte med noe som lignet på stil.

Tiden ble 50 min tregere enn i fjor, Skjema til 3 t 55 gikk rett til helvete.
Offisiellt tid ble 4 t 57 min.
Egentlig litt rart siden min GPS viser 4 t 47 min.

For å oppsumere, en helt jævlig sykkeltur.

Nå gleder jeg meg til 2 ting.
1, At pilla slutter å virke, det begynner å bli fullt
2. At verkingen i kroppen går over.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Flash] #800730 30/08/2009 16:17
sigmund Offline
Ivrig
Ivrig
Kom inn på 4:45 på Fredagsbirken. Har aldri syklet Birken før, så jeg visste ikke helt hva som ventet. Lå an til 4:25 - 4:30 ved Kvarstad, men tapte en del opp til Storåsen, da krampa holdt på å sette seg. Måtte spasere en del bakker. ICON_WINK

Er uansett fornøyd, da jeg ikke har trent regelmessig på snart 20 år, med unntak av de siste 3 månedene.

__o
_-\<,
(_)/(_)____ Sigmund
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: sigmund] #800737 30/08/2009 16:26
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg kom inn på 3:24:52 fra pulje 2. Ikke uventet en skitten, men morsom tur over fjellet ICON_SMILE Et tilfelle av chainsuck og et sandkorn i øyet som holdt meg opptatt fra Djuposet til mål. Irriterende å miste hele gruppa mi på veg ned til Sjøsetervegen, men jaja. Kunne ikke gjort det bedre. Kanskje spisse inn nedoverformen til neste år.

'...once more, and more intensity!'
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: marianne71] #800741 30/08/2009 16:30
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: marianne71
Ser jeg er i en klasse for meg selv her inne, da jeg brukte 7 timer og 38 min!!!

Det står det respekt av. At du fullførte er en kjempeprestasjon, du har en vilje av stål!

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Juffe] #800742 30/08/2009 16:31
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
3.24 er jo tullete bra i sånne forhold Juffe. Du burde nesten skamme deg!:)

40årskrisesylist
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: sigmund] #800743 30/08/2009 16:31
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Kom inn på 4.01 fra pulje 10. Er svært misfornøyd. Hadde ikke noe å kjøre med, tidlige kramper og solide doser med chainsuck fra Djuposet og inn. Tok merket og det var forsåvidt målet, men er irriterende at jeg ikke kom under 4 timer og at det ikke ble kjørt med litt stil. Var tung og umotivert hele veien.....

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: sigmund] #800747 30/08/2009 16:34
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Usj. Over 37 minutter dårligere enn i fjor. 4:07:21 på meg, under minuttet bak merket. Ser i ettertid at jeg tapte relativt sett mest fra Kvarstad til Storåsen.

Noe chainsuck, men stort sett fungerte XO og gripshift bra. Bremsene var derimot ikke så bra. Mistet vel bakbremsen i gjørmesklia ned mot Djuposet, og forbremsen var ikke mye å skryte av når jeg kom til Ballettbakken. Avslutningen ble derfor noe passiv hvor jeg aldri torde å slippe opp helt av frykt for ikke å få stoppet igjen.

Forholdene hadde sitt å si, men lite søvn, null oppvarming og sannsynligvis litt dårligere form enn i fjor var vel det mest utslagsgivende. Under slike forhold skilles de virkelig godt trente fra godværssyklister som meg. All ære til de som presterte på en slik dag!

Neste år? Vet ikke, men jeg begynner å bli litt lei logistikken. Selve løypa og opplevelsen liker jeg, men begynner nå å tenke på å delta i mer lokale ritt istedet.

Øystein

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800748 30/08/2009 16:35
H
Henning i Re Offline
Avhengig
Avhengig
H
nå jobber du sikkelig på linselusfronten Nils, å fiske etter oppslag er helt ny taktikk..

20 start, to merke og en brutt!
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Flash] #800759 30/08/2009 16:51
introvert Offline
Ringrev
Ringrev

Sitat: Flash

Tiden ble 50 min tregere enn i fjor, Skjema til 3 t 55 gikk rett til helvete.
Offisiellt tid ble 4 t 57 min.
Egentlig litt rart siden min GPS viser 4 t 47 min.

Sammer erfaring - gps viser ni min "bedre" tid enn arrangørene. Spiller ingen rolle, men rart likevel.

Hadde ambisjoner om 4,15 endte halvtimen bak.
Pytt-pytt.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Henning i Re] #800762 30/08/2009 16:53
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kom i mål på 4:55, ble nummer 4 i pulja (50) klatret opp ca 4000 plasser siden i fjor på total listen (brukte da 4:32)
Synes selv jeg syklet veldig disponert, men var tom fra avkjøringa fra asfalten på sjusjøen og ned, merket godt at det ikke er bare nedover fra sjusjøen...

300 mil i beina før turen var nok gode å ha...
underlaget sugde skikkelig, men sykkel og tur ble så god som den kunne bli.

Synes i det hele tatt årets Lørdags birk var en manndomsprøve jeg, og derfor gis det ut honør til alle som kom i mål.
Syklet til tider sammen med et par andre fra gruppa, så i år ble ikke turen bare "solo" som i fjor. Merker at det er litt å hente på å kjøre sammen med noen.

Stolt av at en tung kropp som min orker!!
Målet nå er å ta av 30 kg til og se hva tiden kan bli da..

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800769 30/08/2009 17:07
R
Ruslebiffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Ca 4 blank med brudd i foten. Brakk det forrige helg men tenkte å sykle etterson sykkelskoene med karbonsåle jo nesten er like bra som gips ICON_SMILE ( riktignok kun den 5.metatarsen, men brudd er brudd ICON_SMILE )

Er egentlig strålende fornøyd. Klarte merket med glans og hadde egentlig en ganske fin tur over fjellet. Synes selv at 2004 var myye værre men da var det kaldere + at jeg nok var beraktelig mer sliten da.

Redigert av Ruslebiffen; 30/08/2009 17:09.
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Rønnern] #800794 30/08/2009 17:43
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Rønnern
OK fornøyd med 4.21, 10 minutter bak merketiden, det er en forbedring fra en halvtime sist gang. Neste gang tar jeg merket. Og som vanlig plukket jeg masse løpere utover i rittet:-)

Tok deg med 3 minutter, fra samme pulje. Løp du hele siste stykket? Husker at jeg sykla forbi en som løp ved hoppbakken, men han burde jo havna mer enn 3 minutter bak meg, er jo et stykke å løpe derfra.

Fikk girtrøbbel etter Djuposet, og fant ut at merket ikke kom til å skje denne gangen heller. Målet ble å fullføre, og var utrolig glad for det - så stygt ut med girene en stund... ICON_LAUGH

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folken [Re: Ruslebiffen] #800799 30/08/2009 17:54
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Perset med 3 min og kom inn på 4.21. Nådde dessverre ikke målet på under 4 t. Stor takk til medsyklister i pulje 19 og 20 for fin rullekjøring underveis! Moro når det funker ICON_SMILE

Håper det gikk bra med han fra pulje 20 som presterte verdens verste faceplant i første terrengparti. Det hadde virkelig gjort seg på Youtube....

Var heller ikke imponert over logistikken i år. Tok 5-bussen fra Lillehammer og ventet i 20-25 min på sykkelen fordi traileren hadde fått beskjed om å kjøre innom her og der for å hente sykler underveis. Det er for dårlig. Hadde i utgangspunktet god tid til start 08:30, men rakk det med et nødskrik. Ikke spesielt god start på dagen. Lurer på om han som skulle starte 7.30 rakk det?

Frøs ikke ellers, men ble etterhvert veldig kald på hendene. Ikke så lett med gripshift, bremsing og å holde fast i styret fra Storåsen og inn.

Godt å være ferdig for i år og se fram til deilig høst på gostiene i Østfold!

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: simson] #800812 30/08/2009 18:16
Fort gjort.. Offline
Avhengig
Avhengig
Dette ble jo ordentlig gjørmebad!
Starta i pulje 49, gikk fint opp til skramstad sykla forbi maaange..små kø jogging fra trebrua til grusen der det ble en liten stopp for å olje opp gir&kjede.
Neste terrengparti blir også kø tråkking, ut på grusen går det fint helt til kjedet ryker midt i rosinbakken..2(!) ganger etterhverandre angry ..med kalde og oljete fingre finner jeg frem nytt kjede fra sekken(det var jaggu lurt å ta med!)
Det ble tungt alene mot storåsen.
Ballettbakken uten bremser var i overkant spennende men det gikk bra.
Leirekøvandringa på slutten var jo bare å le av..folk gikk(!) jo i nedoverbakkene!
Brukte til slutt 4.52.58
Når jeg sitter her nå så er jeg alt i alt dritfornøyd, det var morsomt og deilig!(mest fornøyd over at jeg tok igjen kompisen som starta 15 min før meg!)

Bremseklossene var jo bare ''litt'' slitt.....

Hans Kristian

//Riding bikes and snapp'in pics//
https://www.instagram.com/hanskaa/

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Fort gjort..] #800816 30/08/2009 18:23
1
11 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
1
4:15. 47 min dårligere enn ifjor, så har allerede fått spørsmål om jeg stoppa å grilla på fjellet ICON_SMILE

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800830 30/08/2009 18:40
Van Offline
Fersking
Fersking
Min første Birken endte på 05:34.... Hadde lagt inn 0430 som mål på gps`en, men etter andre passering så jeg jo hvordan dette gikk.Så målsettingen ble etterhvert forandret fra 0430 til "se til hel... å bare kom deg gjennom" Sabla kaldt var det til tider også....Var nok for lite med en trøye,vest,løse armer og kort bukse...Løypa syntes jeg forsåvidt var grei nok...Rosinbakken var mye lengre enn jeg hadde blitt forklart, men klarte å sykle opp der...Så er fornøyd med at jeg ikke gikk opp eller ned noen bakker..Bortsett fra det første partier som "alle" gikk.. Den siste bratte bakken som jeg har glemt navnet på var også helt grei...selvom det ikke gikk så veldig fort ned der..Så jeg rangerer fortsatt Farrisrunden som det hardeste rittet av de jeg har vært med på (farris,grense og birk)
Så blir vel å finne på de rittene til neste år også... Men satser på å bli 20 kg lettere til neste sesong, for korsryggen tar nesten livet av meg under rittene.Tror all gåingen gjør det enda værre...Og det har det jo vært endel av iår for å si det sånn..

Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå