Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800440 29/08/2009 22:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nja, 2004 var bad nok, og kaldere, men i år var det glattere og mer gjørme. Men hadde en mye bedre tur i dag lell, mest pga formen antar jeg.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Oddefa] #800443 29/08/2009 22:47
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
5blankognoe. Hata i 8 mil ICON_SMILE
Fikk sjåførene til å ta noen bilder, skal få lagt ut etter hvert. Ble noe trynings i målpartiet festet til film, kanskje noen her inne?

Fantastisk bra jobba til alle dere som stilte opp, gjennomførte og endogtil oppnådde bra tider. I dag tidlig møtte vi en HAUG med biler som dro fra Rena med sykler på tak og på stativ. Vendereis pga været da gett ICON_TONGUE

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: NilsRegin] #800446 29/08/2009 23:00
D
drillingman Offline
Fersking
Fersking
D
Debuterte i sykkelritt på fredag med 4:21 og er faktisk overrasket hvor bra det gikk. Har trippelen som mål for året.

Var kanskje ikke like mye gjørme som på lørdag men det var vått uansett. Kroppen og sykkelen fungerte godt.

Selvseeding for fredagsbirken er vel bare en grov inndeling, skjønte jeg. Seeda meg selv på 4:15 og traff jo nesten, mens jeg kjørte forbi mange folk. Det var da godt for motivasjonen men kosta en del krefter. Det var ikke lett å finne en passende gruppe til å kjøre med heller. Slet mest etter rosinbakken mot storåsen med motvind og mer eller mindre allene. Så en fin gruppe ca 300m foran meg men rakk ikke dit.

Jeg må også rose ryttere som var ute på fredagen. Fungerte veldig bra med å holde seg på høyre side slik at det var sjelden et problem å komme seg forbi.

Sitter igjen med samme inntrykk som etter løpet og rennet: at Birken er et flott arrengement :-)

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: drillingman] #800453 29/08/2009 23:28
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Ble vel 3:12:04 etter at jeg missa teten etter et skikkelig tryn i det gamle terrengpartiet ned fra skramstad. Blei litt klabb og babb når jeg skulle svinge unna en som omtrent var på tvers, og da lå jeg der. Så aldri teten igjen dessverre.

Ellers så gikk det greit innover. Hadde dog chainsuck bigtime etter at sykkelen landet med girene ned i gjørma etter trynet, så jeg lå en stund godt over terskel på halen på pulja jeg lå med, men powerade gjør susen ICON_WINK

Ellers så ble topp 3 i 20-24 og topp 20 totalt bokstavelig talt torpedert av en med v-brems (Burde vært forbudt av birken administrasjonen. Mye farligere det i gjørme enn bukkestyre) som ikke klarte å stoppe i bunn av ballettbakken. Var ikke kjempestor fart han hadde, men nok til å tippe meg over ende. Var vel en 5-6 til som også gikk ned der. Mener å huske at noen her spådde massevelt i bunn der, og det stemte godt det ja ICON_SMILE

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: bjerkseth] #800456 30/08/2009 00:06
F
fjellfant Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
3:51 fra pulje 10, jeg var nok blant de få som persa:) Gammel pers: 3:56 fra 2007.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: fjellfant] #800459 30/08/2009 01:22
Anders A Offline
Avhengig
Avhengig
Var første reis i år, og det var også mitt første gjennomførte ritt på terrengsykkel. Jeg syklet på fredag og har i løpet av dagen i dag blitt mer og mer fornøyd med alt sammen. Da jeg kom i mål, tenkte jeg "aldri mer!" Først og fremst vil jeg si tusen takk til alle de blide og meget hjelpsomme hjelperne! For en utrolig sykkelfest!

jeg startet i pulje 16 på fredag og hadde 4:30 som vagt mål, men hadde bestemt meg for å bli fornøyd hvis jeg kom under 5 timer. Jeg syklet på 4:46 og det ble mye alene. Jeg lå an til 4:30 helt til Storåsen, men der ble jeg stiv og kjempet mot krampe i venstre beinet. Brukte v benet mye mer en høyre i dag...

Løypa var knall bra og morsom fram til Djuposet. Etter det ble det noe gåing. Også begynte slitet, trodde lenge jeg var på toppen. Folk dreiv å sa att nå er toppen der, men det var jo bare tull. He he. Vanskelig å disponere riktig uten og kjenne løypa.

Jeg hadde på meg helsetrøye, armer, bein og vest. Veldig fornøyd med det samt skotrekka og de langfingra hanskene. Ble ikke kald på henda før etter rosin bakken. Brukte solbriller, men de måtte gnis litt mindre møkkete flere ganger under turen.

Var vanskelig å samarbeide med folk. Alle var hyggelige og syklet stort sett veldig ryddig, men folk samarbeidet lite som jeg så. Jeg hadde en fyr bak meg ganske lenge. Så jeg spurte han om han ville trekke litt? Han sa ja også økte han fra 24-25 km til nesten 30 og forsvant, he he. Jeg kom i snakk med en fyr som hadde sammen målet som meg, men vi kjørte forbi hverandre hele veien, lite samarbeid... Uvant og skulle ligge på hjul i ett gjørme løp!

Jeg ble skikkelig glad i sykelen min i løpet av turen! Og jeg som skulle kjøpe 29'er på høst salg. Hadde ingen chainstuck. XO og SRAM kassett er konge! Mye ulyder da, så det blir spennende og se hvor mye som er igjen av det. Martha SL bremset meget bra hele veien selv om det hørtes ut som kattejammer. Jeg har 2007 Superseven med Remote Lockout, men lockouten låste seg på stiv gaffel. Fikk fiksa det før siste utforkjøringene heldigvis. Kjørte på 2.25 RR UST og angrer ikke på det. Det rullet veldig bra. AC/NTolympic er like rette og velfungerende etter alt sammen.

Til neste år vurdere jeg klatrehåndtak så jeg kan få litt mere variasjon. Også skal jeg bruke min nyinnkjøpte Etto ritt hjelm. Min Review er skikkelig fin, men den er både tung og ikke spesielt aerodynamisk.

Til neste år blir det lørdan siden jeg kom blant de 1000 i år. Det var bare 3500 startende i år så det gjorde det noe enklere. Neste år har jeg ett klart mål og å komme meg under 4 timer. Og iløpet av 3 år skal jeg ha merket eller 3:30:-)

Den kommende sesongen skal det trenes hardere. Mer intevaller og generelt høyere tempo. Samt teknikk og mye mer terrengsykling.

Jeg var på Lillehammer hele lørdan og så på rittet. Var i ballettbakken når Eliten passerte. Jeg er for glad i livet mitt, til å ha som mål og bli så god/gal.

Takk for i år alle sammen. Jeg kommer sterkere tilbake!

If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Anders A] #800462 30/08/2009 03:14
R
riktor_1 Offline
Fersking
Fersking
R
Jeg kjørte også på fredag, fra pulje 6, selvseedet til 3:45. Etter at giret begynte å krangle rett etter start (jeg kunne ikke gire fra største til miderste skiva, måtte innom minstemann) skjønte jeg at det ikke gikk, og ett spektakulært tryn rett etter brua ved det første terrengpartiet var det ganske klart. Traff et hull eller noe sånt i en av gjørmegropene og gikk over styret så det sang.

Heldigvis gikk det bra med både sykkel og meg, men uhellene var ikke helt over. I det andre "terrengpartiet" traff jeg en stein i litt for lav fart, hekta meg fast i sykkelcomputeren og fikk en fin rift langs hele venstre bein. Verste var likevel at computeren forsvant, etter det partiet ble jeg liggnde mye alene og det var vanskelig å anslå hastighet.

Resten gikk likevel greit, både syklet forbi noen og ble syklet forbi. Likte Rosinbakkene, tok igjen en del der og synes de langt på nær var så ille som alle skal ha det til. Bakkene etter var verre spør du meg.

Etter litt om og men og mye alenekjøring (spesielt på den traktorveien mot stadion) kom jeg i mål på 4:03. Ser det hadde vært greit innenfor merkekravet i det som hadde vært klassen min (M25-29). Jeg er forresten enig med dere som har kommentert den sandbakken, jeg synes den var farlig allerede på fredag. Og da var folk stort sett nesten alene ned den. Snakket med flere som kjørte i dag og gikk skikkelig på trynet der.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folken [Re: Anders A] #800471 30/08/2009 05:15
haavardhun Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Anders A

Til neste år blir det lørdan siden jeg kom blant de 1000 i år. Det var bare 3500 startende i år så det gjorde det noe enklere.

var ikke det bare de 500 beste i år da? havna selv på 759 plass

grove sykler og mørk musikk
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folken [Re: haavardhun] #800476 30/08/2009 06:02
bullet Offline
Besatt
Besatt
Jeg er godt fornøyd, 3.34. Hadde mål om topp 100 i klassen og ble nr 84. Kjørte uten bakbrems og følelse i armene fra Sjusjøen og inn, spennende ned Ballettbakken med forbrems. Kom meg helskinnet til mål og uten mekanisk trøbbel. Twisterne hadde jeg surra noen strips rundt, noe som var gull verdt med dårlig grep og blåfrosne fingre. XO bakskifteren og DA-kassetten fungerte også helt topp. Skal spandere på meg nytt kjede, bremseklosser og wiresett etter dette. ICON_SMILE

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: 2fat4hills] #800486 30/08/2009 07:15
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Sitat: 2fat4hills
Håpløst med briller, vanskelig å ligge på hjul med all sanden. Skylte øynene med vann på hver matastasjon, men det varte jo ikke så lenge..

Jeg ser det er mange som som klager på brillene. Jeg hadde ingen store problemer i så måte, selv om jeg også har litt gørr i øyenene i dag.

Etterhvert som søla legger seg, så tar jeg pekefinger/håndbak og bruker som vindusvisker på *ett* glass. Det blir gjerne litt tåkete av dette noen sekunder, så derfor venter jeg litt før jeg tar neste glass. Og slik går nå milene.

Eneste gangen dette ikke fungerte noe bra var i gåpartiet hvor farta var for lav til å "blåse" bort dugg.

Det er mulig det føles bedre å gjøre dette med Biltema-briller til 50,- fremfor Oakley eller tilsvarende ICON_WINK

Rolf

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Rolf] #800490 30/08/2009 07:30
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Birken i 2004 var kaldere. Men det var langt tyngre forhold i år. I 2004 regna det ikke så mye underveis. Jeg tror ikke det er mulig å få så mye tyngre forhold enn det som var nå. Hvis man ser årets Birken i forhold til i fjor. Så er det kun én beskrivelse som duger: Himmel og Helvete!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: erling] #800494 30/08/2009 07:38
Blafreræva Offline
Norseman
Norseman
3:06:17 på meg. Overraskende bra forhold over fjellet. Første skogspartiet var løping fra trebrua til grusveien, men grusveiene vra ganske så bra. Mye motvind opp mot Sjusjøen. Fuorius Fred og stiv gaffel funket knallbra i år også.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Blafreræva] #800502 30/08/2009 08:00
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Liten rapport fra fredagen:
Første rittet mitt og selvseedet meg inn på 4.15 og pulje 14, noe som jeg fort fant ut var litt vel pessimistisk. Følte meg som verdens beste terrengsyklist der jeg forserte de aller fleste i min pulje og de siste i de neste puljene:) Syklet alene HELE turen fra Skramstad uten en eneste en å henge på og kom tilslutt inn på 4.21. Skikkelig skuffa når jeg kom inn til mål, men når jeg så tidene til resten så fant jeg jo ut at det faktisk var helt ok tid etter mine forutsetninger. Nr. 325 av de ca 3500 som kom i mål.
Synes løypene var fine og faktisk mer terreng enn jeg hadde trodd etter alt det negative som har stått her på forumet. Kjempebra arrangement og jeg er garantert tilbake på jakt etter merke neste år!
Hvor finner man merkekrav???

Foresten så ble en i min familie nr. 5 i fredagsbirken som debutant, han har bodd hos oss i helga, og før frokost på lørdag så var han ute på trening igjen.... Syklet inn på 3.37 ifra pulje 16... Det er tøft!

Redigert av aktiviteten; 30/08/2009 08:04.

40årskrisesylist
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: aktiviteten] #800509 30/08/2009 08:08
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For de som var med på Drammensrittet: hvordan var gjørmeforholdet i Birken kontra i drammensrittet?

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: thomasengen] #800520 30/08/2009 08:29
F
feather+mtn Offline
Entusiast
Entusiast
F
Jeg syntes de "verste" partiene i Drammen definitivt var mer gjørmete enn Birken, men generelt var forholdene i går tyngre. Løypenettet får kjørt seg en del mer med så mange deltagere som i går, slik at gruspartiene i Drammen var fastere etter min mening. Vi fikk jo kjørt store deler av terrengpartiene i Drammen. Fredagsbirken myknet nok også opp løypen en del før gårsdagen....

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: feather+mtn] #800528 30/08/2009 08:51
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ellers synes jeg logistikken i år ikke var så veldig imponerende. Veldig mye kø og kaos ved baggasjeutleveringa. Bilparkering oppe på jordet var det totale kaos. Generelt dårlig flyt på køer både her og der. Mye surr på Rena også. Tror kanskje de har strukket strikken litt langt med tanke på antall deltagere både fredag og lørdag. Men det er mye bra også da. Men det får vi ta en annen gang.

Hilsen en som vet hvor bra det kan gjøres etter noen deltagelser på Vasaloppet.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: erling] #800541 30/08/2009 09:12
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
3:11:20 på meg da. Lurer på om jeg skulle kjørt hardere i starten for å få ligget i gruppa lengre frem. Synes det ble dårlig med rullekjøring i gruppa vår.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: K1neth] #800543 30/08/2009 09:15
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Gratulerer med seieren, Kenneth. http://www.adressa.no/sport/article1375133.ece

ICON_SMILE

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Hæ?] #800563 30/08/2009 09:48
Oddepila Offline
Fersking
Fersking
5.35 etter dagen fra HELVETE...

Begynte med at vi ble kjøært på av en tsjekker rett nord for Gardermoen.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4548322.ece

Vi kom oss etterhvert til Gradermoen og kom med på siste bussen fra Oslo. Litt heldige der fordi bussen var forsinket etter at sjåføren hadde forsovet seg. Satt og halvslumret i bussen, da en av de andre passasjerene kom fram og lurte på om sjåføren visste veien til Rena. Da hadde vi plutselig passert Vikingskipet med stø kurs for Lillehammer. Men, vi fikk snudd, og nærmet oss Rena. Først med stormskritt, så med litt mindre skritt ettersom køen var lang inn mot sentrum.

Så endelig var vi framme. Vi gikk bak i bagasje rommet på bussen for å hente sekker o.l. Der stinket det urin. Doen på bussen lakk, og tøyet som skulle nytes eter dusjen på Lillehammer luktet piss.

Jaja, vi var nå endelig på Rena og kom til start nesten 2 timer for sent. Etter Skramstad var det ikke mer krefter igjen. 8 mil på rein vilje fulgte så - ispedd ymse kramper, en kropp hvor næringen kom opp igjen istedet for inn i systemet og hemoroider som gjorde at jeg pent måtte stå fra Birkebeinerstadion og inn.

MEN, sykkelen - 2008 GF Paragon, funket som fy. Og vi greidde å rekke siste buss til Oslo etter at en av de andre i bilen hadde fått igjen sykkelen sin. Hun måtte bryte etter å ha blitt presset til å ta salto ut i en elv like før Kvarstad.

Det kan hvertfall ikke bli verre neste år...

Redigert av Oddepila; 30/08/2009 09:49.

Who dies with the most toys wins!
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: thomasengen] #800576 30/08/2009 10:10
Flash Offline
Medlem
Medlem
Sitat: thomasengen
For de som var med på Drammensrittet: hvordan var gjørmeforholdet i Birken kontra i drammensrittet?

Gjørma var dypere og de kladda mye mer i Drammensrittet., i tilegg var jo gjørmepartiene mye lengre i Drammensrittet.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Oddepila] #800580 30/08/2009 10:14
M
marianne71 Offline
Fersking
Fersking
M
Jeg var fersking i år, og starta i pulje 31 i Fredagsbirken. Ser i ettertid at det var dumt - kjørte så å si helt aleine fra Bringbu og inn. Blei - som alle andre - våt og iskald på tær og hender, og motivasjonen var så og si totalt fraværende. Hata hele veien til Sjusjøen, men hadde et helt fantastisk støtteapparat (les: mann og barn) som møtte opp både på Skramstad, Kvarstad og Sjusjøen for å oppmuntre. Hadde det ikke vært for dem, så hadde jeg brutt ved Kvarstad - garantert!!
Målet mitt var å gjennomføre, og det klarte jeg! Ser jeg er i en klasse for meg selv her inne, da jeg brukte 7 timer og 38 min!!! Men - jeg klarte det, og er ganske så fornøyd med det etter å ha lest hva andre sier om forholda.
Det jeg syns var verst, nest etter det å sykle aleine mesteparten av tida, var at jeg ikke fikk "hvilt" så mys som jeg hadde tenkt i de flate partiene. Opplevde at dekka sugde seg fast i grusen... Men - de var til gjengjeld knallbra nedover. Fikk noen oppturer da jeg suste forbi flere i nedoverbakkene.
Neste år skal jeg ha sol og tørre, fine grusveier. Satser på å sykle minst 2 timer raskere... :))

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Hæ?] #800584 30/08/2009 10:21
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
4:39:46 ble tiden ICON_SMILE

Drammensrittet og Birken kan vel ikke sammenlignes direkte, men når det blir såpass mye regn, så blir alle stipartier veldig bløte og gjørmete. Disse er det vesentlig mer av i Drammen, og derfor kansje oppleves værre.
For sykkelen tror jeg det var like gærlig begge deler. Ser nå tilbake på en sykkel som innlegges til gjennoppbygging ICON_SMILE

Siste jeg sa til meg selv før jeg kom til mål var at dette skal jeg aldri gjøre igjen. (Sikkert glemt til neste år)

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: marianne71] #800591 30/08/2009 10:30
D
drillingman Offline
Fersking
Fersking
D
Sitat: marianne71
Jeg var fersking i år, og starta i pulje 31 i Fredagsbirken. Ser i ettertid at det var dumt - kjørte så å si helt aleine fra Bringbu og inn. Blei - som alle andre - våt og iskald på tær og hender, og motivasjonen var så og si totalt fraværende. Hata hele veien til Sjusjøen, men hadde et helt fantastisk støtteapparat (les: mann og barn) som møtte opp både på Skramstad, Kvarstad og Sjusjøen for å oppmuntre. Hadde det ikke vært for dem, så hadde jeg brutt ved Kvarstad - garantert!!
Målet mitt var å gjennomføre, og det klarte jeg! Ser jeg er i en klasse for meg selv her inne, da jeg brukte 7 timer og 38 min!!! Men - jeg klarte det, og er ganske så fornøyd med det etter å ha lest hva andre sier om forholda.
Det jeg syns var verst, nest etter det å sykle aleine mesteparten av tida, var at jeg ikke fikk "hvilt" så mys som jeg hadde tenkt i de flate partiene. Opplevde at dekka sugde seg fast i grusen... Men - de var til gjengjeld knallbra nedover. Fikk noen oppturer da jeg suste forbi flere i nedoverbakkene.
Neste år skal jeg ha sol og tørre, fine grusveier. Satser på å sykle minst 2 timer raskere... :))

Jeg syns du kan være stolt av å ha gjennomført. Det er ikke bare bare å holde på i 7,5 timer på sykkelen. Gratulerer!

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Oddepila] #800595 30/08/2009 10:38
perchr Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Oddepila
5.35 etter dagen fra HELVETE...

Huff, føler med deg. Min dag var jo som en drømmedag i forhold til din. Godt det løste seg på en måte ICON_SMILE

Åk hårdt
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: drillingman] #800597 30/08/2009 10:40
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Jeg synes det er en større prestasjon å fullføre på over 7 timer enn å gjøre ett ritt på rundt 4 timer! Veldig bra Marianne, det krever guts å sykle så lenge.

40årskrisesylist
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: Oddepila] #800607 30/08/2009 10:59
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Kjente før start at jeg var litt demotivert. Etter en søvnløs natt med halsvondt, måtte ta fart for å svelge, regnvær og kanskje en for lang konkurransesesong.

Med en gang jeg kom meg på sykkelen var det greit og rittet gikk sin gang. Klarte å kile kjede på innsiden av kassetten i første terrengparti. Halte og dro, men kjedet satt bom fast. Trodde jeg måtte bryte, men heldigvis løsnet det etter jeg tok av hjulet og fikk bendt kassetten.

Hadde klart å kjøre inn ledergruppa i terrengpartiet, men mistet denne pga de tekniske problemene og endte opp med mennesker som var lite villige til å jobb for fellesskapet. Heldigvis var det enkelte med høy moral og vi jobbet sammen, men det gikk sakte.

Sleit ut 2 aluskiver, men det visste jeg egentlig på forhånd. Organiske bremseklosser, alu og regn er en dårlig kombinasjon.

Det var kaldt, men Savalen-Folldal var kaldere, så jeg fant trøst i det.

Kom i mål på 3:28 og er vel sånn nogenlunde fornøyd siden jeg hadde tekniske problemer.

Tror jeg skal klage på pølsene i Haakons hall, det knaste når jeg spiste. Må ha vært sand i dem?

Har vasket sykkelen nå og bakhjulet går så vidt rundt, må nok skifte mye deler...

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: drillingman] #800611 30/08/2009 11:01
G
Gartner`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
3:46 fra pulje 7 var 16 minutter dårligere enn i fjor. Hadde en god dag i år, og ingen problemer med utstyret heller.
Medvirkende årsaker:
Treningsblogg fra sigmund1: Ga inspirasjon til bra trening de siste ukene.
Laban: Viktig del av kostholdet dagen før start. Sukkerstrødde karer proppfulle med karbohydrater.
Furious Fred: De rullet fryktelig bra. Hjalp meg å tette luker som ellers ville gjort at toget forsvant i horisonten. Pga. mye sandinnhold i gjørma hadde de feste i terrengpartiene også. Sidegrepet holdt fint, også til frisk satsing fra Ballettbakken og inn.
Birken må være en gullgruve for sportsbransjen. Alle har kjøpt masse utstyr i forkant for å være godt forberedt. Etter noen timer over fjellet må sykkelen overhales på nytt, slitedeler skiftes, briller erstattes etc.
Og neste år er vi klar igjen.

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: aktiviteten] #800615 30/08/2009 11:03
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: aktiviteten
Jeg synes det er en større prestasjon å fullføre på over 7 timer enn å gjøre ett ritt på rundt 4 timer! Veldig bra Marianne, det krever guts å sykle så lenge.

Du har et poeng der...hvis man sykler så fort man klarer, er det mye mer slitsomt å gjøre det i hele 7 timer enn i "bare" 4 timer

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: frodegutt] #800622 30/08/2009 11:12
H
Heggern Offline
Fersking
Fersking
H
3,56 på meg. Gikk kun fort et sted på lørdag for min del, nærmere bestemt foran en fotoboks på vei hjem fra Rena...

Hva skjer med merkekravet i 35-39 på 4,11? 4,06 for 30-34 og 40-44, litt bismak med merke på tider over 4,06 eller?

Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!! [Re: sykkelfantometJF] #800623 30/08/2009 11:15
M
marianne71 Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: sykkelfantometJF
Sitat: aktiviteten

Du har et poeng der...hvis man sykler så fort man klarer, er det mye mer slitsomt å gjøre det i hele 7 timer enn i "bare" 4 timer

Nå blir jeg jo bare enda mer fornøyd. Tusen takk for støtte ICON_SMILE

Redigert av marianne71; 30/08/2009 11:20.
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå