Mens massene syklet våt grus i innlandet tok jeg meg en liten solotur i bakgården til Terje og Ola Martin. Etter omtrent 20 forsøk og minst like mange teoretiske studier av linjer og sporvalg satt den endelig for første og andre gang.
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Jepp - selv uten nifse bartemonstre som plotter og legger skumle planer. I retrospekt må jeg si at den er litt tricky men mer tagbar enn jeg hadde trodd.
Redigert av stigeso; 29/08/200917:18.
Aha, syklet over Årvollåsen her om dagen, men syklet da ned på ca midten av åsen, på stien som går ned fra hytta på toppen.
Etter å ha flyttet til Grefsen har jeg såvidt utforsket Lillo de siste dagen. Syklet Ormen lange og Spøkelsesskladden (tror jeg iallefall)og de var veldig morsomme.
Med nye BBGG kjøpt inn i dag så kan jeg såvidt vente til imorgen mEd å komme meg ut.
Noen som har tenkt seg ut i lillo i morgen forresten???
Jepp, mye av utfordringen handler om å komme greit inn i kneika, men svingen midveis for å komme over den siste steinen (der Terje er på siste bildet over) er også litt tricky.
Grattis, Stig, det er alltid deilig å sette nye crux
Svingen er vel det mest tricky punktet, det gjelder å tørre å legge nok vekt på forhjulet til at du får svingt. Får du til det, er det temmelig greit. Men jeg skal innrømme at det fremdeles kribler litt ekstra i magen når jeg nærmer meg, selv om jeg har tatt uhorvelig mange ganger nå.
Den råeste prestasjonen ned PTK jeg har sett, var Kaspar (Dansken-2 her på forumet) en gang i fjor vår, mens han ventet på nye fulldemper. Da tok har den med en gammel helstiv Diamant Atlanta (eller noe i den dur) med lav front, v-bremser og Hutchinson Python.
Den råeste prestasjonen ned PTK jeg har sett, var Kaspar (Dansken-2 her på forumet) en gang i fjor vår, mens han ventet på nye fulldemper. Da tok har den med en gammel helstiv Diamant Atlanta (eller noe i den dur) med lav front, v-bremser og Hutchinson Python.
Mitt råeste PTK-minne er Muddybear sitt forsøk for ett-to (?) år sia. Folk flest (som ikke tar'n til fots) velger den veien ned som ser sånn høvelig kjørbar ut iallefall. Men ikke Muddybear. Neida, han brekker over rett høyre ved "innsteget" av PTK. ...og går (som forventet) kast i kast nedover!
Fantastisk! Om det ikke var helt vellykket, så skal han ha for gutsen
Grattis stigeso, endelig satt den! Nå fikk jeg jammen lyst til å prøve PTK igjen!
Hehe ja, det er skikkelig irriterende. Og om vi i tillegg legger til at film-faktoren forringer vanskelighetsgraden, så blir det et ganske så guffent crux. Kjenner på meg selv at dette er et crux av typen "kribler i magen, men jeg tørr fa** ikke." Ganske irriterende i grunn.
Hvordan er PTK når det er fuktig? Blir den markant vanskeligere eller er den like lei uansett forhold?
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Mitt råeste PTK-minne er Muddybear sitt forsøk for ett-to (?) år sia. Folk flest (som ikke tar'n til fots) velger den veien ned som ser sånn høvelig kjørbar ut iallefall. Men ikke Muddybear. Neida, han brekker over rett høyre ved "innsteget" av PTK. ...og går (som forventet) kast i kast nedover!
PTK er sååå 2007 vet du Eli.
Sitat: fujifan
Hahaha, herlig!
Jaggu, tror faktisk det var på den turen Muddybear (Bjørn = Njål) rulla rundt ned gærningsporet!
Trodde jeg bare hadde klart PTK en gang, da ingen så meg. Hadde helt fortrengt den gangen som ble filmet og har til og med fornektet at jeg har klart det når jeg har syklet forbi den med andre. Hvordan i all verden kan det ha seg at noen ville benekte en slik bragd kan man lure på, og svare ligger i turen Eli refererer til. Det er nok det dummeste jeg har gjort på den sykkelen og det verste fallet mitt. Tok en tullete linje, (er ikke mulig å forsvare det) mistet all tiltro og stupte over styret. Da PTK er ganske bratt, fikk jeg stor fallhøyde, og landet skjevt på ankelen. Jeg tror hele Årvollåsen hørte reaksjonen min på nedslaget. Resultatet var at jeg haltet med betraktelige smerter i mange uker etter. Ser at Remi også fanget sekundet før nedslaget... Siden har jeg ikke en gang vurdert den, og har altså fornektet at jeg har klart den mer enn en gang og at det sikkert var pur flaks da. All honnør til alle som mestrer den kneika!
(Det stemmer også som Eli skriver, at jeg ikke heter Bjørn som det står i filmen :))
Jeg synes å huske at Remi tok skikkelig tøffingspor ned PTK. Jeg tror til og med jeg har sett et filmklipp av det, men finner det dessverre ikke igjen...
Det er noe av det drøyeste jeg har sett. Hvordan klarer Remi å holde farten så lav uten å komme flaksende over styret? Og så rett over kul'n også da, ikke no feiging-spor slik Tirsdagsklubber'ne har benyttet ved et par anledninger! Dette lukter det svart magi av! Svart som natten!
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"