Kroppen begynner å komme seg etter to dagers intens utagerende sykkelglede, men abstinensene er her allerede.
Hiver meg på takkelisten!
Takk til Tommy og I.K.Hero, takk til NCF, takk til tilskuerene, takk til fotografene og takk til svenskene! Et slikt arrrangement som dette gir maks mersmak på DH-idretten i Norge! Takk til skitrekket! Litt uvant å sitte på en sykkel med forhjulstrekk, men det var vel verdt det. Kom ut av tellingen på hvor mange runs jeg fikk, uansett ble antallet minst doblet i forholld til tidligere da vi ble kjørt opp. Takk til værgudene for både regn og sol! Til og med selve løypen (som tidligere i Grefsen aldri forandret seg noe særlig fra år til år) briljerte med ny, krevende trassé og schizofrent underlag. Ikke rart det måtte en psykolog til for å tukte den...
Virkelig gøy å få hive seg utfor institusjonen 'Kleiva på nytt, never thought I'd say this, men jeg har nok til og med savnet Angviks brøling fra sidelinjen de årene jeg holdt meg hjemme. Godt han også var på plass.
Takk til Pål for fantastisk speakerjobb! Norge har nå sin egen Rob Warner, om enn edruere og roligere (alt er relativt). Å få kommentert fallet sitt mens man fremdeles er i luften var en heeelt ny opplevelse! Tror jeg ble gjort oppmerksom på at jeg snart ville treffe bakken og skjene ut innen jeg forstod det selv, og det via PA-anlegget. (Å bli semidisset mens man prøver å komme seg på sykkelen hjelper forøvrig godt på å få opp farten igjen.) Pål gjorde en utrolig jobb med å fenge publikums oppmerksomhet og underholde med vittigheter, intervjuer og insikt om ryttere og sporten, også når det skjedde lite i løypen. Godt jobbet!
Takk til medkonkurrenter og ryttere i alle klasser! Mer inkluderende og åpen gjeng finner en vel ikke noe sted. Dere "gjorde" rittet. Herlig at så mange stilte opp, dette må dere fortsette med! Dessuten gøy å få med seg hvem det egentlig er som gjemmer seg bak avatar- og nickene. Etter å ha deltatt på kun ett ritt tidligere i år er jeg nå overbevist. Dette var så mye mer enn mer enn dråpen som fikk sykkelflasken til å renne over, jeg MÅ få kommet meg på flest mulig cupritt (inkl. NM) i løpet av 2010.! (..og da, Peter og Torstein, har jeg ikke tenkt å tilbringe tiden under finaleomgangene med å klemme på trær langs løypen, hoppe meg utenfor løypebånd eller å snuble gjennom gjørmen. Håper jeg..)
God bedring Håvard! Har selv brukket samme ben (men da på landevei), og vet at det tar litt tid å komme seg. Se på det slik; når det er leget blir det sanynligvis sterkere og du blir da enda bedre rustet (bokstavelig talt) til å sykle nedover. Dessuten gir et forsterket(tyngre) bekken lavere c.o.g og økt stabilitet

. Uansett mektig imponert av hvor tøff du var etter ulykken (jeg ble liggende til lege og ambulanse ankom). Håper du får en grei rekonvalesens og at du blir å se i løypene til neste år også!
Det aller siste gjelder dere alle!