Hei,
Jeg har akkurat kommet i gang med litt lett trening. Har flere ganger de siste årene prøvd å komme i gang med fast trening, men det har feilet hver eneste gang. Nå har jeg funnet noe jeg synes er morsomt, og det hjelper absolutt på innsatsviljen! Jeg har også satt meg mål om å sykle Grenserittet neste sommer og Birken om to år. Jeg føler at det ikke er smar tå gape over alt for mye med engang, og jeg tror at Grenserittet er et smart utgangspunkt.
Jeg har kjøpt meg det meste av det jeg trenger av utstyr, så det er i boks. Det eneste jeg trenger nå er noen tips til hvordan jeg kan trene effektivt. De siste ukene har jeg hatt to trengings økter i uka - jeg kan gjerne øke til tre, men noe særlig mer tror jeg faktisk ikke at jeg får tid til uten at det går utover samboerskap og jobb. Kanskje greit å passe på at det holdes vedlike også.
De siste ukene har jeg sykklet to turer per uke på ca 2.6 mil. Dette er en ganske grei tur med en del oppoverbakke til "toppen" og da gjensidig mye nedoverbakke hjem. Denne turen er helt grei, men jeg føler ikke at jeg har tatt meg helt ut når jeg er hjemme igjen og synes jeg har mer å gå på.
Er det noen som har noen gode tips til hvordan man bør legge opp uka i forhold til trening? Hvor mange ganger, hvilken type trening osv. All tips mottas med takk!