Husk å sette opp setet, da...
Jepp og en anelse mm lengre frem også da setet kommer lengre bak når en setter det opp.
Og så jeg fikk en nok en bekreftesle stresskruing:
Stormet ut i garagen for gyve på med jobben. Av med pedaler og krankarmer, pillet ut hylsa som ligger på ISIS akslingen (da lagerverktøyet IKKE går over denne hylsa, 0,05mm for trang!) og begynner å dra til. Greier ikke å rikke lageret selv om jeg hadde det ute på mandag. Prøver flere ganger på nytt og trasper festepunktene på lageret da verktøyet glipper siden den nevnte hylsa ikke er inni verktøyet. Prøver å banke hylsa inn i verktøyet, filer grader men hylsa går ikke helt inn på akslingen igjen. Nå sitter alt STUCK! Begynner å se for meg tapt Birkentur og ødelagt krankhus. Begynner å bli forba.det, frustrert og SULTEN.

Tid for samling i bunn: Går inn, spiser proteinrik mat, puster dypt 10 ganger og går ut igjen med brekkjernet i hånden!. Lirker av verktøyet (m brekkjernet, NB har alusykkel!), banker ut hylsa, setter verktøyet på lageret igjen og vrir andre veien. Vips er lageret ute!! Linksgjenging er en morsom oppfinnelse!!

Moral 1: Ikke vær stressa når en skrur!!
Moral 2: Ikke skru med lavt blodsukker!
Moral 3: Prøv links før en ødelegger noe.
Denne tabben tar jeg på Birkenstresset, mye som skal huskes/gjøres for en debutant.
På med ny krank og nytt kjede, justert fremgir, byttet gir wire på bakbrems, justert setet og ut på nattelig prøvetur på NY sykkel!
Vel en følelse av ny sykkel ihvertfall;) Alt var mye fastere og giringen var mye mer kontant.
Lettet sykkelen med nesten 300 gram også, og noe av dette kan vel klassifiseres som roterende vekt. Nå blir det gøy på Birken!
Da gjenstår det bare å pakke og komme seg til Rena!