Lurer på å begynne å tenke på ny rittsykkel (Hardtail)etterhvert og har litt lyst å bygge selv. Har søkt litt på nettet uten å finne det jeg vil ha og fisker derfor etter tips her. Tenker foreløpig på ramme og har foreløpig tre kriterier: - lett - karbon - helst helt hvit Så spørsmålet er om noen vet om denne kombinasjonen finnes og hvor jeg eventuelt kan få tak i en sånn ramme?
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
Re: Helt hvit karbonramme, finnes det?
[Re: Stine L]
#79569723/08/200917:48
Commencal Skin. Hadde blitt vakkert til de rosa bremsene mine, men det ble den rosalakkerte GT-en da jeg bygde for snart to år siden... og det matcher ikke helt. Hvit sykkel er pent!
Commencal Skin. Hadde blitt vakkert til de rosa bremsene mine, men det ble den rosalakkerte GT-en da jeg bygde for snart to år siden... og det matcher ikke helt. Hvit sykkel er pent!
[quote]Skal du ha helt hvit ville jeg kjøpt en ramme du har lyst på uavhengig av farge og så besøkt nærmeste lakkeringsverksted/quote]
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men blir det bra å lakkere om karbonrammer? Drømmebildet inne i hodet viser en hvit ramme med "rutesjatteringer" som man ofte ser på mørke karbonrammer...
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
#79572123/08/200918:12
Når det er sagt, synes jeg absolutt at karbonrammer skal lakkeres. Annenhver syklist sykler jo "Au naturel" karbonramme nå. Kjøp hvit! Et trenet øye ser uansett at det er karbonfiber.
[Re: Stein]
#79574223/08/200918:43
jeg tror det er mulig å lakkere i hvit transparang, altså en hvitfarge som er såpass "tynnet ut" at det vil bli gjennomsiktig, men om vevet skal vises på jo hele ramma være ulakkert fra begynnelsen av.
Redigert av stian j; 23/08/200919:47.
-Trek Top fuel 9,9 -Look 695 Di2 -Look 486 Custom
#79589223/08/200921:34
Commencal Skin 2 er nevnt, men om den kan kjøpes som løs ramme, er jeg mer skeptisk til. Til gjengjeld er den blant de "reineste" når det gjelder design og dilldall. Vær oppmerksom på at den bare kommer i str. S, M og L. Ramma veier drøyt 1300g i str. M.
Her er min. Normalt står det en hvit SID Team med røde detaljer på, og det er vel ikke så halvgærent, om jeg skal våge å si det sjøl. Det eneste denne har til felles med standardutgaven av Skin 2 er forresten styrelageret...
Gaute
[Re: gauter]
#79590423/08/200921:54
Nakamura har en ren, hvit (herre?) carbon-sykkel. Om rammen passer deg er dette kanskje noe å jobbe ut fra? Link Jeg vet ikke om du får tak i den som ren ramme, men den har uansett så bra utstyr at mange deler sikker kan brukes i et selvbygg, eller selges her på forumet.
[Re: stian j]
#79590823/08/200922:09
Har sett diverse deler i hvit karbon på eBay (f.eks. her, her og her), men har fortsatt til gode å se en slik ramme. Men det er vel ikke lenge før det dukker opp...
#79594524/08/200906:36
Her er min. Normalt står det en hvit SID Team med røde detaljer på, og det er vel ikke så halvgærent, om jeg skal våge å si det sjøl.
Birkenklar...men stiv gaffel? Nei, dette var ikke gærent Men koster sikkert noen høvdinger også... hehe. Men du har vel testet mye forskjellig, og da blir det vel bra også, når du skal velge selv
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
[Re: Diablito]
#79638524/08/200916:49
Ja, solgte alle delene ubrukt. Med SID Team-gaffel veier den omkring 8,8 kg med pedaler og flaskeholder og 2,25-dekk. Ca 8 blank med stiv gaffel, som avbilda, tror jeg, men mye avhenger jo av hva slags dekk som står på, som du veit.
Ingen tulledeler, kun passe lette, men sterke/stive ting jeg stoler på. Forresten, Furious Fred er et tulledekk med svært begrensa bruksområder.
Redigert av gauter; 25/08/200907:28.
Gaute
#79721225/08/200914:23