Jeg skal ut aa teste Vinstradalen senere i dag, saa dere skal faa siste nytt om veien opp dalen. Jeg har paa Racing Ralph2,25 og regner med aa sykle med ca 30 psi.
Til dere som vil trene opp mot Orkelsjoen har jeg et supertips! Kjor intervaller opp Orkelsjoveien (det er den bratte nedkjoringa paa Enern jeg snakker om). Naar veien flater litt ut etter 20-30 minutter kan man ta av til hoyre, og sykle over elvaskaret, og mot Vattahaugen (fra Oppdal sentrum ser man ei lita hytte paa hoydedraget paa siden av Almannberget). Fra den hytta gaar det en kanonbra sti ned til industriomraadet. Er man sprek kan denne runden sykles hele dagen :-)
Da har jeg vart gjennom stort sett hele loypa. Det har vart mye sol paa Oppdal i det siste, saa hele loypa var torr og fin da jeg var gjennom. Gressbakken opp fra E6 ved Driva er tung! Bonden har tydeligvis ikke kjort saa mye deri aar, saa det er mykt og mye gress. Kan bli skikkelig sleipt om det regner paa rittdagen... Hele Vinstradalen er som en drom i aar. Veien er knallhard, og det er lite losgrus. Jeg har bare syklet noen hundre meter av terrengpartiet, men der ogsaa var det hardt og fint. Har syklet mange andre stier i fjellet i sommer, og om det er torr og fint overalt. Etter matstasjonen ved Karilegret er det gjort noe veiarbeid paa et lite stykke av veien. Har var det nylagtgrus, og mykt. Derfra og frem til nedoverkjoringene er det drommeforhold. Knallhard vei og lite losgrus. Bakkene ned til Oppdal er skumle som alltid. Mye regn tidligere i aar har laget flere steder med renner og ujevnheter. I tillegg er det noe vaskebrett og losgrus. Jeg tok det rimelig piano ned der...
Racing Ralph med 30 psi var nok ikke helt optimalt. Om det ikke regner i dagene for rittet blir det lette grusracer dekk paa meg.
Airix
It doesn`t get any easier, it just goes faster :-)
Hvorfor legges Markatråkket 53 km til grunn for om man skal kunne starte i Elite-klassen? Og hva er kravet? Ener´n kunne brukt litt mer tid på å strukturere info på hjemmesida si slik at det gikk an å finne frem.
Da har jeg vart gjennom stort sett hele loypa. Det har vart mye sol paa Oppdal i det siste, saa hele loypa var torr og fin da jeg var gjennom. Gressbakken opp fra E6 ved Driva er tung! Bonden har tydeligvis ikke kjort saa mye deri aar, saa det er mykt og mye gress. Kan bli skikkelig sleipt om det regner paa rittdagen... Hele Vinstradalen er som en drom i aar. Veien er knallhard, og det er lite losgrus. Jeg har bare syklet noen hundre meter av terrengpartiet, men der ogsaa var det hardt og fint. Har syklet mange andre stier i fjellet i sommer, og om det er torr og fint overalt. Etter matstasjonen ved Karilegret er det gjort noe veiarbeid paa et lite stykke av veien. Har var det nylagtgrus, og mykt. Derfra og frem til nedoverkjoringene er det drommeforhold. Knallhard vei og lite losgrus. Bakkene ned til Oppdal er skumle som alltid. Mye regn tidligere i aar har laget flere steder med renner og ujevnheter. I tillegg er det noe vaskebrett og losgrus. Jeg tok det rimelig piano ned der...
Racing Ralph med 30 psi var nok ikke helt optimalt. Om det ikke regner i dagene for rittet blir det lette grusracer dekk paa meg.
Takk for bra rapport! Hvor lang/bratt er gressbakken?
Ser forresten at det er meldt mye regn den neste uka, så kan bli spennende å se hvordan forholdene blir...
Hvorfor legges Markatråkket 53 km til grunn for om man skal kunne starte i Elite-klassen? Og hva er kravet? Ener´n kunne brukt litt mer tid på å strukturere info på hjemmesida si slik at det gikk an å finne frem.
Begge markatråkkdistansene legges til grunn står det: "Seedingsregler 2010 for 70km-trasé:
Følgende ritt blir lagt til grunn som seeding for Sykkelenern 2010 - 70km:
Sykkelenern 2009 Markatråkket lørdag 19. juni 2010 - 53km og 75km Nerskogsrittet søndag 20. juni 2010 - 48km Aursjørittet lørdag 31. juli 2010 - 72km
Startlister blir satt opp uka før Sykkelenern. Det vurderes å sette opp 2-3 seedete puljer, deretter følger klassevise puljer.
Naar det gjelder seeding jobbes det med saken. Bare saa alle kort er paa bordet, saa sitter jeg i styret paa Enern.
Det vil bli lagt ut lister saa snart vi har det klart. Aursjorittet kan vi korrigere for i etterkant. Vaart (mitt) store problem er at vi ikke har felles id nummer med disse rittene. Lister maa derfor sorteres paa navn, og i skrivende stund har vi nesten 1200 paameldt til 70 km loypa. Om noen har en god ide paa hvordan vi kan gjore dette paa en fornuftig maate er det bare aa ringe :-)
Tidskravene til de forskjellige seedingsrittene er stort sett klare, men vi tor ikke publisere dem paa nett for alt er kvalitetssikret. Haaper vi kan komme med noe i lopet av uka/ helga. Hvis noen som leser dette har deltatt paa 2 eller fler av de aktuelle rittene og sykkelenern i fjor, saa send meg gjerne en mail med alle tidene.
Airix
Da har vi seedingen rimelig klar. Tenkte vi skulle teste den her på forumet før vi legger den ut på enern.com
Om dere ser at noe ikke stemmer med disse tidene, så rop ut!
I skrivende stund ligger det an til at vi slår sammen pulje 1 og 2, og 3 og 4. Da lir det ca 160-200 syklister i hver pulje. Vi synes 80-100 per pulje blir litt smått.
Elite/ pulje 1 i Enern: Enern 2009 02:50:00 Markatråkk 53 02:35:00 Markatråkk 75 04:00:00 Nerskogsrittet 01:50:00 Aursjørittet SUM
Desverre. Det blir for tett innpaa. Om du mener du bor vare i seedet pulje saa send en mail til enern der du paa en eller annen maate dokumenterer hvorfor.
Airix
Hvordan blir det da hvis man har 3.25.54 fra 2009, ingen seeding eller?? Eller kan man snike seg med i pulje 4? Hadde vært supert å komme i den pulja, for da kan jeg henge på gubben:)) Og i beste fall komme først i mål av oss to;)
Hvordan blir det da hvis man har 3.25.54 fra 2009, ingen seeding eller?? Eller kan man snike seg med i pulje 4? Hadde vært supert å komme i den pulja, for da kan jeg henge på gubben:)) Og i beste fall komme først i mål av oss to;)
Huff da. 54 sek bak kravet er surt.... En plass maa jo grensen gaa :-) Du vaart heller true gubben med at du har tenkt aa ta han igjen oppe paa fjellet. Masse gode hjelperyttere i din pulje ogsaa ;-)
Airix
Huff da. 54 sek bak kravet er surt.... En plass maa jo grensen gaa :-) Du vaart heller true gubben med at du har tenkt aa ta han igjen oppe paa fjellet. Masse gode hjelperyttere i din pulje ogsaa ;-)
He-he. Tar nok ikke han igjen nei. Men tida kan jo bli bedre. Får bare sørge for at jeg får mest kvalitetstrening før neste helg;) Noen må jo passe barna...
Hvordan blir det med resten av puljeoppsettet? I fjor startet alle damer i siste pulje. Blir det slik i år også? Eller blir alle startet klassevis, etter alder??
Hva teller av ritttidene når man blir satt i pulje ? Eks. sykla Enern i fjor på 3.01, men Markatråkket i år på 4.51 etter en forsmedelig feilsykling (der hvor plastbåndet borte). Og i år er jeg i mye bedre form.
Hva teller av ritttidene når man blir satt i pulje ? Eks. sykla Enern i fjor på 3.01, men Markatråkket i år på 4.51 etter en forsmedelig feilsykling (der hvor plastbåndet borte). Og i år er jeg i mye bedre form.
Den beste tiden din teller. Samme prinsipp som Birken bruker
Airix
Hvordan er åpningstempoet på Enern? Ser at det første strekket er flatt, før det stiger bra opp Vinstradalen. Er det "all out" fra start av, eller er det først ved stigningen opp dalen feltet sprekker opp?
Da har vi seedingen rimelig klar. Tenkte vi skulle teste den her på forumet før vi legger den ut på enern.com Elite/ pulje 1 i Enern: Enern 2009 02:50:00 Markatråkk 53 02:35:00 Markatråkk 75 04:00:00 Nerskogsrittet 01:50:00 Aursjørittet SUM Pulje 2 Enern 2009 03:02:00 Markatråkk 53 02:45:00 Markatråkk 75 04:20:00 Nerskogrittet 02:00:00 Aursjørittet Pulje 3 Enern 2009 03:13:00 Markatråkk 53 03:00:00 Markatråkk 75 04:45:00 Nerskogrittet 02:10:00 Aursjørittet Pulje 4 Enern 2009 03:25:00 Markatråkk 53 03:16:00 Markatråkk 75 04:55:00 Nerskogrittet 02:20:00 Aursjørittet Kom gjerne med innspill!
Jeg skjønner poenget med å slå sammen gruppene for å passende størrelse, men det ser ut for meg som om gruppe 2 begynner å bli veldig stor?