Trond Nymark ligger akkurat nå på andre plass i 50 km kappgang,håper han klarer det.. Slike menn får "skal jeg barbere, eller ikke barbere legga" tråder til å virke litt puslete.
Mulig han hadde spart ett kvarter på mila,hvis han hadde benyttet seg av ladyshave silky smooth plus,men det gjør bare prestasjonen større...
Gratulerer Trond Nymark. Glemmer aldri alle de gangene jeg så deg i umiskjennelig stil bortover grusveiene på Skansen i min studietid.
Kappgang er virkelig en idrett for gutta med hår på brøstet, eh jeg mener ryggen. Selv om idretten må kalles den mest urettferdige idretten i verden. Kriteriene for disking er helt hinsides. I alle fall når en ser på hva basisen er for å diske utøverene i praksis er. Kan knappt kalles "kvalifisert synsing". "Hva det menneskelige øye kan opfatte" betyr ganske enkelt at enhver disk vil være forsvarlig når en ser på teknikken i slow motion i etterkant. Begge bena er aldri i bakken samtidig slik det kreves.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Re: Hårete! "No shaving man" fikk sølv på 50km.
[Re: SimonS]
#79450121/08/200913:30
Begge bena er aldri i bakken samtidig slik det kreves.
Den var det mulig å misforstå, gitt. Men ja, det er umulig å bedømme dette korrekt uten slow-motion. Og i tillegg skal kneleddet strekkes helt ut. Hvem er det som er i stand til å se slikt?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: SimonS]
#79454021/08/200914:36
Kappgang er ikke spesielt kult, men gratis med sølv. Jobbet sammen med ei som hadde vært jr norgesmester i kappgang. Hun hadde aldri jogget. Utrolig men sant. Sa hun kom fra en kappgangfamilie. Hvor de bare kappgikk. Må innrømme jeg blir irritert av å se på denne sporten. Også litt irritert over at de går raskere en jeg løper. Faens syk sport. Men sølv i VM er jo bra da. + for den.
[Re: Boas]
#79461121/08/200917:00
Begge bena er aldri i bakken samtidig slik det kreves.
Den var det mulig å misforstå, gitt. Men ja, det er umulig å bedømme dette korrekt uten slow-motion. Og i tillegg skal kneleddet strekkes helt ut. Hvem er det som er i stand til å se slikt?
Det var i grunnen poenget mitt gitt! Litt dårlig formulert dog. Glemmer aldri Sydney Ol og det stakkars kvinnelige hjemmehåpet som ble disket noen hundre meter før mål i en klar ledelse. Akkurat da opplevdes denne idretten totalt meningsløs og bunnløs urettferdig.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
[Re: Mom3ntuM]
#79467421/08/200918:46
[quote=Tom]Merkelig sport,men alt er bedre enn golf.
Golf er ikke en sport.
Golf er en sport, men ikke en idrett? I likhet med sjakk, bridge mm.
Hvis sjakk ikke er idrett hvorfor er det sjakklinje på NTG da? %)
Selv idrettsforbundet vil ikke regne sjakk som idrett. NIFs definisjon på idrett er som følger:
Quote:
fritids- eller hobbypreget aktivitet hvor kroppsstillinger eller -bevegelser er det sentrale element, og hvor utøverens egen innsats er avgjørende for resultatet
Kroppsstillinger eller -bevegelser er ikke det sentrale elementet i sjakk. Det samme gjelder bridge. Golf vil derimot regnes som idrett innen denne definisjonen.
For øvrig, jeg synes ikke en idrett som krever årevis med målrettet trening, oppofrelse og detaljstyring av hverdagen er meningsløs, og ønsker Trond Nymark til lykke med dagen for å ha oppnådd tittelen som den nest beste kappgjengeren i verden, så får verdensmesterne i surmagethet, kritikk og misunnelse holde på med sitt [/ironisk sleivspark som ikke er ment 100% alvorlig]
mvh Helge
[Re: ventle]
#79467721/08/200918:52
fritids- eller hobbypreget aktivitet hvor kroppsstillinger eller -bevegelser er det sentrale element, og hvor utøverens egen innsats er avgjørende for resultatet