Bor på Søndre Nordstrand i Oslo, og sliter litt med å finne egnet bakker for intervall trening i nærheten. Noen som kan anbefale noe bra som det er litt lengde på? (4min eller mer).
Hva med bakken i Norstrandveien fra E6 ved Skullerud-dumpa og opp mot Seterkrysset. Starter veldig hardt før den flater litt ut mot toppen. Vil anta den er 1-1,5 km så den bør holde til 4. minutters drag.
Fra Hauketo og opp til Ekeberg er også ganske så fin. Du kan jo evt starte helt nede ved Fiskevollen å håpe på at du kommer deg gjennom lyskrysset på midtflata uten for mye mas. Fra Mosseveien og opp til Sæterkrysset må jo også være lang nok. Fra Hauketo og opp til Grønmo blir også en lang bakke.
Jeg støtter meg til Ljan-Mortensrud som Kaffelars nevnte. Eller Bekkelagsveien helt fra Mosseveien og opp til Holtet. Det er ikke så mye trafikk på disse strekningene til forskjell fra Nordstrandsveien og Ekebergveien og sånt.
Eller siden du bor såpass langt sør så kan du ta turen ut til litt forbi Ingierstrand og opp bakken over Svartskog. Der er det litt grus også! I tillegg får du oppvarminga på kjøpet