Det gikk hardt utover både utstyr og rytter i Drammensrittet, og sikkert som mange medsyklister så ble bremsene TOTALT ubrukelige i løpet av rittet.
Det jeg er litt usikker på nå er følgende:
Bremseklossene var helt slitt ned slik at bare metallet var igjen. Skivene ser ut til å ha overlevd rimelig bra likevel, men bør jeg bytte de uansett? Blir nye klosser evt. slitt ned med en gang om jeg ikke gjør det? Er jo ganske stor forskjell i utgiftene om man også må bytte begge skivene.
I tillegg ser det ut til at skivene pga. all gjørma faktisk har blitt presset inn mot selve kalipperen slik at metallet på kalipperen (altså selve huset) har fått tydelige merker etter slitasje. Er det bare å kjøre på dersom de fortsatt virker som de skal, eller er dette noe jeg også bør får skiftet ut?
At kjede og kasset må byttes sier jo seg selv, samt at jeg nok bytter begge gir wirene til XTR som jeg har hatt god erfaring med tidligere.
(Må nok få Sykkeldelisk til å rette opp bakhjulet og sjekke over hjullagrene også. Er no' rusk i de begge virker det som.)
Noe billig ritt ble nok Drammens tittet uansett ikke...

Alle råd mottad med stor glede!

Chris.