Kanskje det er på tide å selge denne ultimate rittsykkelen? jeg kan ihvertfal lufte interessen rundt sykkelen. Jeg må ikke selge men alt selges for riktig pris:)
Sykkelen ble bygd opp med kremdeler i vinter og er dessverre brukt alt for lite etter det. Grunnen til det er bla. Styrkeprøven deltakgelse og jobb.
Etter den ble bygd opp i vinter er sykkelen brukt 3 treningsturer og ett ritt (jess, skammelig lite!).
Sykkelen er stiv, lett og komfortabel. Den perfekte konkuranse hardtail!
Sykkelen ble bygd opp med kremdeler over hele linjen. Jeg hadde to kriterier når jeg bygde sykkelen; delene skulle være lette, men samtidig skulle det ikke gå utover styrken på delene. Dette mener jeg absolutt jeg har klart og sykkelen tåler det meste man kan utsette den for (innen rimelighetens grenser :P)
komplett deleliste:
Som dere sikkert ser, har sykkelen kun kremdeler: Rammen er håndsveist i USA, og har livstidsgaranti. Den er stiv som bare det, og svært lett for en aluramme og være. Gaffelen er lett, stiv og har god demperfølelse. Den ble tatt service på for ca. en måned siden. Bremsene er Avid Juicy Ultimate, rå bremsekraft, lav vekt og lite vedlikehold. I tillegg har jeg byttet til Alu og Titanbolter der det er mulig. De originale Avid Skivene har blitt skiftet til fordel for noen svært lette og pene Alligator Cirrus skiver på 76gr stk. Disse skivene bremser like godt som Avid, og har enda bedre lufting.
Videre har jeg montert en Raceface Turbine krank med American Classic Titanlager. Kranken kommer med to tannhjul, 29t TA Specialties og 44t powercraft. Ellers er hjulsettet håndbygd og består av DT revo eiker, Aemerican Classic nav og Mavic 717 felger.
XTR shadow bakgir, med alubolter og KCNC keramiske trinsehjul tar seg av giringen bak og ett modifisert Dura-Ace framgir fikser det fremme. Oppå det hele styrer man alt med noen lett og fine Nobu skiftere på 90gr (kan byttes til Sram Attack om ønskelig).
Pris: Bud over 17000,- vurderes
Alt av spørsmål, kommentarer og bud henvises til PM, ikke skriv i tråden