Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelcomputer, hvilken?

Sykkelcomputer, hvilken? #788657 13/08/2009 16:27
C
CarolineGT Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Siden jeg har kjøpt meg ny sykkel må man juggu' ha sykkelcomputer også! ICON_SMILE
Har dere noen bra å anbefale i prisklassen 300-400? MAKS 500!

Takk for svar!

ICON_LAUGH

Tenk på miljøet - bruk sykkel! ICON_WINK

Hilsen Caroline.
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: CarolineGT] #788719 13/08/2009 18:46
S
Superted Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hva føler du at du trenger av funksjoner da? vil du helst ha trådløst eller med ledning?

Her finner du en del Sigma computere som jeg generelt sett har vært veldig fornøyd med. Her finner du en del rimeligere computere med ledning, om du ikke har behov for mye mer enn fartvisning og avstand, tid og gjennomsnittshastighet.

Gratulerer med ny sykkel. Viste det seg å være et godt kjøp nå som du har fått prøvd den litt?

Arne
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: CarolineGT] #788810 13/08/2009 20:20
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Hei igjen C

Jeg har en lite brukt sykkelkomp som jeg kjøpte til min sykkel. Ble byttet ut når jeg kjøpte pulsklokke etter kun 2 måneder. Det er en Cateye Vectra Wireless (Slipper ledning fra gaffel til styre). Den har Fart, toppfart, dist, tot distanse og klokke. Savnet spes smittfart. Tror jeg gav 399 for denne. Om du bor i nærheten (Ski, Akershus), kan du få den svært bbbbillig. Ta med deg sykkelen og jeg monterer den og vi tar en tur sammen etterpå? Om den må postes er det bedre å kjøpe ny. XXL har noen billige Sigma (med flere funksjoner enn min).

MEN som de sier her omkring: Har du klave får du ku. Jeg kjøpte Pulsklokke (beregnet for sykkelbruk) etter kun 2 måneder og kunne like godt spart meg de 399 kronene. Det er ikke lenge til du vil ha det også.... Den erstatter sykkelkomp og gir deg MYE mere. Koster noe mere self.

Og når du merker all fremgangen treningen gir så får du jo lyst til å delta på ritt og da tenker du at det hadde vært kjekt å hatt en Birkentid å sammenligne med neste år. Jeg har nemmelig 1 (eller 2 om du vil ha med deg noen) fredagsbiken til overs. Fredagsbirken er samme løypa som lørdagsbirken men mye roligere og mindre folk (mye mindre supermosjonister). En flott langtur på litt over 9 mil ICON_WINK

Lykke til.

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: gunner_one] #788835 13/08/2009 20:43
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Nå ligger det faktisk en bra pulsklokke her til salgs.
Har ikke studert Polar 720 men har selv Polar 725. Mener at 720 er en litt tidligere modell. Løpesensor har jeg enda ikke fått bruk for, selv om jeg i sommer løp for første gang i voksen alder...

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=788808&gonew=1#UNREAD

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: gunner_one] #788933 13/08/2009 22:19
C
CarolineGT Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Takker for svar begge to!
Trådløs er vel det beste tror jeg! ICON_SMILE
Sigma har jeg også tittet litt på, de ser jo helt greie ut.. Jeg trenger jo ikke noe sånn veldig fancy saker.

Det holder vel egentlig med fart, avstand, +++..
Men har akkurat snakket med naboen, han hadde en lite brukt Garmin - gps greie som han ikke brukte, så han sa jeg kunne få den veldig billig.. Så lurer nesten på om jeg går for den! Funker nok for meg! ICON_SMILE
Sykkelen er helt toppers! Veeldig fornøyd.. har ikke fått syklet noen ordentlig tur enda, men når skolen begynner igjen skal jeg sykle 2 til 4 ganger i uken! Gleder meg til å få dempegafflene i orden nå også. Den delen jeg snakket om her forleden er på vei i posten til forhandleren! ICON_WINK Saster på at den er her på fredag/mandag!

Ellers, vil jeg takke for utrolige flinke folk her! Dere gir meg svar på alt jeg trenger! ICON_LAUGH

Hilsen Caroline.
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: CarolineGT] #789392 14/08/2009 12:40
posn Offline
Entusiast
Entusiast
Hva med en Sigma DTS 2006 HRM?
Den har bl.a
- trådløs
- pulsmåler
- høydemåler (aktuell, akkumulert stigning)
- temperaturmåler
i tillegg til det vanlige
Den koster kr 748 på bikeshop.
http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=1062

Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: posn] #789431 14/08/2009 13:20
S
Superted Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sigma DTS 2006 HRM er den jeg selv bruker, og er kjempefornøyd med denne. Eneste men må tenke over er kort rekkevidde for hjulsensor (40cm) Det pleier å ordne seg om man setter den så langt opp på gaffelen som mulig. Måle er lurt om tvil.

Arne
Re: Sykkelcomputer, hvilken? [Re: Superted] #789720 14/08/2009 21:08
C
CarolineGT Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Tusen takk. Den var veldig fin posn. Den skal jeg titte litt mer på! ICON_SMILE

Takker så mye for kjappe svar, og riktig god helg! ICON_LAUGH

Hilsen Caroline.