Etter å ha lest denne tråden og tråden det linkes til over er en ting helt sikkert. Så lenge Lilland sport står som importør av Magura så kommer ikke noe av den sorten til å havne på noen av mine sykler.
Red1963: Ser ut som vi er i samme båt. Jeg har vært i kontakt med dem i ny og ne siden jeg sendte min gaffel inn i starten av mai, med spørsmål om når jeg får gaffelen min tilbake. Svarene jeg har fått har alltid vært "så snart som mulig", "om ikke så lenge" osv. Under sist samtale med Magura-fyren hos Lilland hadde pipa derimot en annen tone, da fikk jeg et mindre BS-svar i form av at han ikke vet når gaffelen blir sendt til Magura-fabrikken eller hvor lang tid det vil ta.
I bunn og grunn har jeg gitt opp hele saken. Jeg priser meg bare lykkelig over at jeg kjøpte en gammal coil Pike i juni, da jeg så hvilken retning denne saken tok.
Hvilke bånd Lilland Sport og bikeshop.no har vet jeg ikke, men jeg er også meget fornøyd med nettbutikken deres, gode priser, kjapp levering og hyggelig service. Lilland Sport som Magura-importør har jeg et noe annet forhold til, men det er vel åpenlyst.
Jeg føyer meg til MortenML og holder meg unna Maguragafler så lenge importør/fabrikk er så trege.
At importøren ikke har tilbudt deg å heve kjøpet etter så lang tid er helt håpløst. Til sammenlikning fikk jeg pengene tilbake uten et knyst når ikke Sony kunne reparere min PS3 grunnet delemangel.
Har hatt flere helt ok kontakter m bikeshop/ liland sport MEN også hatt tvilsomme erfaringer ifbm reparasjon/reklamasjon på fortius rulle. Det tok månedsvis og en hel rekke purringer før "noe skjedde". Det virker som om de har fokus mye mer for salg enn oppfølging og service som de tydeligvis har et dårlig grep om.
Tror det generelt er større fokus på "salg" enn "ettermarked" i bransjen. Har nettopp kjøpt meg ny krank i en kjent butikk her i Oslo sentrum, og servicen er til å gråte av.
De har etter 2 uker ikke klart å skru sammen det jeg kjøpte (stod utstilt, men hadde ikke montert noe ferdig til min type kranklager). Hver gang jeg kommer for å hente, er det noe feil. Feil farge på kranarmer, billigbolter av helt annet merke etc. Og å si til en kunde som har betalt bortimot fire høvdinger for å fa akkurat de detaljene som betyr litt ekstra at "Nei, han som kan noe om dette og kan hjelpe deg, er opptatt på verkstedet. Aner ikke når han har tid..." er å pisse kraftig i buksa. Men skal du kjøpe helt ny sykkel, så bistår de nok gjerne... Skal kjøpe ny sykkel i vinter jeg også, men det blir nok ikke der
Liland Sport/bikeshop.no har jeg kjøpt hos en gang, og skal ikke klage på noe der. Men tror som sagt at det selges så mye sykler nå for tiden (og dermed også sykkelutstyr) at service og ettermarked dessverre kanskje er litt nedprioritert. På kort sikt genererer det vel lite penger...
Skal dog understreke at jeg har opplevd god service også - så det er vel ikke helsvart Men det er ofte de negatve opplevelsene som blir dratt frem - og husket.
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
... Men tror som sagt at det selges så mye sykler nå for tiden (og dermed også sykkelutstyr) at service og ettermarked dessverre kanskje er litt nedprioritert. På kort sikt genererer det vel lite penger...
Er så heldig å kunne handle i butikken til Bikeshop, og noe av grunnen til den påståtte dårlige servicen, er at de har veldig mye å gjøre, samtidig som de bruker god tid på kundene i butikken, noe som er positivt. Har selv hatt sykkel på service der, og det tok litt tid. De har også søkt etter flere ansatte, så virker som de skjønner problemet, og tar tak i det...
Har jo snakket med deg opptil flere ganger, og tilbydt deg en lånegaffel som du takket nei til!
Gaffelen du sendte tilbake til oss er heller ikke en gaffel som er kjøpt hos oss men vi tar oss av tilbakesendingen til magura kostnadsfritt som en ekstra service, desverre har det på grunn av den tyske posten blitt store problemer med utlevering. Dette kan jeg få en bekreftelse på både fra posten og magura.
Dette er noe som desverre har gått utover deg og to andre kunder. Når det er sagt så har vi mange kunder som er kjempefornøyde etter god behandling på deres magura produkter.
Skjønner jo at det ikke hjelper deg, men jeg kan betrygge deg med at det det ser ut som om det blir en løsning på dette nå.
Bra begge sider av saken er med i diskusjonen - en sak har alltid to (minst) sider. Og ofte er det faktorer inne i bildet som man ikke har så stor innvirkning på... Som eksempel får "Posten" ofte skylda for mye i dette forumet, men i transportkjeden mellom Norge og det "store utland" er det også mange aktører inne i bildet - selv om Posten fortoller og leverer ut. I tillegg er det masse formelle papirer som skal være i orden. Liten tue kan velte stort lass...
Som importør har man nok et visst ansvar for gode "kommunikasjonsveier" mot produsent - også på retur. Tar nok litt tid å etablere bra nok det også Men ser vel ut som om dette ordner seg - så er det vel bare å håpe at det går lettere i fremtiden når "veien er gått opp".
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Personlig synes jeg det ser ut som om Liland har opptredd svært ryddig i startfasen, hvor de har tilbydt lånegaffel som forbruker har takket nei til I ettertid ser det ut som om kommunikasjonen har vært litt uklar, og der har kanskje Liland et forbedringspotensiale. Jeg synes nesten det er ufint av de som klager sin nød her å ikke fortelle at det er snakk om at man selv har takket nei til låneprodukt. Det forandrer saken en del.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Second that. I en slik situasjon er det til en viss grad forståelig at man vinkler saken i sin favør når man sitter uten gaffel og sola lokker, men likevel bør alle kortene komme frem på bordet når man legger frem kritikk slik. Enig i det som blir sagt noen poster over om at det er fint at begge parter får komme med sine ytringer her. Uten helt å vite om de er pliktet til det eller ikke, synes jeg Lilland Sport har opptrådd serviceinnstilt ved å ta seg av saken da varen ikke er handlet hos dem. Kritikken bør ikke rettes mot Lilland Sport, men mot de andre leddene som har forårsaket forsinkelsen...trives ikke i rollen som dommer, men det er nå ihvertfall min mening.
HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"
La oss nå ikke spore helt av og glemme trådens opprinnelige tema...(da jeg ikke kan ro fort nok legger jeg fra meg årene og starter påhenger'n).
...men er ikke saken løst nå? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Raymond har jo redegjort for saken på en grei og ryddig måte. Det finnes ting i livet selv ikke Bikeshop.no rår over, sånn er det bare. Ser ikke hva de skulle gjort anderledes. Personlig har utelukkende god erfaring med Bikeshop.no. Både Raymond og Håkon er veldig greie og serviceinnstilte, det er i alle fall min erfaring.
La oss nå ikke spore helt av og glemme trådens opprinnelige tema...(da jeg ikke kan ro fort nok legger jeg fra meg årene og starter påhenger'n).
...men er ikke saken løst nå? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Raymond har jo redegjort for saken på en grei og ryddig måte. Det finnes ting i livet selv ikke Bikeshop.no rår over, sånn er det bare. Ser ikke hva de skulle gjort anderledes. Personlig har utelukkende god erfaring med Bikeshop.no. Både Raymond og Håkon er veldig greie og serviceinnstilte, det er i alle fall min erfaring.
ditto og ikke minst har de en haug med deler på lager og i butikk en ikke finner i så mange andre sjapper i kongeriket... Magura gafler har vel en så liten andel av markedet i Norge at å ha et fullt delelager til alle modellene ikke er mulig, ikke rart det må sendes til forbundsrepublikken.
Mer kritikkverdig er det at noen av de største importørene i landet med flere titalls millioner i omsetning på grandiosasykler feks ikke klarer å skaffe deler til feks et x.o bakgir, eller en pakning til en blow joe..
Jeg må være enig med siste taler her as. Jeg har kjøpt inn en del deler i år og er faktisk få av de store importørene som har noe som helst inne på lager. Eneste importøren som kunne skaffe meg gaffel feks innen noegelunde tid er Bikeshop og Fox.
Så for min del handler jeg nå det meste hos Bikeshop da de faktisk har mye inne på lager.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Bare gode erfaringer med Bikeshop jeg også. Retur av varer har fungert knirkefritt og har fått veldig gode tilbud av dem. De har også skaffet deler til meg som de ikke er forhandler av.
Jeg handler nå nesten bare på bikeshop (stort lager) og sykkelkomponenter (god service). De matcher de aller aller fleste på pris worldwide. Det geniale med bikeshop er at du ser varelageret på nettsida deres. Viktig hvis man trenger ting raskt. Jeg hater nettbutikker som holdr igjen pakker fordi de venter på deler som ikke er på lager!!