Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Intervalldrag i lavintensitetsøkter...?

Intervalldrag i lavintensitetsøkter...? #787564 12/08/2009 12:30
P
Palm Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
P
Heisann,

Mulig dette er et utrolig dumt spørsmål, men prøver meg likevel. I alle treningsprogrammer av den typen som står å lese i Terrengsykkel legges intervalldragene på rolige turer til slutten av økta. F.eks. først 2 timer i sone 1-2, deretter 1 time med høyere intensitet. Funker det å gjøre det motsatt, eller blir det bare tull? Saken er at jeg skal sykle fra togstasjonen og opp til hytta vår på fjellet, slik at jeg kommer til å først få 1-2 mil med ganske drøye bakker, og deretter rolige flate strekk inn til hytta.

P.

Re: Intervalldrag i lavintensitetsøkter...? [Re: Palm] #787574 12/08/2009 12:37
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Er vel ikke så stort problem, bare du passer på å få varmet opp litt før du drar til skikkelig. F. eks. 15-20 minutter rolig, så et drag noen minutter der du øker gradvis til høyere puls opp mot terskel for å forberede beina, så noen minutter rolig igjen. Så kan du nok kjøre den harde delen, før du til slutt kjører rolig videre på de flate strekkene fram til hytta. Skulle bli en bra økt det.

J;)

Re: Intervalldrag i lavintensitetsøkter...? [Re: Joar71] #789040 14/08/2009 07:35
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Hvilken intensitet har du da på intervalldragene?

Jeg synes det virker feil for meg med intervaller i sone 3. Må kjøre veldig rolig for ikke å komme for høyt i puls. Men dette skyldes kanskje at jeg kjører mest bakkeintervaller? Når jeg kjører intervalløkter på flata, så må jeg jo gi på for å være i sone 3.

Moderator  support