Fra Skrikdalen fortsatte jeg langs TT stien over Skrikhøa, krysset Minilla, over Minilldalsglupen, videre ned Høghødalen og Gjørdøldalen helt fram til Gjevillvasshytta.
TT anslår at turen tar 7-10 timer til fots. Effektiv sykkeltid (i godt tempo) var nøyaktig 4 timer.
Jeg tok endel bilder fra strekningen Skrikhøa-Gjevilvasshytta:
Siden skyssen min skulle sykle Sykkelenern måtte jeg også sykle videre ned til Oppdal sentrum. Planen var å avslutte turen med en tur i NC DH løypa i Hovden, men da jeg kom fram dit var både hode, bein og dekk ferdige.
Jeg tok typisk nok bilde kun av de fine partiene. Det var endel knot innimellom, men 95% kunne sykles.
Takk for beskrivelsen! Ser supert ut. Vi funderte faktisk på å ta samme turen, men valgte i stedet Innerdalen (Fra Innset til Innerdalsvatnet og over fjellet til Kvikne). Må vel bli en tur opp i Trollheimen igjen i løpet av seinsommeren/høsten.
Jaså, flere som har funnet Innerdalen, kuult! Sykla motsatt retning forrige helg, sykt tungt i starten opp fra Kvikne. Fant et nytt fint stiparti på innsida av Innsetlia. Det ble en 4 timers rundtur tilsammen.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Har selv gått Trekanten i sommer, og kunne ikke la være å tenke på hvor fantastisk sykkelterreng det var mellom Gjevilvasshytta tog Jøldalshytta. Selv gikk jeg fra Jøldalshytta til Trollheimshytta gjennom dalen... Noe mere krattskog der men ellers fullt mulig og dra med en sykkel. Stort sett flotte skogstier hele veien.
Verre er det fra Trollheimshytta tilbake til Gjevilvasshytta. Her blir det mye vandring på høyfjellet og dermed mange bratte opp og nedstigninger. Fra Trollheimshytta starter stien med en stigning på ca 700 høydemeter der sykkelen må bæres. Dette burde virke avskrekkende for de fleste....