Endelig :D:D
...er jeg tilbake på sykkel, og nå uten gips.
Etter tre månder med en konstant lilla sak på armen er jeg veldig glad for å kunne si at min gipstid er over.
Dette var på høy tid, da det isteden for sykkelstæsj begynte å havne kjoler og høye hæler i skapet mitt. Jeg begynte til og med å falle ut av endel sykkelsamtaler og tenkte tilbake på helgens feminine raid. Jeg rett og slett nesten hjernevasket!!
Det er derfor enda mer klart at det er på tide for meg å komme til bake til godstien/ og heisanleggene. Before i´m lost forever!!
Så hvordan trener jeg opp håndleddet/arm raskest mulig uten å ende opp med kroniske smerter eller senebetennelser?
Alle på legevakten har vært veldig snille med meg, og jeg fikk med meg et ark med øvelser jeg skulle gjøre for å øke bevegelighet. Disse sitter jeg å gjør i tide og utide, går også rundt med en stressball jeg klemmer på.
Folk på t-bane må tro jeg var en nutcase waiting to blow up in their faces.
Jeg tok gipsen den 4 august. Og kunne da nesten ikke bevege hånd/tommel, bevegelse var forbunnet med ganske mye smerte. Siden da har jeg gjort øvelser og strukket forsiktig til smertegrensen og synes faktisk det blir bedre time etter time. Men kan jeg "overdo" it? Det er jo som sagt ikke helt behagelig.
Om noen har tips til ting som vil hjelpe, eller noe jeg absolutt bør holde meg unna er jeg supertakknemlig for tips og råd. Har du noen erfaringer?
Planen (min) er å komme meg på Kona mi i Hafjell siste helgen denne månden. Det bør være realistisk om jeg er flink...?
Utsetter også vekttrening (overkropp), en liten uke før jeg starter lett.