Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

SS dropouts og sykkelhenger

SS dropouts og sykkelhenger #781468 04/08/2009 09:36
stigeso Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg grubler på kjøp av ny ramme til by/vintersykkelen min. Siden jeg har et fin-fint Alfine-nav, tenkte jeg at jeg skulle anskaffe meg en singelspeedramme så jeg slipper å kjøre med kjedestrammer. Jeg trenger imidlertid en løsning som lar seg kombinere med sykkelhenger, siden jeg har pådratt meg en liten arving i løpet av det siste året. Er det noen som vet om ulike dropout-løsninger kan skape problemer ved bruk av henger? Jeg ser liksom for meg at horisontale dropouts ikke er ideelt i kombinasjon med henger. Samme problemet er jo tenkelige med sliding dropouts også. Er EBB løsningen? Eller er dette rett og slett ikke noe problem?

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: SS dropouts og sykkelhenger [Re: stigeso] #781884 04/08/2009 19:40
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Ville styrt unna horisontale. Tror det blir for mye krefter på qr. Oledward selger en fin Salsa El Mariachi med EBB på forumet.

Big wheels keep on turning
Re: SS dropouts og sykkelhenger [Re: Kjartandaddy] #782114 05/08/2009 07:12
stigeso Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Kjartandaddy
Ville styrt unna horisontale. Tror det blir for mye krefter på qr.

Det er det jeg også innbiller meg - selv om Alfine-navet har bolter og ikke qr. Jeg vet sant å si ikke hvor store krefter det er på hengerfestet ved normal kjøring, men akkurat her foretrekker jeg å være litt på den sikre siden.

Skulle gjerne hatt El Mariachien, men må nok gå for litt mindre hjul. Delene til nybygget må tas fra gamlesykkelen, som ble til lenge før 29" ble påtenkt ;-)

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity

Moderator  support