Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jeg trenger råd og tips:)

Jeg trenger råd og tips:) #781103 03/08/2009 19:56
S
Smith Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Jeg skal kjøpe sykkel for trening.
Sist gang jeg var interessert i sykler så var DBS det eneste klare valget og den måtte ha mer enn 3 gir. Nå er det ikke så enkelt lenger skjønner jeg:)

Jeg har snevret det ned til at det står mellom 3 sykler, men jeg har jo ikke peiling på om de delene som sitter på er bra eller ikke. Jeg håper noen kan hjelpe meg med kunnskapen sin:)
Jeg er ute etter er en sykkel som tåler litt røft terreng. Det blir nok mest sykling i skogen på stier og grusveger. De det står mellom er disse:

Nakamura Summit lite
http://www.intersport.no/Misc/Product/?query=true&productid=411204(BC_4)

Fuji Bullit pro disc
http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7_8_416&products_id=3885

Specialized Rockhopper
http://www.oslosportslager.no/produkt/rockhopper-disc-terrengsykkel-08-9616.aspx

Jeg håper noen kan hjelpe:)

Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: Smith] #781123 03/08/2009 20:19
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Hei og velkommen til forumet ICON_SMILE

Uten at jeg kjenner noen av modellene, så bruker hvertfall både Fuji og Nakamura/Diamant å gi mye sykkel for pengene. Alternativt så kommer det et ras av pent brukte sykler om ca en måned, altså etter Birken ICON_SMILE

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: tommygutt] #781269 03/08/2009 23:17
Jokkakim Offline
Fersking
Fersking
Velkommen!

Jeg kjøpte ny sykkel til nettop trening og for å ha det moro for ca et år siden. Da kjøpte jeg Trek 6500, det er en bra sykkel med greie komponenter og bra ramme. Jeg vil anbefale deg at du tar en titt på denne sykkelen.

Link: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain_hardtail/6_series/6000/

Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: Jokkakim] #781297 04/08/2009 06:06
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Har ikke noen problemer med å anbefale Nakamuraen. Den er lettere enn de to andre og egner seg godt som grusræser. Jeg har den selv og er foreløpig godt fornøyd.

Som andre har påpekt, Fuji gir mye for pengene, men det synes jeg sannelig gjelder for den Rockhopperen. Er en gjenværende 08-modell. 21" ramme passer for deg? Ser ikke ut som de har det store utvalget av størrelser igjen.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: Smith] #781422 04/08/2009 08:46
Fred Jungelgel Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har hatt Nakamuraen, som ble stjålet, og sykler nå Rockhopper.
Jeg vil si at Rockhopperen er litt mer stivennlig, og Nakamura heller mer i retning grus. -Min opplevelse, i hvert fall.
Styrebredde og balleklaring er det jeg kan sette fingeren på.
Rockhopperen føles litt mer oppreist også.
Ved valg av Spec. betaler du litt mer for ramma, og får litt dårligere utstyr, og litt tyngre sykkel, som dermed kan være verdt oppgraderinger senere (som jeg har gjort med hell).
Rockhopper er morsomst på Terrengsykkelrittet, og Nakamura morsomst på Birken, men begge sykler kan brukes til "alt". Jeg foretrekker Rockhopper og sti. Fuji vet jeg ingen ting om.
Lykke til!

Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: Smith] #782047 04/08/2009 22:21
S
Smith Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Dette er helt supert:) Jeg er fortsatt litt i villrede, men jeg tror det heller mot Rockhopperen.
jeg har snakket med en sportsforretning her i nærheten som er forhandler for Specialized, og de hadde den størrelsen jeg skulle ha. Planen er å dra ut i morgen å kjøpe den. Jeg skal sove på det.
Takk for hjelpen alle sammen. Det er godt å vite at jeg ikke kjøper noen katt i sekken.

Re: Jeg trenger råd og tips:) [Re: Smith] #782605 05/08/2009 19:03
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Ble det Specialized på deg?

Bj

Moderator  support