Er det noen som husker påmeldingshysteriet i fjor høst. 16.000 plasser borte på 90 sekunder. Og mange desperate innlegg/annonser av typen "MÅ ha Birken-plass...."
NÅ, rett før omregistreringsfristen, er det ledige plasser i bøtter og spann. Prisen er nå nede i under 400 kroner. Som forventet! Ingen grunn til å betale overpris. Bare å ha is i magan. En trøst foran årets påmeldingsjippo for Birken 2010.
Ps: Retter overskriften tilbake til originalen... så blir det lettere å følge med.
Ja slik er det jo hvert eneste år men folk flest har tydeligvis for lite is i magen...
Noen som har peiling på hva slags bensin man bør fylle på tanken når man kjører oppover? Jeg pleier å bruke Shell, men de har jo både vanlig og "V-power". Ellers er vel Hydro Texaco bra når det er nordavind....?
Noen som har peiling på hva slags bensin man bør fylle på tanken når man kjører oppover? Jeg pleier å bruke Shell, men de har jo både vanlig og "V-power". Ellers er vel Hydro Texaco bra når det er nordavind....?
Hvorfor ha Hydrokort i Son, når du kan ha Shell-kort i Moss?
Pleier du også å nynne på en eller annen melodi mens du sykler??? Hva med denne?
Hjulekveldsvisa Fritt ettern Alf
Nå har vi vaske sykkern og vi har skifta dekk, Og vi har sett opp felger, og vi har pakka sekk. Nå sett vi øss og hvile og puste på ei stund, Imens je spinner felgen, og ser at den er rund.
Dra krakken bortått kartet, så sett vi øss og ser, Og prøver finne leia der Birkenløypa er, Den gildeste ta alle, hu er så brei og stor -du ser a bakom setra der Kvarstaddammen gror.
Det er så gromt det rittet, men sørvern så som så, at internettet hikka når alle logga på. Og mange ville sykle, var redd for sti og ku, Så Tone la ut asfalt, og over bekk ei bru.
På Rena sto ein debutant så fresk og rein og god, Han sjekka gir og bremser, mens pulja sto og lo, For sykkelkara der omkring dom sykla tel og frå Og bar med seg små sekker som dommern sku få sjå.
Og tel og med eliten dom sykla heilt til slutt, Alle visste vegen og om ingen hadde brutt, Så rulla hele horden inn til Håkons hall, Om dom ikke kjørte ut på grunn av bannanskall.
Ja, slik har Birken rulla fra Rena gang på gang, Og den er størst i térreng i alle verdens land. Og såmmå å som hende er Birken like stor, Du ser a bakom setra der Kvarstaddammen gror.
[front biker 25.8.2009]
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
... og for de som ikke vet hva "ballettbakken" er for noe, er det bare å titte på det klippet her. (kom bare ikke og si at Birken ikke er teknisk krevende)
De som ikke har fått med seg at de må trene på dette, har en utfordring på lørdag... De kommer ikke i mål, rett og slett.
Fantastisk, Øyvind!! Den burde du sende til Tone, hvis du ikke allerede har gjort det. Lykke til på lørdag
hei, sendte en link til Tone Lien, og hun ringte meg! Satt med NRK-folka, og de lurer på om de vil få en profesjonell til å framføre sangen... Hadde jo vært morsomt da. Men spørs hva Prøysen-arvingene sier kanskje...
Uansett: full fokus på forberedelsene. Jeg er i rute. Lykke til for deg også.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Fantastisk, Øyvind!! Den burde du sende til Tone, hvis du ikke allerede har gjort det. Lykke til på lørdag
hei, sendte en link til Tone Lien, og hun ringte meg! Satt med NRK-folka, og de lurer på om de vil få en profesjonell til å framføre sangen... Hadde jo vært morsomt da. Men spørs hva Prøysen-arvingene sier kanskje...
Syng selv, spill inn på CD og selg den som den "Offisielle Birken"-sangen. Alle 17 000 deltakere vil sikkert kjøpe et eksemplar. En CD til 50,- kroner er jo billig, og vips du sitter med 850 000,- (minus innspillingskostnadene) du kan bruke på sykkelstæsj...
Syng selv, spill inn på CD og selg den som den "Offisielle Birken"-sangen. Alle 17 000 deltakere vil sikkert kjøpe et eksemplar. En CD til 50,- kroner er jo billig, og vips du sitter med 850 000,- (minus innspillingskostnadene) du kan bruke på sykkelstæsj...
Lars Lillo-Stenberg slet i mange år med å få lov til å gi ut en cd hvor han synger sangene til Alf, så jeg tror nok arvingene ville kreve mer enn 50 kroner per cd bare for at låta skal få brukes til Birken 2014...
FrontBiker: Spørs om dette egentlig var så veldig lurt... Nå kommer du til å bli stoppa av NRK underveis og bedt om å fremføre sangen på den store direktesendinga de skal ha på lørdag. Det kommer til å koste deg 5-10 minutter med fremføring, intervju og det hele, og vips så ryker merket...
FrontBiker: Spørs om dette egentlig var så veldig lurt... Nå kommer du til å bli stoppa av NRK underveis og bedt om å fremføre sangen på den store direktesendinga de skal ha på lørdag. Det kommer til å koste deg 5-10 minutter med fremføring, intervju og det hele, og vips så ryker merket...
Morro at Tone Lien tok tråden!
Vi får nå se om akkurat det blir noe av. Men jeg hadde 15 min margin til merket i fjor, og er bedre rusta i år, så akkurat merket er jeg ikke veldig redd for. Men å stå foran kamera anpusten og med møkk i trynet.... kanskje ikke den store Idol-debuten!!?
jeg ringte Rena-kontoret (anbefales ikke pga. lang venting...), men Åstvang flerbrukshus ligger 5-10 minutter sørover langs riksveien fra Rena, i Åsta Vest som man kjører forbi når man kommer fra Elverum. Ikke så langt unna - og det blir satt opp busser derfra om morgenen, men såpass stress at jeg ikke ville bestille overnatting der...
Det er jo helt knall spør du meg, omtrentelig 7-8km fra Rena? Er vel superduper oppvarming om man tok seg bryderiet med å hente startnummer kvelden før. Og funker sikkert bra som en liten benstrekker kvelden før også etter å ha plukket opp startnummer.
Det er iallefall planen min.
Noen som har en mer eksakt adresse som jeg kan plotte inn i gps'en? Nå er vel ikke åsta så svært, men kjipt å bruke dyrbar tid på å leite.