|
Brenn i helvete!
|
Brenn i helvete!
31/07/2009 19:43
|
snorre
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå er det virkelig nok! Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Etter å ha utbedret de siste problem området i Roller Coaster i går kveld for 4 gang, ved å grave ut og bytte ut massen så det virkelig bra ut. Vannet prellet av og det så lyst ut for å få åpnet hele den ferdige seksjonen på 1200 meter i morgen lørdag. Helt til at jeg oppdaget for 20 minutter siden at en eller annen idiot hadde løftet sperreteipen, trillet forbi et stort gult "stengt" skilt med svart skrift og syklet over den utbedrete delen og lagt igjen et pent hjulspor med tydelig dekkmønster som samlet enormt bra med vann under høljregnet i dag. Resultatet er at fallsiden for vannet har blitt drit soggy. Takk skal du faen meg ha! (Dette er ikke enestående, lenger nede er det også flere som har syklet men der har utbedringene heldigvis tørket opp). Nå er det enkelt, skjer det igjen eller vi finner vedkommende som gjorde det i dag inndrar vi heiskortet og personen blir utestengt resten av sesongen. Uannsett. Hvis noen har sett dette eller noen som gjør det igjen og gir meg beskjed spanderer jeg gratis sesongkort for sykel de neste to sesongene. Hvis jeg er så heldig å se noen selv, skal vi se hvor flat jeg kan få en sykkel med gravemaskin, dette har blitt personlig.
Lidenskaplig... Men ikke fanatisk
NOTS medlem
Hafjell
|
|
|
Re: Brenn i helvete!
[Re: snorre]
31/07/2009 20:19
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg har vært hjemme i hele kveld. Jeg har faktisk ikke vært i hafjell siden XCNM i 2006. Og nå er jeg jævlig glad jeg ikke har kjørt i sperra områder der oppe......
LarsB
|
|
|
31/07/2009 20:19
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Dritkjipt Snorre! Signaturen din reflekteres i innlegget, håper du slipper å oppleve dette igjen.
|
|
|
[Re: JonahHex]
31/07/2009 21:12
|
J_A_H
Ringrev
|
Ringrev
gleder meg til bildene. kommer.. dette må jo noen dokumentere.. regner med det blir en smuuud stinky deluxe med supersmuuude deler, som er kjøpt for konfpenger, av et eller annet slag som som blir mellom skuffa, og bakken..
Men det er trist. Jeg tror egentlig ikke noen folk helt skjønner hva Snorre har bidratt med i Hafjell. Men for å gjøre en lang historie kort, så hadde det vel ikke vært noe aktivitet om sommeren i hafjell, uten hans innsats. *respect*
Stå på!
Redigert av J_A_H; 31/07/2009 21:16.
Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
|
|
|
[Re: JonahHex]
31/07/2009 21:13
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Vil bare si at det går an å gjøre slikt.
|
|
|
01/08/2009 07:52
|
Hard rocker
Entusiast
|
Entusiast
Har ved 2 tilfeller stått og sett på rollercoaster`n der den krysser veien sammen med parkløypa og begge gangene jeg stod der så kommer det 3 ( første gangen ) og 2 ( andre gangen ) fjortiser og skulle inn på roller`n ( gikk forbi sperring ). Jeg spurte figurene om de var klar over hva Snorre ville si og gjøre om han fikk kloa i dem ?? svar: Det går så fint. Jeg stod ved express heisen sist Snorre fant spor i roller`n og hørte/så reaksjonene og vidreførte til dem hva det gikk ut på, sakte men sikkert så gikk det opp for dem at det kanskje var like lurt å IKKE prøve nedre del av roller`n. " DET GÅR SÅ FINT " er tydeligvis det som man tenker når man sniktester andre`s innsats og slit, er ikke respekt å få. Hvorfor kan ikke folk vente til det er lov ??
|
|
|
[Re: Hard rocker]
01/08/2009 11:43
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Det jeg ikke skjønner er at folk ikke forstår at det er stengt fordi løypene går i stykker...
Hva tror de, at Snorre har sperrebåndfetish og henger opp båndene for moros skyld? Sett opp store skilt med trusler om inndragelse av kort og utestengelse NESTE sesong.
Gratis sesongkort virker som en god belønning. Jeg skal legge meg i bakhold med telelinse og walkie-talkie...
|
|
|
[Re: jens fredrik]
01/08/2009 12:05
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Dette er utrolig kjedelig. Kids er dog kids, og vil utfordre "systemet" så langt det går. Et forslag er å trykke opp plakater som henger sammen med sperrebånd om hvorfor og hva som gjøres samt reaksjonsprosess mot overtredelse. Inndragelse samt en sesongs karantene er rimelig, faktisk. Mindre åpne løyper gir mindre inntektsgrunnlag, satt litt på spissen. Folk som da vil bidra til mindre inntekt, er da dårlige kunder, og man vil ikke gjøre handel med slike.
|
|
|
[Re: baronKanon]
01/08/2009 12:44
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min erfaring generelt sett er denne: Det er alltid noen idioter som ødelegger. Noen nyter det rett og slett ikke å snakke til. Men straffe reaksjoner er bra uansett. Det vil få de med litt omløp i hodet til å tenke seg om. baronKanon:Gratulerer med dagen 
|
|
|
[Re: SimonS]
01/08/2009 20:41
|
snorre
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I dag var det igjen noen nisser som bare måtte... Gir opp. Tro meg, det er ikke noe jeg heller vil enn å ha åpne løyper. Det blir ikke stengt en løype uten en god grunn. At noen få ikke kan respektere skilting er utrolig trist. I går strakk jeg en litt drittunge som syntes det var en god ide å grave om T-linja... I dag tok jeg igjen og stoppet en 15 åring på moped som bare skulle "crosse" litt, på vei inn i sykkel løypene.(Jeg satt på en 600cc offroader når han passerte). Begge deler helt greit - uvitende begge to. At brukere av annlegget ikke skjønner tegninga eller driter i det, gjør det til en veldig utakknemlig jobb. Til kverulantene - ta en tur til andre annlegg i utlandet, så opplever dere at de stenger mye løyper for vedlikehold på dagtid. En del steder også hvis det begynner å regne.
Til alle dere andre som hjelper til på alle mulige måter, tusen takk!
Nå har jeg vært nok bitter. Drar til Whistler om 9 timer og skal ha en hel uke med fryd og gammen. Lover at alle tre kommer tilbake nyladet og med masse motivasjon til å lage mer morro.
Snorre
NOTS medlem
Hafjell
|
|
|
01/08/2009 21:06
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Makan til snørrvalper! Driver selv ikke med slik nedoverkjøring, men det er jo en kjempefin måte å få ungdom vekk fra WoW og innesitting. Det er bra noen legger såmye sjel og arbeid i dette som f. eks. Snorre. Hadde flydd i flint selv hvis noen ødelegger arbeidet mitt - og noe jeg skulle dele med mange andre! God tur til Whistler og ta med deg noen gode ideer hjem.  Har du forresten postet lignende på utfor.com? Snikkarboa: tusen takk 
|
|
|
[Re: baronKanon]
01/08/2009 21:13
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Svarer for snorre jeg: Jepp,det har han. Innleggene her inne er helt like de fra utfor.com.
Redigert av snikkarboa; 01/08/2009 21:14.
|
|
|
[Re: SimonS]
01/08/2009 22:04
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
nå vet jeg ikke hva som er gjort, men personlig ville jeg snakket med alle før de gikk på heisen på begynnelsen av dagen. Jeg vet det selv at på brett bryr jeg meg sjelden om merking - på sykling har jeg aldri vært et sted med merking enda  (eller var det noen merking på voss?). Poenget er at om man forteller folk face to face "ikke gjør det" og forteller fort hvorfor en ikke skal gjøre det (konsekvensene av mangel på følging av pålegg både mtp eget kort/som bruker og på løypen) tror jeg en i større grad kan unngå slikt. Jeg tror ikke de som har prøvd løypen tenker videre over konsekvensene enn "fett å prøve ny løype". Hadde de vist de relativt store konsekvense det gav hadde de forhåpentligvis ikke gjort det. Ikke ment som kritikk om dette ikke har vært gjort, men som et innspill på mulig fremgangsmåte i fremtiden. Det er synd at folk skaper dårlig stemning og delvis ødelegger arbeidet til det som må være et av et fåtalls unikum hva viktighet for nedoverrettet sykling anngår. Skjerpings til de som må skjerpe seg god tur din heldiggris 
|
|
|
[Re: heinrich]
03/08/2009 13:54
|
snorre
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Her er det tidenes hetebølge og vi er lykklige over rom med ac. Kan vel si at det kommer aldri til å bli aktuelt å stå i heisen å informere alle som kommer for å sykle. Det funket for 4 år siden men det har blitt for mye folk til det. Har informert heisførene og de prater med en del. At folk ikke repekterer skilting tror jeg kommer mye av lite respekt og at en del fremstår som nesten evneveike. Den kan dras lenger men det har jeg ikke tenkt å gjøre her. Jeg tror på at ting bør få konsekvenser. Kjører du et sted du vet du ikke bør og en kvist subber hjelmen driter du i det. Får du en 2x4" i hode er det tvilsomt at du kjører akkurat der igjen. Som sagt, det har blitt personlig, gidder ikke at folk ødelegger det vi bygger lenger. Kan love at dette blir en spennende høst.
Nå skal jeg en tur til kiropraktor, spise en lang frokost og ut å sykle i Whistler. Er egentlig helt ok.
NOTS medlem
Hafjell
|
|
|
03/08/2009 14:34
|
wasrud
Veteran
|
Veteran
ta å få Risheim til å knekke opp ryggen din skikkelig, og ha en god ferie! trur jeg skal "hjemmat" en tur snart, så skal jeg ta med en BFH og besøke anlegget ditt jeg...hehe
|
|
|
[Re: ]
04/08/2009 16:54
|
snorre
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Vet ikke helt om BONE mener jeg er Bush eller Mr.T her... Er bare lei av at folker herper det vi bygger. Skjønner at det kan oppfattes som surving. Hadde det bare vært en jobb hadde det vært mye enklere.
PS. Whistler er morro!
Snorre
NOTS medlem
Hafjell
|
|
|
|
|