Jeg skal bytte kranklager (eller kanskje hele kranken), og tenkte å ta den av for å sjekke før jeg gjør mine valg. Men er det bare å ta i... ? Eller må man gjøre noe annet enn å skru opp de store umbrako-skrunen i senter på begge sider? Synes de sitter bom fast... hehe.
Det er en FSA ISIS-krank som kom med sykkelen:
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Demontering av krank - er det bare å ta i...??
[Re: Diablito]
#77933531/07/200917:00
Ja, det er vel som pedalene...småskummelt hvis man ikke vet Men her må det vel spesialverktøy til...så løp og kjøp i morgen. Måtte sjekke hvordan det så ut på innsiden, ellers ender man jo som oftest opp med noe som ikke passer... hehe.
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
[Re: Diablito]
#77942331/07/200919:42
Motsatt av pedalene. Dvs at begge har en side som er links gjenget, men pedaler har links på venstre side, og lager har på høyre. Hvis ikke jeg og Johnnie Waker har tulla det til, da ... *hikk*
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#77943631/07/200920:14
ja kan vel fortelle at ingen hadde fortalt meg om lingsgjengene på kranken før jeg satte i gang.. vel jeg hadde ikke spurt heller.. Med verktøy og friskt mot gikk jeg i gang, og joda, den satt jo som ville f.. den ene siden.. Gode råd var dyre, så jeg hentet både hjulkryss og "hjelpemann" fra bilen, og dro til.. Syns dette var litt rart, for skruen gikk jo ca 2mm før den satt fast.. Vel kort fortalt så når jeg i all desperasjon prøvde motsatt vei av normalen (ble jo litt i tvil om jeg husket feil, og sykkelen sto jo på hode) så løsnet hele greia lett som en plett.. Krankverktøyet for isis, eller hva det hette, fra biltema fungerte flott i allefall. Ingen brakgasjer hverken på krank, krankhus, verktøy eller mann.. Lykkelig avsluttning, hehe..