Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Service utført Sykkelboden Kolbotn anbefales ikke

Service utført Sykkelboden Kolbotn anbefales ikke #777570 29/07/2009 07:04
O
olofm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Hei

Vil bare dele mine erfaringer, og få ut litt frustrasjon.

Leverte sykkelen min til service før jeg skulle flytte og ta ferie slik at jeg skulle ha en sykkel i godt skikk etter ferien var ferdig.

Det som skulle gjøres var full gjennomgang, girjustering og så var det en ulyd fra pedalene.

Hentet den med beskjed om at drivverket ikke trengtes å byttes, kjedet var byttet da dette var litt slitt, pedalene skiftet ut da det var disse som lagde ulyden, og girene var justert. Ellers var sykkelen gjennomgått.

På første turen etter ferien var resultatet slikt

Giren fungerte ikke noe særlig, kjedet hoppet litt frem og tilbake som det selv ville.

Etter tre turer (hadde ikke mulighet å kjøre bil denne perioden)

Da kom det en ny ulyd når jeg tråkket som ikke hørtes bra ut i det hele tatt. Det kan nevnes at jeg er ikke sykkelmekaniker, men holder meg til vask, mens jeg overlater andre ting til sakkyndige mennesker.

Sendte grunnet dette mail til Sykkelboden. Den har jeg ikke fått noe svar på. Så da ringte jeg istedet, og fikk beskjed om at det var bare å komme med sykkelen så skulle de se på den igjen.

Resultatet var at kjedet måtte byttes ut nok en gang, Nå var drivverket så slitt at de også ble byttet ut (hvor mye av dette som skyldtes den dårlige girjusteringen er jeg usikker på, men tror det er en god del), og ulyden kom fordi at det nesten var et kjedebrudd.

Nå har jeg fått tilbake sykkelen igjen og prøvd den i to dager. Ulyden er borte fra pedalene, men det kommer fortsatt mye ulyder fra kjedet når jeg tråkker fordi at girene ikke er justert godt nok. Skal prøve å se på dette selv, eller levere sykkelen til noen annen, rimelig lei av Sykkelboden på Kolbotn nå. Det meste av disse probleme kunne vært unngått bare ved å prøve sykkelen litt mer før utlevering.

Har tidligere alltid brukt Sørensen Sykler i Oslo, og vært veldig fornøyd, men dessverre hadde de ikke mulighet å ta sykkelen når jeg skulle ha gjort servicen denne gang. Men nå blir det nok tilbake dit, hvis jeg ikke får det til selv.

Redigert av olofm; 29/07/2009 07:08.
Re: Service utført Sykkelboden Kolbotn anbefales ikke [Re: olofm] #778236 29/07/2009 22:24
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Synes uansett det er haaploest aa levere sykkelen for aa faa justert gir, det er noe du boer klare selv.

Haaper ogsaa du ikke betalte for nytt kjede to ganger, dessuten ligger kjedet ofte daarlig i drivverket om kassetten er slitt og du bytter til et nytt kjede, eller omvendt.

Moderator  support, Valentino