Vi er en liten gjeng som driver å tester oss opp Driftsvegen rundt Geitfjellet. Vi sykler fra bommen i Vestoppfarten til bommen ved Tikneppen i Tømmerdalen. Hadde vært morro å høre om det andre som bruker dette som testløype og evt. hvor lang tid folk bruker? Våre tider er grovt sett: Mai: 22.00 Juni: 19.30 Juli: 17:43
Har testet en gang Ila- Gråkallen via driftsvei, kobberdam (høyre) + kjerrevei etter fjellseter. 40 minutter på hele turen, 20 minutter fra svingen i vestoppfarten til tikneppen-bommen/parkeringsplassen. Det er en tung testløype, men så er man høyt oppe på slutten og kan kose seg på stier nedover igjen:-)
Har testet en gang Ila- Gråkallen via driftsvei, kobberdam (høyre) + kjerrevei etter fjellseter. 40 minutter på hele turen, 20 minutter fra svingen i vestoppfarten til tikneppen-bommen/parkeringsplassen. Det er en tung testløype, men så er man høyt oppe på slutten og kan kose seg på stier nedover igjen:-)
Høres ut som traseen til "Blodslitet" som går i september. Den er fin...
Jeg tror Blodslitet tar en avstikker til høyre et sted på driftsveien, via en liten dal (sti) og opp til tømmerdalstorget, men dropper turen helt opp til Gråkallen (innerst på parkeringa), dvs slutter på skistua? Det står at den er 10 km, noe forøvrig løypa fra ila-gråkallen er også, så de er sikekrt ganske sammenliknbare. Men ikke sikker. Uansett fin å ta som hardtrening (ca 90% av maksinnsats) og så ta resten som sti-kos etterpå med god samvittighet:-)
Ser ut som om jeg har rett. Løypa tar til høyre rett etter det skifter fra vinter til sommer. Der går det nedover på en sti, litt bortover, så inn på grusvei som går mot kobberdammen. Kommer inn på "korteste vei" igjen ved den skarpe knekken før kobberdammen. Og slutter på skistua. Kom du forbi det steinete stedet like ved kapellet uten å gå av sykkelen?
Kom du forbi det steinete stedet like ved kapellet uten å gå av sykkelen?
Moi?
Mener å huske å ha syklet hele strekningen uten å gå av, ja (men så var jeg i tillegg et gir-chicken ifjor og således på ingen måte så kul som singlespeed-dudene).
Har aldri prøvd Blodslitet men har planer om å teste i høst.
Driftsvegen må jo være en like relevant formtestbakke for terrengsykelister som ferista-skistua på asfalt. Mulig at Driftsvegen har litt for ujevn stigningsprofil for testing og at det da er bedre med en jevn asfaltbakke som fjellsetervegen, noen som har synspunkter ?
selve driftsveien bom til bom.. eller ila til bom mener jeg er en bra formtestbakke, men ikke blodslit-traseen da den får for mange variable faktorer i form av turfolk og smale stier. spesielt rundt koppandammen.
Sykla faktisk Blodslit ruta i dag, brukte 47 minutt fra Ilaparken til Skistua. Lengde 10 km stemte veldig godt med Edgen. Full fart var det jo ikke, men tungpusta blir man okkesom, ikke mye hvile å få på den turen.
Den stien som man tar av fra Driftsveien går ned til Nydammen, først en morsom nedfart på sti, dertter en bratt kneik opp, deretter grusveien til stien rundt Kobberdamen begynner.
Sjekka en tidligere tur fra mai, Bom til Bom brukte jeg 24 minutter ser det ut som.. 5,2 km , 300 høydemeter stigning totalt.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Tok turen opp i dag. Ble 19.30 bom til bom med sure ben etter ei bra treningsuke. Slipper litt opp på treninga denne uka til Sykkeleneren så blir det vel bra. Med overskudd og "lette ben" skulle jeg vel presset tida ned til 18-18.30. Men under det høres tøft ut. Til dere som sykler under 18 min: Hva ligger dere på tid i Birken ? Sykkeleneren eller Markathrilleren ?
Jeg sykla bom-bom på 22 minutter forrige mandag. 3.19 på Birken -08. Enten er formen rævva i år, eller så har det en del å si at man blir vant med løypa... jeg håper på det siste
Kjørte selv på 3.39 i useedet gruppe. Dro alene i 7 mil før jeg fikk "heng". God tro på 3.20 i seedet gruppe. Og tida mi i fjor opp fra krysset i Ila-til øverste bommen lå på samme tida som nå. Turen opp sier jo kanskje noe om formen (O2 eller lactat terskel) men er noe annet enn å holde koken i over 9 mil.