Big Betty funker KUN når det er 100 % tørt. Ellers kan dekkene drite å dra, selv om du får dem på 850gram.
Hvorfor er det ingen som nevner Smapthing? Desidert min favoritt! Eneste minuset er at det slipper litt mer på småsteinrøyser, men har andre veien svært godt grep og ruller meget bra. Lett er det forsåvidt også.
High Roller bak og Minion Front foran er meget bra. Nå tester jeg Minion front både foran og bak, og foreløpig kan jeg si at bakdekket ikke sitter så godt i svinger. Noen andre som har testet minion front bak? High Roller slites ufattelig fort, og Minion pakker seg noe så sykt når det blir vått.
Minion rear har jeg ikke prøvd, men har hørt nok til å ikke kjøpe det.
Når det gjelder bredde har jeg selv kjørt med 3.0, 2.8 og 2.7 - alle tre helt useless i singletracks. Ruller jo knapt nok. 2.5 eller 2.4 syns jeg er bra!
Vil du ikke punktere, så kjøper du ikke Schwalbe... sideveggene er så tynne, forsåvidt hele dekket (ergo vekten også), som gjør de veldig lett å punktere med. Jeg kjørte med 2,4bar og endte opp med å bruke 7 slanger på 10 dager. Satt på Maxxis dekk, og punkterte ikke noe mer med samme lufttrykk de resterende dagene.