Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel på fly, noen som har prøvd Austrian?

Sykkel på fly, noen som har prøvd Austrian? #775427 25/07/2009 10:04
D
Daggan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Hei,
Lurte på om det er noen som har erfaring med Austrian evt. Tyrolian og sykkel i bagasjen? Jeg flyr fra Gardermoen til Wien og tilbake. Snakket med Austrian som sier at man må reservere plass på flyet for sykkel, tilleggs kostnad 70 euro per vei... Nå hadde jeg egentlig tenkt å demontere sykkelen maks og pakke den in i sykkelkartongen som sykkelen kom med som ny. Kundeservice kunne ikke svare på om jeg likevel måtte "reservere" plass på flyet. Jeg vil egentlig pakke in all bagasjen min sammen med kartongen (litt ekstra puter rundt sykkelen), tror ikke det blir mer enn 20 kg + litt håndbagasje. Men frykter selvfølgelig å bli "nektet" in på flyet.

Noen som vet om en Gary Fisher Paragon 29"'er 19"/stor ramme passer in i sykkelkofferten på fastbikes? Hvis man kan unngå ekstra avgiften så er jo en slik koffert "inntjent" på to turer.

Man kan selvfølgelig diskutere om 140 euro ekstra er så dyrt, men når jeg allikevel kommer til å lande på 20kg og ikke innpakket sykkel ikke kommer på tale å sende gjennom systemet føler at man får lite igjen for det... Eller er de "ekstra forsiktige" med sykkelen? Kan man stole på det??..

hilsen
DM

Re: Sykkel på fly, noen som har prøvd Austrian? [Re: Daggan] #775501 25/07/2009 12:51
MonsieurJunk Offline
Medlem
Medlem
Du burde nok demontere den og pakke den så liten som mulig.
For noen år siden jobbet jeg på Gardermoen og husker at flyene Tyrolian brukte var av den litt mindre typen. De små jetflyene med bagasjerom bak kabinen, ikke under.
Kan jo hende de sender litt større fly nå, men hvis du oppgir størrelsen på kofferten/esken burde de jo klare å gi deg et svar på om det går.

Lykke til og god tur.

Vedlegg tyrol.jpg
Redigert av MonsieurJunk; 25/07/2009 12:55. Rediger grunn: Bilde

Moderator  support