Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hva kan jeg gjøre for å få tilbake gaffelen min?

Re: Hva kan jeg gjøre for å få tilbake gaffelen min? [Re: Vanilla Ninja] #789325 14/08/2009 11:32
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Flott at importøren også kommer til orde her, en sak bør alltid ha innspill fra flere sider.

Da jeg startet denne tråden var situasjonen en noe annen enn den er nå. Som tittelen sier spør jeg om hva jeg kunne gjøre for å få tilbake gaffelen min som på den tiden var "forsvunnet". Jeg fikk ikke kontakt med importøren og det siste jeg hadde hørt var at den satt fast i tollen i Tyskland.

Den 4. aug. får jeg som jeg skriver vite at gaffelen er kommet tilbake til Norge, men at ingenting er gjort. Ekstremt frustrerende, men da vet jeg i alle fall hva status er. Som jeg da også skriver er det ikke lenger noe poeng med å benytte meg av diverse forbrukerorgan for å få tilbake gaffelen.

Sitat: Christian

Hvis du er redd for at det skal bli forpliktende, høres det ut som om du vet du har en dårlig sak.

Jeg vet ikke helt om du ønsker å provosere eller hva, men denne saken kan ikke sies å være dårlig. Vanskelig, men ikke dårlig. Om jeg skulle kontaktet Forbrukerrådet eller noe lignende måtte jeg også hatt et slags krav/ønske. Da jeg opprettet tråden var ønsket mitt å få tilbake dempegaffelen som hadde vært borte i lang tid, og jeg fikk heller ikke tak i de jeg hadde sendt gaffelen til. Etter en stund fikk jeg vite hva som var status og hvor demperen var. Da var det ikke lenger noe poeng i å kreve den tilbake. Å kreve erstatning eller lignende kunne jeg heller ikke gjøre da gaffelen ikke er kjøpt her i Norge. Dette gjør saken vanskelig, ikke dårlig.

Sitat: Vanilla Ninja

Om Raymond og Lilland sport er pliktige til å ta imot reklamasjonssaker i Norge er vel en annen sak og avhenger muligens av om de har agenturet på Magura sine gafler eller andre driver parallellimport.

Dette har jeg lurt på, og jeg vet det har blitt diskurert tidligere.

Sitat: Vanilla Ninja

Uansett er det bra med forum som er tilgjengelig for alle, slik at både kjøper og selger får sagt sin mening.

Ja det er flott, men for å pirke så har ikke selger fått uttalt seg i denne saken. ;-)

Sitat: Raymond Poosz

Men jeg kan betrygge deg med at gaffelen er hentet opp av magura og til utbedring i tyskland nå.

Mvh Raymond Poosz
Lilland sport

Godt å høre, da får jeg forhåpentligvis brukt den litt i år også.

Noe som er verdt å merke seg i slike saker er at det er mye mer frustrerende når man får høre at det blir årnings "ganske snart", enn om man på en konkret måte får vite at noe har skjært seg og at dette kommer til å ta tid. Det er frustrerende å sitte og vente på noe som man tror dukker opp i neste uke når det egentlig tar flere måneder.

I was just riding along...
Re: Hva kan jeg gjøre for å få tilbake gaffelen min? [Re: JB.] #789339 14/08/2009 11:53
R
Raymond Poosz Offline
Medlem
Medlem
R
Hei Jb

Jeg ser frustrasjonen din, men jeg måtte desverre bare forholde meg til beskjeder jeg fikk fra posten om at alt var i orden og at den var nede hos Magura straks.

Men nå er den hentet opp av ups og skal være der øyeblikkelig om ikke den er der allerede, kan godt gi deg et sporingsnummer på mail hvis du ønsker.

Men vi får bare håpe at de beskjedene jeg har fått denne gangen kan stoles på og at gaffelen er tilbake hos deg så fort som mulig!

Mvh Raymond

jobber hos bikeshop.no
Re: Hva kan jeg gjøre for å få tilbake gaffelen min? [Re: Raymond Poosz] #789351 14/08/2009 12:08
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg forstår at det er flere ledd som har sviktet i denne saken, og som du har fortalt meg er ikke dette noen ønskesituasjon for deg heller. Men nå blir det sikkert orden på sakene. Noe dokumentasjon på hva som har gått galt i tollen og sporingsnummer er selvfølgelig ikke nødvening, dette går nok veien nå. Jeg er som sakt takknemlig for at dere ville ta garantisaken med Magura, det er bare så synd at det ble en slik knute på tråden.

Re: Hva kan jeg gjøre for å få tilbake gaffelen min? [Re: JB.] #816556 20/09/2009 21:52
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg fikk gaffelen tilbake for en drøy uke siden, og jeg har fått fire-fem turer på den til nå. Magura Thor er en deilig gaffel med ultrapløsj vandring, jeg er stoked. Håper gaffelen holder seg i orden nå fremover.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå